موتورولا One Action – خط و نشان برای دوربین‌های ورزشی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/5/26        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اکسینوس 9609 Exynos 9609 ، Motorola One Action ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : شرکت موتورولا در روز پنج‌شنبه 15 آگوست 2019 (24 مرداد 1398) از اسمارت‌فون جدیدی به نام One Action رونمایی کرد که در بسیاری از جهات ادامه‌ای بر مدل One Vision معرفی شده در ماه می به حساب می‌آید. این گوشی همچنان دارای صفحه‌نمایش LCD با نسبت 21:9 بوده که به یک سلفی پانچی در کناره سمت چپ بالا مجهز شده است. Motorola One Action اما در یک جنبه نوآورانه نه‌تنها با وان ویژن بلکه با تمامی دیگر گوشی‌های هوشمند تفاوت دارد که شاید همین مورد به عاملی برای موفقیت آن بدل شود؛ Mototola One Action همانطور که از نام آن نیز می‌توان حدس زد، به یک دوربین فیلم‌برداری ورزشی یا اصطلاحا اکشن کمرا مجهز شده که امکانات تازه‌ای را ارائه می‌کند.

Introducing Motorola One Action

صحبت در رابطه با این مدل را بهتر است با متفاوت‌ترین قابلیت آن یعنی دوربین ورزشی دستگاه آغاز کنیم. این اکشن کمرا که اختصاصا برای فیلم‌برداری طراحی شده و امکان عکاسی ندارد از میدان دید 117 درجه‌ای برخوردار است و تا به اینجا تفاوت خاصی را با دوربین‌های وایدی که به وفور در دیگر اسمارت‌فون‌ها دیده‌ایم، نشان نمی‌دهد. این دوربین اما با امکان برداشت ویدئو با وضوح 1080p با 60 فریم در ثانیه، فاصله خود را به ناگاه با تمامی رقبا افزایش می‌دهد و با تجهیز به لرزه‌گیر دیجیتال یا EIS شرایط مطلوبی را برای برداشت ویدئو در محیط‌های ورزشی و پر تحرک ارائه می‌دهد. موتورولا، سیستم لرزه‌گیر این دوربین را «تثبیت ویدئوی ارتقاء یافته» می‌نامد که در آن از الگوریتم‌های نرم‌افزاری خاص برای کاهش لرزش استفاده شده است.

Introducing Motorola One Action

دیگر گزینه جذاب در رابطه با این دوربین به نحوه تنظیم کادر آن تعلق دارد؛ جایی‌که ظاهرا جایگاه سنسور دوربین به صورت فیزیکی به نحوی قرار گرفته که با در دست گرفتن گوشی به صورت عمودی، ویدئو به صورت افقی برداشت می‌شود و بدین‌ترتیب یکی از معضلات همیشگی تصویربرداری موبایلی یعنی لزوم افقی بودن دستگاه برای برداشت تمام‌صفحه، از میان می‌رود.

Introducing Motorola One Action

دوربین ویدئوی One Action ظاهرا در محیط‌های با نور کم نیز توانایی بالایی از خود نشان می‌دهد و امکان ترکیب چهار پیکسل برای ساخت یک پیکسل بزرگ‌تر در آن در نظر گرفته شده است. با ترکیب پیکسل‌های چهارگانه در این دوربین، سایز آن‌ها ظاهرا به 2 میکرون می‌رسد که ابعاد ایده‌آلی برای تصویربرداری در نور کم به حساب می‌اید. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین نیز f/2.2 است.

جدا از این اکشن کمرا، دو دوربین دیگر نیز در این مدل وجود دارد که شامل یک نمونه 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فیلم‌برداری 4K با 30 فریم در ثانیه و یک نمونه 5 مگاپیکسلی دیگر برای تعیین عمق میدان می‌شوند. دوربین اصلی این مجموعه دارای ابعاد پیکسل 1.25 میکرونی بوده و فوکوس خودکار آن نیز با قابلیت تشخیص فاز انجام می‌شود.

Introducing Motorola One Action

از این‌جا به بعد تقریبا همه چیز به آن‌چه در One Vision‌ دیده بودیم شباهت دارد؛ صفحه‌نمایش 6.3 اینچی گوشی دارای وضوح 1080×2520 پیکسل یا فول اچ‌دی پلاس در نسبت 21:9 است که با فناوری IPS LCD ساخته شده و در کناره سمت چپ بالای آن یک حفره کوچک برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. وضوح این دوربین سلفی نسبت به One Vision کاهش یافته و این بار تنها 12 مگاپیکسل است. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/2.0 بوده و اندازه پیکسل‌های آن نیز 1.25 میکرون است. این دوربین که می‌تواند با وضوح 4K فیلم‌برداری کند علاوه بر وظیفه اصلی خود قادر به تشخیص چهره برای بازگشایی قفل صفحه‌نمایش نیز بوده و در کنار سنسور اثر انگشت در بخش پشتی، دومین شیوه بیومتریک، تعیین هویت این گوشی را تشکیل می‌دهد.

Introducing Motorola One Action

چیپ‌ست پردازشی 10 نانومتری One Action بدون تغییر نسبت به قبل همچنان از نوع Samsung Exynos 9609 مجهز به 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی ARM A73 و 4 هسته 1.6 گیگاهرتزی ARM A53 است. رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی قابل ارتقاء 128 گیگابایتی این مدل نیز تغییری را نشان نمی‌دهند.

Introducing Motorola One Action

وان‌اکشن در بخش گزینه‌های ارتباطی نسبتا موفق عمل می‌کند و جدا از درگاه USB-C و جک هدست، از بلوتوث 5، وای‌فای ac، اتصال NFC و مسیریاب‌های GPS و GLONASS نیز پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری این مدل همچنان 3,500mAh است اما شارژر 15 واتی One Vision‌ حالا جای خود را به یک شارژر 10 واتی همراه دستگاه داد که البته موتورولا هنوز آن را شارژر سریع (rapid charger) می‌نامد.

Introducing Motorola One Action

موتورولا وان‌اکشن در سه رنگ سفید صدفی (Pearl White)، سبز/آبی (Aqua Teal) و آبی تیره (Denim Blue) با سیستم‌عامل اندروید 9 در پلتفرم اندروید وان عرضه شده و بدین‌ترتیب می‌توان از ارائه آپدیت‌های سیستم‌عاملی و امنیتی برای آن تا حداقل دو سال اطمینان داشت. این رویه البته تنها در نسخه بین‌المللی این گوشی رعایت شده و نسخه در نظر گرفته شده برای آمریکای شمالی و کانادا ظاهرا در پلتفرم Android One قرار ندارد. این گوشی از لحظه معرفی در برزیل، مکزیک و «کشورهای اروپایی مختلف» با قیمت 259 یورو عرضه شده و به زودی در دیگر کشورهای آمریکای لاتین، اروپا و آسیا-اقیانوسیه نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. ارائه این گوشی در آمریکای شمالی و کانادا به ماه اکتبر موکول شده است. 


به روزرسانی - قیمت موتورولا وان اکشن در بازار ایران

گوشی موتورولا One Action به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی موتورولا One Action از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا