معرفی One Hyper، اسمارت‌فون 400 دلاری موتورولا با دوربین سلفی جهنده

نمایش خبر

تاریخ : 1398/9/16        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 675 Snapdragon 675 ، Motorola One Hyper ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : به نظر می‌رسد سری One موتورولا مجموعه‌ای است که شرکت آن را برای تجربه ویژگی‌های جدید طراحی کرده است. موتورولا در یکی دو سال اخیر چندین نمونه از گوشی‌های این سری را به بازار ارائه کرده که دستگاه‌هایی از رده میانی تا پیشرفته را در بر می‌گیرد و از میان آنها می‌توان به موتورولا One Vision (با نمایشگر 21:9)، موتورولا One Action (مجهز به دوربین فیلم‌برداری ورزشی)، موتورولا One Zoom (دارای چهار دوربین) موتورولا One Macro (با توانایی عکاسی ماکرو)، موتورولا One و One Power اشاره کرد. این کمپانی به تازگی و در روز چهارشنبه 4 دسامبر سال جاری میلادی (13 آذر 1398) از اسمارت‌فون موتورولا One Hyper رونمایی کرده است.

افرادی که این محصول را از نزدیک دیده‌اند آن را اسمارت‌فونی شیک توصیف می‌کنند که با داشتن خصوصیات قابل توجه، با قیمتی نسبتا ارزان ارائه می‌شود. گروهی ازکارشناسان، One Hyper را با وان‌پلاس 7 پرو مقایسه می‌کنند و آن را نمونه مقرون‌به‌صرفه این گوشی می‌دانند که در میانه ماه می سال 2019 معرفی شده و به دوربین جلوی پاپ‌-آپ یا جهنده مجهز شده است.

اسمارت‌فون One Hyper از جنبه‌های مختلف، مجموعه‌ای از اولین‌های این کمپانی است: این گوشی میان‌رده نخستین محصول شرکت با دوربین سلفی پاپ‌-آپ به حساب می‌آید. این دوربین سلفی دارای سنسور 32 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.8 میکرونی است که بیشترین وضوح دوربین سلفی را در میان اسمارت‌فون‌های ساخت موتورولا به خود اختصاص داده است. همچنین دوربین اصلی این گوشی، 64 مگاپیکسلی است که بالاترین رزولوشن دوربین اصلی در یک گوشی موتورولا محسوب می‌شود. از سوی دیگر، این اسمارت‌فون نه تنها اولین محصول کمپانی به شمار می‌رود که از فناوری شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند، بلکه نخستین گوشی موتورولاست که با اندروید 10 یعنی جدیدترین نسخه این پلتفرم ارائه می‌شود.

مجهز بودن به دوربین سلفی پاپ-آپ، محصول جدید موتورولا را به اسمارت‌فونی تمام‌صفحه و بدون بریدگی بالای صفحه‌نمایش تبدیل کرده است؛ هر چند در بخش پایینی پنل نمایشگر حاشیه اندکی دیده می‌شود. به این ترتیب شاهد صفحه‌نمایشی 6.5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس یا 2340x1080 پیکسل هستیم که با فناوری IPS LCD ساخته شده و نسبت صفحه به بدنه آن 90 درصد عنوان شده است.

حسگر اثر انگشت این اسمارت‌فون در بخش پشتی دستگاه قرار دارد و پیرامون آن حلقه‌ای دیده می‌شود که هنگام دریافت تماس، پیام، notification و مواردی از این دست روشن می‌شود و می‌توان آن را شخصی‌سازی نمود.

سایر مشخصات این اسمارت‌فون مشابه دیگر محصولات میان‌رده اندرویدی در بازار است. پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 675 امور پردازشی را در One Hyper بر عهده دارد؛ پردازنده‌ای که موتورولا پیش از این در گوشی‌های Moto Z4 و One Zoom نیز از آن بهره گرفته بود. این چیپ‌ست 11 نانومتری شامل 8 هسته پردازشی از نوع Kryo 460 است که دو هسته 2 گیگاهرتزی منطبق بر معماری Cortex A76 و شش هسته 1.7 گیگاهرتزی مبتنی بر معماری Cortex A55 را در بر می‌گیرد و پردازنده گرافیکی آن Adreno 612 است. در کنار این تراشه، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که ظاهرا از طریق اسلات میکرو اس‌دی می‌توان فضای ذخیره‌سازی را به طور اسمی تا 1 ترابایت دیگر افزایش داد.

مجموعه دوربین دوگانه One Hyper در قابی متمایز از بدنه پشتی قرار دارند و دوربین اصلی گوشی با سنسوری به ابعاد 1/1.7 اینچ، 64 میلیون پیکسل 0.8 میکرونی را در خود جای داده است. این دوربین مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.9 است و از سیستم فوکوس خودکار لیزری بهره می‌برد. نمونه دوم این مجموعه 8 مگاپیکسلی است که لنز ultra-wide با میدان دید 118 درجه‌ای در مقابل آن قرار دارد. دوربین اصلی One Hyper می‌تواند ویدئوهای 2160p را با سرعت 30 فریم در ثانیه ثبت نماید و از فیلم‌برداری 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی از مجموعه نرم‌افزاری موتورولا با ویژگی‌های حالت شب مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت بهبود تصویر بهره می‌برد. دوربین سلفی گوشی نیز، همان طور که اشاره شد، جهنده است و پیش از این در محصولات شرکت‌های چینی مانند وان‌پلاس، ویوو و اوپو شاهد نمونه‌های آن بوده‌ایم.

نکته مهم در خصوص دوربین اصلی و سلفی دستگاه، بهره‌گیری از فناوری ترکیب پیکسل Quad Bayer است که سبب می‌شود ویژگی دید در شب یا Night Vision گوشی فعال شود. در این تکنولوژی برای بهبود عکاسی در محیط‌های کم‌نور، چهار پیکسل مجاور به یک پیکسل تبدیل می‌شوند و وضوح دوربین به یک‌چهارم کاهش می‌یابد. در واقع، در One Hyper پیکسل‌های 0.8 میکرونی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و پیکسل‌های 1.6 میکرونی می‌سازند و به این ترتیب دوربین سلفی و اصلی به ترتیب با وضوح پیش‌فرض 8 و 16 مگاپیکسل عکاسی می‌کنند.

محصول تازه موتورولا از باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که بنا بر اعلام شرکت سازنده با 10 دقیقه شارژ می‌توان به مدت 12 ساعت از آن استفاده کرد و ظاهرا با یک بار شارژ می‌تواند تا 38 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین نماید. البته شارژری که همراه با دستگاه عرضه می‌شود، نمونه‌ای 15 واتی است و نمونه 45 واتی مجهز به فناوری Hyper Charging به طور جداگانه به فروش می‌رسد.

نکته دیگر در خصوص این گوشی، وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری است که خبر خوشی برای دوستداران گوشی‌های موتورولا به شمار می‌رود. همچنین از قابلیت مقاومت در برابر آب One Hyper هم نباید غافل شد که استاندارد دقیق آن توسط موتورولا اعلام نشده است، اما ظاهرا با پاشیده شدن تصادفی قطرات آب یا باران اندک مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی‌شود.

سیستم‌عامل این اسمارت‌فون اندروید 10 بوده و پوسته کاربری اختصاصی موتورلا در کنار قابلیت‌ نرم‌افزاری Moto Actions به منظور دسترسی سریع به امکانات دستگاه برای آن در نظر گرفته شده است.

موتورولا One Hyper از همان روز معرفی به طور مستقیم از طریق وب‌سایت Motorola.com با قیمت 399.99 دلار در دسترس کاربران در کشورهای منتخب اروپایی و آمریکای لاتین قرار گرفته است. این گوشی در حال حاضر به رنگ آبی (Blue Ocean) عرضه می‌شود، اما به زودی رنگ‌های قرمز (Amber Red) و ارغوانی (Fresh Orchid) آن هم روانه بازار خواهند شد.

به این ترتیب موتورولا سال جاری میلادی را در حالی با عرضه اسمارت‌فون تاشوی RAZR و گوشی میان‌رده One Hyper به پایان می‌رساند که کارشناسان انتظار دارند در سال 2020 با عرضه اسمارت‌فون‌های سازگار با فناوری نسل پنجم در حوزه گوشی‌های پیشرفته حضور پرقدرتی داشته باشد.


به روزرسانی - قیمت موتورولا وان هایپر در بازار ایران

گوشی موتورولا One Hyper به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی موتورولا One Hyper از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا