رونمایی از nova 7i در ایران - میان‌رده پیشرفته شرکت هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/4/5        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، کایرین 810 Kirin 810 ، ایران Iran ، Huawei nova 7i ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی شب گذشته چهارشنبه 4 تیر 1399 در یک رویداد آنلاین از چندین محصول سخت‌افزاری جدید خود رونمایی کرد که از آن جمله باید به گوشی میان‌رده nova 7i اشاره نمود. نوا 7i که در برخی بازارهای دیگر با نام‌هایی مثل nova 6 SE و P40 Lite شناخته می‌شود در فوریه گذشته به صورت رسمی رونمایی شد و با تکیه بر طراحی جذاب، صفحه‌نمایش بزرگ با ناچ پانچی، پروسسور پیشرفته 7 نانومتری، باتری نسبتا حجیم و شارژر سریع و بالاخره چهار لنز دوربین در بخش پشتی، نگاه‌های بسیاری را به خود جلب نمود. این اسمارت‌فون را بدین‌ترتیب می‌توان در در رده پیشرفته میانی و بالاتر از بسیاری از نمونه‌های هم‌قیمت آن قرار داد.

در جریان رونمایی از nova 7i علی فخار مدیر ارشد روابط عمومی و مارکتینگ هواوی در ایران به معرفی مشخصات و قابلیت‌های این اسمارت‌فون جدید پرداخت. اشاره به سری نوا، فلسفه وجودی این خانواده و جایگاه آن‌ در بین دیگر گوشی‌های هوشمند شرکت هواوی آغازگر سخنان فخار بود؛ جایی‌که کلمه nova برگرفته شده از ترکیب مشابه‌ای از کلمه انگلیسی Innovation (به معنای نوآوری) معرفی شد و طراحی منحصر به فرد و ارائه برای نسل جوان‌تر به گفته مدیر روابط عمومی هواوی در آن در کانون توجه قرار دارد.

نوا 7i در بخش پشتی از چهار لنز دوربین در کنار هم بهره می‌برد که در یک قاب مربع‌شکل در کناره سمت چپ قرار دارند؛ دوربین اصلی این بخش 48 مگاپیکسل وضوح دارد که از دیافراگم f/1.8 برخوردار بوده و مثل دیگر 48 مگاپیکسلی‌های معمول بازار، در حالت پیش‌فرض برای ارتقاء کیفیت تصویر در محیط‌های کم‌نور با وضوح 12 مگاپیکسل، عکاسی می‌کند. دومین دوربین این بخش یک نمونه 8 مگاپیکسلی التراواید با دیافراگم f/2.4 و میدان دید 120 درجه‌ای‌ست که گستره وسیع‌تری را نسبت به دوربین اصلی به تصویر می‌کشد. این دوربین فاقد فوکوس خودکار است. سومین و آخرین دوربین با قابلیت برداشت تصویر در این مجموعه نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکروست که امکان عکاسی از فاصله بسیار نزدیک 4 سانتی‌متری را فراهم می‌کند. دیافراگم این دوربین نیز مثل دوربین واید، f/2.4 در نظر گرفته شده است. جدا از این سه دوربین، یک سنسور 2 مگاپیکسلی تعیین عمق میدان با f/2.4 نیز این مجموعه را همراهی می‌کند که در افکت بوکه و محو کردن پس‌زمینه در تصاویر پرتره، دوربین اصلی را همراهی می‌کند.

صفحه‌نمایش 6.4 اینچی دستگاه با فناوری IPS LCD ساخته شده و از وضوح فول اچ‌دی پلاس در نسبت 19.25:9 یا 1080×2310 پیکسل بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش که به گفته هواوی 90.6 درصد از بخش رویی را پوشانده به حفره‌ای در کناره سمت چپ بالا مجهز است که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دستگاه را در خود جای می‌دهد. این دوربین از دیافراگم f/2.0 برخوردار بوده و وفوکوس خودکار نیز در آن جایی ندارد.

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این مدل در بخش پردازشی آن نهفته است که با تکیه بر اولین پروسسور 7 نانومتری رده میانی بازار یعنی Kirin 810 همراه با رم 8 گیگابایتی، شرایط بسیار مناسبی را در قیاس با هم‌رده‌های خود ارائه می‌کند. پروسسور Kirin 810 از دو هسته 2.27 گیگاهرتزی ARM Cortex-A76 و 6 هسته 1.88 گیگاهرتزی ARM Cortex-A55 بهره می‌برد و گرافیک 6 هسته‌ای Mali-G52 MP6 نیز با توجه به رده کاربری دستگاه مناسب به نظر می‌رسد. حافظه داخلی این مدل 128 گیگابایت و از نوع UFS 2.1 است و از امکان ارتقاء حافظه جانبی از طریق درگاه NM Card بهره می‌برد.

در جریان رونمایی این مدل برای اثبات کیفیت بالای پردازشی و گرافیکی nova 7i به تصویری از بنچ‌مارک معتبر AnTuTu اشاره شد که بالاترین جایگاه در بین میان‌رده‌های فعلی بازار را به این گوشی اختصاص می‌دهد.

نوا 7i به یک باتری 4,200 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که تعادل نسبتا مناسبی را مابین انرژی مورد نیاز دستگاه و وزن نهایی آن ایجاد می‌کند. شارژ سریع این باتری مثل گوشی‌های پیشرفته هواوی با شارژر 40 واتی موسوم به SuperCharge از طریق درگاه USB-C صورت می‌پذیرد که به گفته شرکت سازنده در عرض 30 دقیقه، تا 70 درصد ظرفیت باتری را پر خواهد کرد.

Huawei nova 7i در سه رنگ سبز، مشکی و صورتی در بازار ایران حضور خواهد داشت که از آن میان نسخه صورتی‌رنگ یا Sakura Pink آن به‌صورت انحصاری در پلتفرم فروش آنلاین دیجی‌کالا در دسترس قرار خواهد گرفت.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا