Oppo F15 – میان‌رده جدیدی با پنل AMOLED و پردازنده Helio P70

نمایش خبر

تاریخ : 1398/10/26        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، هلیو پی 70 Helio P70 ، Oppo F15 ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : شرکت اوپو چندی پیش در اواخر سال میلادی گذشته از اسمارت‌فون جدیدی با نام Oppo A91 برای بازار چین رونمایی کرد و در روز پنج‌شنبه 16 ژانویه 2020 (26 دی 1398) این گوشی را با نام جدید Oppo F15‌ در خارج از چین معرفی کرده است؛ Oppo F15 با مشخصاتی مثل صفحه‌نمایش بزرگ فول‌اسکرین، دوربین‌های چهارگانه بخش پشتی، حافظه داخلی بالا و باتری حجیم، نمونه جالب توجه‌ای در این رده قیمتی به نظر می‌رسد و می‌توان در ماه‌های آینده، فروش بالایی را برای آن پیش‌بینی نمود. F15 ادامه‌ای بر مدل F11 سال گذشته این برند به حساب می‌‌آید؛ جایی‌که به‌رغم ارائه نشدن نسخه Pro‌ (حداقل تا به امروز) بسیاری از مشخصات پیشین این رده با ارتقاء روبرو شده‌اند.

هند بازار هدف اولیه F15 بوده و نخستین بار در این کشور عرضه خواهد شد. در همین رابطه سامیت والیا (Sumit Walia) معاونت ارشد بخش تولید و بازاریابی شرکت اوپو در هند ضمن اشاره به اعتقاد اوپو در زمینه جابجا کردن مرزهای فناوری برای مهیا کردن بهترین تجربه ممکن برای کاربران این برند، از سری F این شرکت با ارائه مجموعه‌ای از ویزگی‌های هیجان‌انگیز مورد نیاز کاربران به عنوان شاهدی بر این رویکرد یاد می‌کند. والیا می‌افزاید: «آخرین نسخه سری F ما [یعنی] Oppo F15 نه‌تنها سطح تازه‌ای از سرگرمی، خلاقیت و سرعت، بلکه یک طراحی زیبای بی‌نظیر را معرفی خواهد کرد. ما اعتقاد داریم که این [مدل] کاربران جوانی که خواهان خروجی حداکثری از گوشی خود و عاشق عرضه کردن توانایی‌های آن هستند را جلب خواهد کرد.»

تمرکز طراحان F15 بدین‌ترتیب به میزان زیادی بر شکل ظاهری متفاوت این مدل برای جلب نظر کاربران جوان آن قرار گرفته است؛ این گوشی در دو رنگ مشکی (Lightening Black) و سفید (Unicorn White) ارائه می‌شود که در هر دو طراح‌های جذابی با حرکت دستگاه در نور ایجاد می‌شود و رنگ سفید آن نیز در پایین به سبز/آبی و ارغوانی گرایش پیدا می‌کند.

ابعاد دستگاه 7.9×73.3×160.2 میلی‌‌متر است که در مقایسه با F11 و F11 Pro با توجه به کوچک‌ شدن صفحه‌نمایش، اندازه‌های کوچک‌تری را در هر سه مورد به نمایش می‌گذارد. وزن این مدل نیز تنها 172 گرم است که در مورد نیز در مقایسه با وزن 190 گرمی F11 Pro، اختلاف مشهودی دیده می‌شود.

F15 با صفحه‌نمایش 6.4 اینچی بزرگی عرضه می‌شود که با فناوری AMOLED و وضوح فول اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9 یعنی 1080×2400 پیکسل ارائه می‌شود که به فشردگی بالای 408ppi منجر خواهد شد. کنتراست این صفحه‌نمایش از سوی شرکت سازنده 1,000,000:1 اعلام شده و روشنایی 430 نیتی و فناوری DC Dimming آن نیز جالب توجه به نظر می‌رسد. حاشیه‌های پیرامونی این پنل حداقل از روی تصاویر رسمی آن اندک به نظر می‌رسد و ناچ قطره‌ای بخش بالایی نیز تنها فضای کوچکی را اشغال کرده است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در F15 به گفته اوپو 90.7 درصد است که در رده قیمت میانی رو به پایین، دستاورد جالبی به حساب می‌آید. این صفحه‌نمایش با پوشش Gorilla Glass 5 در مقاومت صدمات و ضربات محافظت می‌شود.

سنسور اثر انگشت در F15، درون صفحه‌نمایش قرار دارد و طبق ادعای اوپو امکان بازگشایی قفل در زمانی 0.32 ثانیه‌ای را داراست. این سنسور که شرکت سازنده از آن با عنوان Fingerprint Unlock 3.0 یاد می‌کند ظاهرا در هر دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با بهبودهای مشخصی همراه شده که نه‌تنها به 20 درصد سرعت بالاتر منجر می‌شود بلکه ملاحظات امنیتی سخت‌افزاری ضد جعل نیز در آن حضور دارد.

در بخش پشتی این مدل از چهار دوربین استفاده شده که شامل یک دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی با سنسوری (ظاهرا ساخت سامسونگ) به ابعاد 1/2.25 اینچ و گشودگی دیافراگم f/1.79، یک دوربین 8 مگاپیکسلی واید با سنسور 1/4 اینچی و دیافراگم f/2.25 و دو واحد 2 مگاپیکسلی یکی تک رنگ مونوکروم و دیگری برای تعیین عمق (هر دو با f/2.4) می‌شوند. نکته جالب‌توجه در این مجموعه، به دوربین واید آن باز می‌گردد؛ این دوربین که میدان دید 119 درجه‌ای گسترده‌ای را ارائه می‌دهد با تکیه بر فوکوس خودکار امکان نزدیک شدن به سوژه‌هایی به نزدیکی 3 سانتی‌متر را دارد. حداکثر وضوح دوربین اصلی این مجموعه، 1080p با 30 فریم در ثانیه است و به فریم‌های بالاتر در سایر رزولوشن‌ها نیز اشاره‌ای نشده است. پشتیبانی از لرزه‌گیر دیجیتال یا EIS از جمله نکات مثبت قابل اشاره این مجموعه در بخش فیلم‌برداری‌ست.

دوربین سلفی گوشی یک نمونه 16 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار است که از گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد.

پردازش در F15 با چیپ‌ست مدیاتک Helio P70 صورت می‌پذیرد که پیش از این نیز در F11 Pro مورد استفاده قرار گرفته بود. در این پروسسور 12 نانومتری از 4 هسته 2.1 گیگاهرتزی Cortex-A73 و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس حداکثر 2 گیگاهرتز استفاده شده و امور گرافیکی نیز به Mali-G72MP3 محول شده است. رم گوشی 8 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت (ظاهرا از نوع eMMC) در آن حضور دارد. برای این مدل از سه اسلات جداگانه در کناره دستگاه استفاده شده و بدین‌ترتیب امکان به‌کارگیری همزمان دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه مستقل در آن وجود دارد.

باتری گوشی از ظرفیت 4 هزار میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که از طریق یک شارژ سریع VOOC Flash Charge 3.0 امکان پر شدن 50 درصد از ظرفیت آن تنها در عرض 30 دقیقه وجود دارد. یک نکته عجیب در مورد این گوشی درگاه ارتباطی microUSB آن است که پیش از این در اعضای قبلی این خانواده نیز تکرار شده بود.

Oppo F15 قرار است با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری اختصاصی اوپو از تاریخ 24 ژانویه 2020 (4 بهمن 1398) با قیمت 19,990 روپیه (با نرخ فعلی تبدیل ارز، نزدیک به 282 دلار) به بازار هند عرضه شود و هنوز خبری از حضور آن در دیگر بازارها به صورت رسمی منتشر نشده است.

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا