معرفی Redmi 8A – شاهکار شیائومی در زیر 100 دلار

نمایش خبر

تاریخ : 1398/7/7        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 439 Snapdragon 439 ، Xiaomi Redmi 8A ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : اگر بخواهیم تنها یک زمینه را نام ببریم که شیائومی در آن به مراتب از بقیه جلوتر باشد، آن چیزی نیست جز ساخت اسمارت‌فون‌های پایین‌رده و میان‌رده. سری دیوایس‌های Redmi این شرکت چینی، به شکل ویژه‌ای مورد استقبال قرار گرفت. این سری به قدری موفق بود که شیائومی تصمیم گرفت Redmi را تحت عنوان یک زیربرند، مستقل کند. در سری Redmi از هر رده‌ای می‌توان گوشی پیدا کرد؛ از پرچمدارهای مقرون‌به‌صرفه مثل Redmi K20 Pro گرفته تا گوشی‌های رده‌پایین مثل Redmi 7A و Redmi Go. در همین راستا، شیائومی در روز چهارشنبه 25 سپتامبر 2019 (3 مهر 1398) از یک گوشی رده پایین با نام Redmi 8A رونمایی کرد.

طی یک سال گذشته، دیوایس‌های شیائومی به‌ویژه در رده‌های پایین و میانی رو به پایین، پیشرفت سریعی داشته‌اند. به عنوان مثال، Redmi 7A – که در ماه ژوئن وارد بازار شد – یک گوشی ارزان‌قیمت فوق‌العاده بود و اگر نگوییم بهترین، به جرأت می‌توان آن را یکی از بهترین دیوایس‌های زیر 100 دلار به حساب آورد. همان‌طور که از نامگذاری مشخص است، Redmi 8A جایگزینی برای Redmi 7A محسوب می‌شود و علی‌رغم بهبود برخی مشخصات، Redmi 8A قرار است در همان بازه قیمت عرضه شود.

شاید برجسته‌ترین تغییری که در Redmi 8A شاهد هستیم، تغییر در شکل ظاهری آن باشد. ابعاد بدنه در طول و عرض بزرگ‌تر شده (9.4×75.41×156.48 میلی‌متر) و وزن آن هم افزایش یافته است (188 گرم). بافت قاب پشتی بدنه Aura Wave Grip نام داشته و طبق ادعای شرکت سازنده، ضمن اینکه در دست گرفتن گوشی را تسهیل کرده و مانع سر خوردن آن می‌شود، لکه‌های ناشی از اثر انگشتان را نیز نشان نمی‌دهد. گفتنی‌ست، پوشش نانوی P2i، دیوایس را در برابر پاشیده شدن آب مقاوم می‌کند.

به تناسب بزرگ شدن ابعاد گوشی، طبیعی‌ست که اندازه نمایشگر نیز افزایش می‌یابد. برخلاف Redmi 7A که نمایشگری 5.5 اینچی با نسبت تصویر 18:9 داشت، در Redmi 8A با نمایشگر بزرگ‌تری به قطر 6.22 اینچ و نسبت تصویر 19:9 سر و کار داریم. علاوه بر اضافه شدن ناچ قطره آب در بالای نمایشگر، از تصاویر منتشر شده پیداست که حاشیه‌های صفحه (به‌ویژه در بالا و طرفین) کاهش یافته است. نمایشگر از پنل‌های ال‌سی‌دی (از نوع IPS) تشکیل شده و رزولوشن آن اچ‌دی پلاس (معادل 720×1520 پیکسل) اعلام شده که تراکم آن را به 270ppi می‌رساند. نمایشگر گوشی از پوشش گوریلا گلس 5 برخوردار است که در اسمارت‌فونی با این قیمت، کمتر دیده می‌شود.

مثل مدل قبلی، در قلب این گوشی هوشمند جدید نیز تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون 439 به کار گرفته شده است. این تراشه – که با لیتوگرافی 12 نانومتری به تولید رسیده – از 4 هسته پردازشی 1.95 گیگاهرتزی و 4 هسته پردازشی 1.45 گیگاهرتزی (همگی منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A53) تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 505 است که سرعتی معادل 650 مگاهرتز دارد. بسته به مدل، 2 یا 3 گیگابایت RAM برای این Redmi 8A در نظر گرفته شده است. فضای ذخیره‌سازی این گوشی 32 گیگابایت (از نوع eMMC در نسخه 5.1) است که با کار گذاشتن میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 512 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد (در Redmi 7A ورژن 16 گیگابایتی هم به تولید رسیده بود).

باتری قدرتمندی به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت در این گوشی به کار گرفته شده که در مقایسه با باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی در Redmi 7A ارتقاء چشمگیری محسوب می‌شود. این باتری با کمک فناوری شارژ سریع 18 واتی و پورت USB-C شارژ می‌شود (بر خلاف پورت microUSB در مدل قبلی) اما در داخل جعبه گوشی، یک شارژر 10 واتی پیدا می‌شود. Redmi 8A – مثل مدل پیشین خود – همچنان از وجود سنسور اثر انگشت بی‌بهره است، اما دوربین جلوی این دستگاه، زمینه قفل‌گشایی از طریق تشخیص چهره را فراهم می‌کند.

دوربین جلوی Redmi 8A – که در ناچ بالای نمایشگر جای گرفته – وضوحی معادل 8 مگاپیکسل داشته و گشودگی دیافراگم آن f/2.0 اعلام شده است. اما به اعتقاد برخی کارشناسان، بزرگ‌ترین مزیت Redmi 8A نسبت به مدل قبلی را باید در دوربین اصلی آن جست‌وجو کرد. درست است که بر خلاف روند بازار – مبنی بر به کارگیری دوربین‌های دوگانه، سه‌گانه یا حتی چهارگانه – در پشت این گوشی جدید تنها یک دوربین 12 مگاپیکسلی وجود دارد، اما سنسور Sony IMX363 این دوربین، همان سنسوری‌ست که معمولا در گوشی‌های رده‌بالایی چون Google Pixel 3a ،Mi Mix 3 و Mi 8 به چشم می‌خورد. گشودگی دیافراگم این دوربین (f/1.8) در کنار پیکسل‌هایی به بزرگی 1.4 میکرون، می‌تواند عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌نور را بالا ببرد. مجموعه دوربین فاقد سنسور عمق است، اما هر دو دوربین جلو و پشت با استفاده از هوش مصنوعی، توانایی برداشت پرتره با افکت بوکه را دارا هستند. فوکوس خودکار تشخیص فاز و فیلم‌برداری با وضوح 1080p و 720p (با سرعت 30 فریم در ثانیه) را نیز به لیست توانایی‌های دوربین اضافه کنید.

Redmi 8A یک اسمارت‌فون دو سیم‌کارته (از نوع نانو) بوده و اسلات کارت حافظه مستقل از اسلات سیم‌کارت‌هاست (سیم‌کارت‌ها می‌توانند همزمان به ارتباطات 4G دسترسی داشته و کاربر این اختیار را دارد که هر کدام از آنها را به عنوان سیم‌کارت اصلی تنظیم کند). در دورانی که حتی پرچمدارهایی مثل OnePlus 7 Pro از رادیوی FM سیمی بی‌بهره‌اند، Redmi 8A رادیوی FM را به شکل وایرلس دریافت می‌کند (بدون نیاز به اتصال هدفون). وای-فای 802.11 b/g/n، بلوتوث نسخه 4.2، پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری GLONASS ،GPS و BeiDou و جک هدفون از دیگر مشخصات ارتباطی Redmi 8A به شمار می‌روند. سیستم‌عامل این گوشی اندروید 9 بوده که پوسته اختصاصی شیائومی (MIUI 10) ظاهر آن را تغییر داده است. البته آپدیت به MIUI 11 به زودی برای Redmi 8A قابل دسترسی خواهد بود.

اسمارت‌فون Redmi 8A در رنگ‌های قرمز (Sunset Red)، آبی (Ocean Blue) و مشکی (Midnight Black) به تولید رسیده و از 30 سپتامبر (8 مهر) وارد بازار هند می‌شود. مدل پایه این گوشی (با 2 گیگابایت RAM) قیمتی معادل 6,499 روپیه خواهد داشت که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 92 دلار. مدل پیشرفته‌تر (که به 3 گیگابایت RAM مجهز شده)، 6,999 روپیه (98 دلار) قیمت‌گذاری شده است.


به روزرسانی - قیمت شیائومی ردمی 8آ در بازار ایران

گوشی شیائومی Redmi 8A به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی شیائومی Redmi 8A از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا