گوگل اعلام کرد: حالت Incognito برای Maps هم فعال شد

نمایش خبر

تاریخ : 1398/7/15        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : نقشه های گوگل Google Maps ، امنیت Security
واحد خبر mobile.ir : احتمالا در هنگام کار کردن با مرورگر کروم از حالت Incognito یا "ناشناس" استفاده کرده‌اید. در این حالت – بر خلاف حالت نرمال – موارد جست‌وجو شده در گوگل و صفحات بازشده در مرورگر ذخیره نمی‌شوند و به این ترتیب کاربر هیچ ردی را از خود بر جای نمی‌گذارد. بعد از مرورگر کروم، قابلیت Incognito به اپلیکیشن یوتیوب نیز اضافه شد و لذا امکان ردیابی ویدیوهای بازدید شده توسط کاربر از بین رفت. در راستای ارتقاء حریم شخصی کاربران، گوگل طی رویداد Google I/O 2019 از اضافه شدن حالت Incognito به Google Maps خبر داده بود. سرانجام گوگل در روز چهارشنبه 2 اکتبر 2019 (10 مهر 1398) در وبلاگ رسمی خود این خبر را تأیید کرد.

وقتی حالت Incognito را در Google Maps روی یک دیوایس مشخص فعال می‌کنید، فعالیت‌های‌تان در این برنامه (مثل مکان‌هایی که جست‌وجو کرده‌اید) دیگر در حساب کاربری گوگل شما ذخیره نشده و به این ترتیب گوگل نمی‌تواند از این اطلاعات برای شخصی‌سازی تجربه شما در Maps استفاده کند. برای فعال کردن حالت Incognito، پس از کلیک روی عکس پروفایل خود، از منویی که باز می‌شود می‌توانید گزینه Incognito را انتخاب کنید. اگر این حالت را غیرفعال کنید، مجددا به تجربه سفارشی‌شده مخصوص خودتان بازگشته و رستوران‌های پیشنهاد شده، اطلاعات مربوط به مسیر رفت و برگشت به محل کار و دیگر موارد مخصوص به شما برای‌تان به نمایش درمی‌آید. لازم به ذکر است حالت Incognito تا پایان ماه اکتبر برای کاربران اندروید ارائه می‌شود. این قابلیت برای کاربران iOS نیز پیش‌بینی شده، اما در این مورد گوگل بدون اشاره به زمان خاصی، تنها از عبارت "به زودی" استفاده کرده است.

یکی دیگر از امکاناتی که گوگل در رویداد Google I/O 2019 وعده داده بود، فیلترهایی برای پاک کردن خودکارِ تاریخچه لوکیشن و همچنین پاک کردن خودکار فعالیت‌های کاربر در محیط وب و اپلیکیشن بود. در حال حاضر، این قابلیت برای تاریخچه یوتیوب فعال شده و کاربر می‌تواند با تعیین یک برنامه زمانی برای پاکسازی تاریخچه (به عنوان مثال، هر سه ماه یا هر سال)، تاریخچه یوتیوب خود را به طور خودکار پاک کند.

دستاورد دیگر گوگل در زمینه ارتقاء حریم شخصی، به دستیار دیجیتال Google Assistant مربوط می‌شود. طبق ادعای گوگل، تا چند هفته دیگر می‌توانید فعالیت‌های خود در Assistant را پاک کنید. برای این منظور، کافی‌ست دستوراتی مثل این را به زبان بیاورید: Hey Google, delete the last thing I said to you (هی گوگل، آخرین چیزی که به تو گفتم را پاک کن) و یا: Hey Google, delete everything I said to you last week (هی گوگل، هر چیزی که هفته پیش به تو گفتم را پاک کن). برخلاف Maps، در دستیار Assistant دیگر نیازی به فعال کردن دستیِ این ویژگی نبوده و تنها با دستور صوتی، پاکسازی خودکار انجام خواهد شد. البته اگر دستور شما، پاک کردن داده‌های مربوط به بیش از یک هفته را شامل شود، Assistant برای تکمیل پروسه پاک کردن، شما را مستقیما به صفحه تنظیمات حساب‌تان منتقل می‌کند. گفتنی‌ست، این قابلیت هفته آینده به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود و ارائه آن برای زبان‌های دیگر، از ماه آینده شروع می‌شود.

در پایان، بد نیست به یکی دیگر از اقدامات گوگل در رابطه با حریم شخصی کاربران اشاره کنیم. قابلیت Password Checkup به منظور اطمینان حاصل کردن از امنیت پسوردهای کاربر طراحی شده بود. تا قبل از این، کاربران برای بهره‌مندی از این ویژگی مجبور به دانلود و نصب افزونه آن بودند. اما به گفته گوگل، Password Checkup با مرورگر کروم یکپارچه شده و دیگر نیازی به نصب افزونه نخواهد بود.

منبع : Google


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا