معرفی اسمارت‌فون‌های موتورولا P30 Note و دو گوشی One Power و One

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/14        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، اندروید وان Android One ، Motorola One Power ، Motorola One ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : چندی پیش منابع خبری از احتمال عرضه گوشی‌های Moto P30 Play و P30 Note از سوی موتورولا خبر داده بودند. حال این شرکت پس از گذشت حدود یک ماه از معرفی Moto P30، موتو P30 Note را به عنوان جدیدترین اسمارت‌فون میان‌رده خود در سری P، معرفی کرده است. این گوشی از نظر مشخصات و ویژگی‌های پردازشی از یک سو مشابه Moto P30 و از سوی دیگر شبیه One Power است که در روز 31 آگوست معرفی شده بود؛ به طوری که برخی اعتقاد دارند که P30 Note همان One Power است که با تغییر در برخی ویژگی‌ها برای بازار چین ارائه خواهد شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های P30 Note می‌توان به صفحه‌نمایش 6.2 اینچی با نسبت تصویر 19:9 و باتری حجیم 5,000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

ْIntroducing Motorola P30 Note Motorola One and One Power

اسمارت‌فون جدید موتورلا در اندازه‌های 156x76x8.39 میلی‌متر تولید شده و 198 گرم وزن دارد. ظاهرا باتری حجیم 5,000 میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته در P30 Note باعث افزایش وزن آن نسبت به گوشی‌های هم‌رده شده است.

P30 Note با صفحه‌نمایش 6.2 اینچی IPS LCD با نسبت تصویر 19:9و وضوح فول اچ‌دی پلاس (یا 2246x1080 پیکسل) ارائه خواهد شد. نمایشگر این گوشی در کناره‌ها به صورت 2.5D ساخته شده و با پوششی از گوریلا گلس محافظت می‌شود که نسخه آن مشخص نشده است. ناگفته نماند که در بالای این صفحه‌نمایش، notch بزرگی مشابه آیفون X دیده می‌شود. حسگر اثر انگشت این گوشی در پنل فلزی پشتی جای گرفته و با لوگوی موتورولا مشخص شده است. اسمارت‌فون جدید موتورولا تنها به رنگ مشکی (Midnight Black) در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

ْIntroducing Motorola P30 Note Motorola One and One Power

اسمارت‌فون جدید موتورولا مجهز به همان پردازنده 64 بیتی‌ اسنپ‌دراگون 636 است که در P30 Moto به کار رفته بود. این پلتفرم موبایلی 14 نانومتری از 8 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی Kryo 260 بهره می‌برد و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 509 است. از نظر پیکربندی حافظه، دو گزینه رم 4 یا 6 گیگابایتی در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است که فضای ذخیره‌سازی آن می‌تواند با کمک اسلات میکرو اس‌دی تا 128 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

دوربین اصلی P30 Note یک نمونه 16 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ظاهرا 1.25 میکرون و گشودگی دیافراگم f/1.8 است. در کنار این دوربین، نمونه‌ای 5 مگاپیکسلی دیده می‌شود که با f/2.2 برای تعیین عمق میدان و جلوه‌ Bokeh مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که پیکربندی این دوربین‌ها، با دو فلش ال‌ای‌دی dual-tone کامل شده است.

ْIntroducing Motorola P30 Note Motorola One and One Power

دوربین سلفی این گوشی 12 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است و از لنزی با گشودگی f/2.0 و پیکسل‌هایی با اندازه 1.25 میکرون بهره می‌برد. این دوربین مجهز به برخی ویژگی‌های زیباسازی با استفاده از هوش مصنوعی یا AI Beauty است.

نکته قابل توجه آن که ظاهرا حسگر دوربین به کار رفته در دوربین‌ اصلی و سلفی این گوشی محصول شرکت آمریکایی OmniVision است. به گزارش برخی منابع خبری، در دوربین اصلی این گوشی سنسور OmniVision OV16B و در دوربین ثانویه آن، حسگر OmniVision OV5675 مورد استفاده قرار گرفته است.

این گوشی دو سیم‌کارته از نظر امکانات ارتباطی از وای‌فای ac دو بانده، 4G VoLTE، بلوتوث 5، درگاه USB Type-C، ماهواره‌های مسیریابی GPS و GLONASS و جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد.

سیستم‌عامل Moto P30 Note اندروید 8.1 اورئو بوده و نسخه 4.0 رابط کاربری ZUI ساختار منویی آن را تشکیل می‌دهد.

ْIntroducing Motorola P30 Note Motorola One and One Power

نسخه پایه این گوشی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1,999 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 292 دلار) عرضه خواهد شد، در حالی که نسخه 6GB/64GB آن، 2,299 یوان (در حدود 336 دلار) قیمت‌گذاری شده است. فروش نمونه 4 گیگابایتی این گوشی از نخستین روز سپتامبر در چین آغاز شده است، اما هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه P30 Note با رم 6 گیگابایتی منتشر نشده است. ظاهرا موتورولا برای مدت محدودی، هدفون‌های JBL L20R را در کنار نسخه ارزان قیمت به خریداران هدیه خواهد کرد.

ْIntroducing Motorola P30 Note Motorola One and One Power

همان طور که در ابتدای خبر اشاره شد، اسمارت‌فون‌های One و One Power هم به تازگی و در آخرین روز آگوست سال جاری میلادی (9 شهریور 1397) طی پستی در بلاگ موتورولا، به عنوان نخستین گوشی‌های Android One این شرکت معرفی شده‌اند. مطابق اعلام موتورولا، این دو اسمارت‌فون در میان نخستین گوشی‌هایی قرار می‌گیرند که علاوه بر اندروید9 Pie، به مدت سه سال سایر به‌روزرسانی‌های این پلتفرم از جمله آپدیت‌های امنیتی را نیز دریافت خواهند کرد. به علاوه، امکان استفاده از سرویس‌های گوگل همچون Google Photos و استفاده از YouTube با صدای کاربر به لطف بهره‌گیری از Google Assistant در این دو اسمارت‌فون فراهم شده است.

ْIntroducing Motorola P30 Note Motorola One and One Power

اکثر ویژگی‌های One Power از جمله صفحه‌نمایش فول اچ‌دی پلاس 6.2 اینچی، نسبت تصویر 19:9، پردازنده اسنپ‌دراگون 636، پیکربندی حافظه و رزولوشن دوربین مشابه P30 Note است، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند.

هر دو مدل P30 Note و One Power از یک باتری مشترک 5,000mAh بهره می‌برند و این در حالی‌ست که برخی منابع پیش از معرفی One Power ظرفیت باتری آن را برابر با 4,850 میلی‌آمپر ساعت اعلام کرده بودند. به نظر می‌رسد هر دو گوشی نیز از فناوری شارژ سریع TurboPower بهره می‌برند که مطابق اعلام موتورولا، با استفاده از این فناوری، می‌توان با 15 دقیقه شارژ باتری، 6 ساعت با گوشی کار کرد.

ْIntroducing Motorola P30 Note Motorola One and One Power

یک تفاوت این دو گوشی با فضای ذخیره‌سازی آنها مرتبط است که در P30 Note حافظه داخلی تا 128 گیگابایت دیگر قابل افزایش است، در حالی که این میزان در One Power با اسلات micro SD به 256 گیگابایت رسیده است.

دومین تفاوت میان این دو گوشی به رابط کاربری آنها مربوط است. ساختار منوی One Power بر اساس اندروید خام تعریف شده، اما P30 Note، به سبب وضعیت پیچیده میان گوگل و دولت چین، از رابط کاربری ZUI 4.0 بهره می‌برد. این رابط کاربری عمدتا در گوشی‌های سری ZUK لنوو به کار می‌رفت که این اسمارت‌فون‌ها در حال حاضر از چرخه تولید خارج یا به اصطلاح discontinue شده‌اند. به این ترتیب، P30 Note پس از Lenovo Z5 و Motorola P30 سومین گوشی مورتورولا به شمار می‌رود که با رابط کاربری لنوو عرضه خواهد شد.

موتورولا احتمالا One Power را از اکتبر در بازار هند به فروش خواهد رساند، اما درباره قیمت آن، اطلاعات دقیقی در دست نیست.

Motorola One اسمارت‌فونی با بدنه شیشه‌ای منحنی شکل است که از نمایشگر 5.9 اینچی با نام تجاری Max Vision با وضوح اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 19:9 بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی همراه با یک دوربین 2 مگاپیکسلی تعیین عمق بوده و دوربین سلفی آن دارای وضوح 8 مگاپیکسل است. دوربین اصلی این گوشی همچون Moto Z3 Play دارای قابلیت‌هایی مانند Cinemograph و جست‌وجوی تصویری به سبک Google Lens است.

ْIntroducing Motorola P30 Note Motorola One and One Power

از نظر پردازشی، Moto One مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 625 است که حدود سه سال پیش معرفی شد. این تراشه نسبتا قدیمی دارای دو واحد 4 هسته‌ای مبتنی بر معماری پردازنده‌های 64 بیتی Cortex A53 با حداکثر سرعت 2 گیگاهرتز است و پردازش گرافیکی در آن توسط Adreno 506 انجام می‌شود.

ظرفیت باتری این گوشی دقیقا مشخص نشده است، اما مطابق اعلام موتورولا با یک بار شارژ می‌توان یک روز کامل با آن کار کرد. این باتری نیز قابلیت شارژ با فناوری TurboPower را داراست و با 20 دقیقه شارژ می‌توان 6 ساعت با آن کارکرد.

اسمارت‌فون Motorola One در ماه‌های آتی با قیمت 299 یورو در اروپا، آمریکای لاتین و منطقه آسیا-اقیانوسیه به فروش خواهد رسید.‌ 

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا