معرفی +One Fusion - میان‌رده جدید موتورولا با ارزش خرید بالا

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/3/22        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 730 Snapdragon 730 ، Motorola One Fusion+ ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : اوایل دسامبر 2019 بود که موتورولا از گوشی One Hyper رونمایی کرد. این نخستین اسمارت‌فون موتورولا بود که با دوربین سلفی پاپ-آپ وارد بازار می‌شد. حال، پس از گذشت 6 ماه، کمپانی موتورولا در روز دوشنبه 8 ژوئن 2020 (19 خرداد 1399) دومین گوشی مجهز به دوربین جهنده خود را با نام +Motorola One Fusion معرفی کرد. این نوع طراحی از قرار گرفتن حفره دوربین در نمایشگر جلوگیری کرده و صفحه نمایش یک‌نواخت‌تری را ارائه می‌کند. این در حالی‌ست که مدل‌های اخیر سری One و حتی گوشی پرچمدار +Edge با حفره نمایشگر به تولید رسیده بودند. در ادامه با مشخصات بیشتری از اسمارت‌فون +Motorola One Fusion آشنا می‌شویم.

طول و عرض بدنه 76.9×162.9 میلی‌متر است. بدنه پلاستیکی گوشی 210 گرم وزن و 9.6 میلی‌متر ضخامت دارد. در پشت دستگاه، لوگوی موتورولا (به همراه حسگر اثر انگشت روی آن) و یک سیستم 4 دوربینه در قسمت بالا سمت چپ، جلب توجه می‌کنند. این گوشی در رنگ‌های سفید (Moonlight White) و آبی (Twilight Blue) به تولید می‌رسد..

نمایشگر +One Fusion – که شرکت سازنده آن را Total Vision می‌نامد – از پنل ال‌سی‌دی با فناوری IPS تشکیل شده است. این نمایشگر 6.5 اینچ قطر داشته و نسبت تصویر آن 19.5:9 است. رزولوشن صفحه فول‌ اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2340 پیکسل) بوده و با این حساب، در هر اینچ مربع از نمایشگر 395 پیکسل وجود دارد. به گفته برخی منابع، نمایشگر این گوشی از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

پروسسور 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 730 عملیات پردازش در این گوشی را بر عهده دارد که در مقایسه با تراشه 11 نانومتری اسنپ‌دراگون 675 (به کار گرفته شده در One Hyper) قدرتمندتر است. 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A76) و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A55) شالوده چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 730 را تشکیل داده و Adreno 618 پردازش گرافیکی آن را انجام می‌دهد. 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای One Fusion+ در نظر گرفته شده که با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر هم ارتقا داد.

عکاسی و فیلم‌برداری در +One Fusion بر محور یک دوربین 64 مگاپیکسلی می‌چرخد. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/1.8 بوده و با توجه به تکنولوژی ترکیب 4 پیکسل‌ در 1 پیکسل (Quad Pixel)، خروجی دوربین به طور پیش‌فرض، عکس‌های 16 مگاپیکسلی خواهد بود. فوکوس خودکار تشخیص فاز و توانایی ضبط ویدئوی اسلوموشن از دیگر امکانات این دوربین محسوب می‌شود. در کنار این دوربین اصلی، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.2 و میدان دید 118 درجه) نیز به چشم می‌خورد. هر دو دوربین اصلی و واید، به لرزه‌گیر الکترونیکی مجهز بوده و توانایی ضبط ویدئو به روش‌های Timelapse و Hyperlapse را دارند.

علاوه بر دو دوربین فوق، یک دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی (هر دو با گشودگی f/2.4) به کمک دوربین اصلی می‌آیند. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی بوده و تنها در صورت فعال شدن برنامه دوربین جلو، از دستگاه بیرون می‌زند؛ همان مکانیسمی که در One Hyper نیز به کار گرفته شده بود، با این تفاوت که در آنجا دوربین جلو وضوحی معادل 32 مگاپیکسل داشت.

باتری توانایی به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت برای One Fusion+ کافی به نظر رسیده و طبق ادعای شرکت سازنده، 2 روز گوشی را سرپا نگه می‌دارد. این باتری از شارژ سریع 15 واتی – موسوم به Turbo Power – بهره می‌برد. در مقام مقایسه، One Hyper در اروپا با شارژ 27 واتی و در آمریکا با شارژ 45 واتی عرضه شده بود، اما ظرفیت کمتری داشت (4,000 میلی‌آمپر ساعت).

اسمارت‌فون +One Fusion از ارتباطات نسل پنجم بی‌بهره است. همچنین، با توجه به هیبریدی بودن اسلات، کاربر باید بین استفاده از سیم‌کارت دوم یا ارتقاء حافظه، یکی را انتخاب کند. جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت USB-C و بلوتوث – که بسته به بازار هدف، نسخه آن 4.2 یا 5.0 خواهد بود – از امکانات ارتباطی این گوشی به شمار می‌روند. از اتصال NFC نیز در این مدل خبری نیست.

طبق ادعای شرکت سازنده، صدای بیس در اسپیکر +One Fusion تا 4 برابر از اسپیکرهای متعارف قدرتمندتر است. موتورولا در اثبات این مدعا، به انجام تست حساسیت با فرکانس پایین اشاره می‌کند که در آن، حجم جابجایی مؤثر سطوح صدا 91 میلی‌متر مکعب اندازه‌گیری شده که این کمیت در اسپیکرهای معمولی 38.7 میلی‌متر مکعب است.

سیستم‌عامل گوشی اندروید 10 بوده و پوسته اختصاصی موتورولا یعنی My UX ظاهر و امکانات آن را تا حدی تغییر داده است. جالب است بدانید در این گوشی برای دستیار دیجیتال Google Assistant، یک دکمه اختصاصی در نظر گرفته شده است. این گوشی تا پایان ماه جاری میلادی با قیمت 300 یورو در اروپا عرضه خواهد شد (هنوز تاریخ عرضه و قیمت این گوشی در ایالات متحده اعلام نشده است).

در پایان لازم به ذکر است، مقایسه +One Fusion با دیگر گوشی‌های هم‌قیمت در رده میانی، نشان می‌دهد این گوشی از مشخصات مناسبی برخوردار است. به عنوان مثال، قیمت Google Pixel 3a از محصول جدید موتورولا 60 دلار گران‌تر است، اما نمایشگر کوچک‌تری (5.6 اینچ) داشته و تراشه آن (اسنپ‌دراگون 670) از تراشه به کار رفته در +One Fusion قدیمی‌تر است. البته ذکر این نکته نیز کاملا اهمیت دارد که پیکسل 3a گوشی سال گذشته گوگل برای این رده بوده و احتمالا با ارائه نسخه جدیدتر آن معادلات تازه‌آی در این رده ارائه می‌شود.

منبع : Motorola