معرفی Lenovo Z6 Youth Edition – میان‌رده‌ای از نسل Z6 Pro

نمایش خبر

تاریخ : 1398/3/5        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 710 Snapdragon 710 ، چین China ، Lenovo Z6 Youth ، لنوو Lenovo

واحد خبر mobile.ir : هنوز از عرضه پرچمدار Lenovo Z6 Pro یک ماه نگذشته که کمپانی لنوو از تولید اسمارت‌فون دیگری خبر داده است. این شرکت در روز چهارشنبه 22 می 2019 (1 خرداد 1398) جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Lenovo Z6 Youth Edition را معرفی کرد. این گوشی – که نام دیگرش Z6 Lite است – نسخه سطح پایین‌تر Z6 Pro محسوب شده و قیمت مناسب‌تری هم دارد. به گفته شرکت سازنده، در همان اولین روزی که پیش‌سفارش Z6 Youth Edition شروع شد، بیش از 600 هزار نفر خرید این محصول را رزرو کردند که این امر، محبوبیت بالای این گوشی را می‌رساند. در ادامه بیشتر با مشخصات Z6 Youth Edition آشنا می‌شویم.

Introducing Lenovo Z6 Youth Edition

ابعاد و وزن Z6 Youth Edition به ترتیب عبارتند از 7.88×74.3×156.6 میلی‌متر و 164 گرم. فریم گوشی از جنس آلیاژ منیزیوم است؛ همان ماده‌ای که در ساخت نوت‌بوک‌های سری ThinkPad مورد استفاده قرار گرفته بود. محصول جدید لنوو در دو رنگ مشکی و سبز – که لنوو آنها را Knight Black و Stardust می‌نامد – به تولید می‌رسد. در مدل مشکی رنگ، قاب پشتی به شکل بافت‌دار (textured) است، اما مدل سبز رنگ، به شکل رنگ‌پردازی پلکانی یا gradient طراحی شده است.

Introducing Lenovo Z6 Youth Edition

لنوو در ساخت نمایشگر این اسمارت‌فون از پنل های ال‌سی‌دی (از نوع IPS) استفاده کرده است. در بالای نمایشگر یک ناچ قطره آب کوچک دیده می‌شود که به فول-اسکرین شدن نمایشگر کمک کرده و نسبت صفحه به بدنه را به 93.07 درصد رسانده است. قطر نمایشگر 6.3 اینچ و رزولوشن آن فول اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2340 پیکسل) است. نسبت تصویر نمایشگر این گوشی 19.5:9 بوده و از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

Introducing Lenovo Z6 Youth Edition

توان پردازشی Z6 Youth Edition با چیپ‌ست میان‌رده اسنپ‌دراگون 710 تأمین می‌شود. این چیپ‌ست 10 نانومتری از 2 هسته پردازشی 2.2 گیگاهرتزی (مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex A75) و 6 هسته پردازشی 1.7 گیگاهرتزی (مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex A55) تشکیل شده و از واحد پردازش گرافیکی Adreno 616 بهره می‌برد. از لحاظ RAM و فضای ذخیره‌سازی، Z6 Youth Edition در سه پیکربندی مختلف تولید شده است: مدل پایه (4GB/64GB)، مدل متوسط (6GB/64GB) و مدل پیشرفته (6GB/128GB). با توجه به پشتیبانی از کارت حافظه، می‌توان فضای ذخیره‌سازی را تا 256 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد.

Introducing Lenovo Z6 Youth Edition

Z6 Youth Edition از یک مجموعه دوربین سه‌گانه در پشت دستگاه برخوردار است که عبارتند از: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/1.8)، دوربین تله‌فوتوی 8 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.4) و دوربین زاویه باز 5 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.2). طبق ادعای شرکت سازنده، این مجموعه دوربین، توانایی زوم هیبریدی تا 8 برابر را دارا بوده و به برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز تجهیز شده که از آن جمله می‌توان به حالت پرتره، تشخیص منظره، تصویربرداری در شب و کاهش نویز چند فریمی اشاره کرد. ناگفته نماند دوربین جلوی گوشی – که در ناچ بالای نمایشگر جای گرفته – وضوحی برابر با 16 مگاپیکسل دارد.

Introducing Lenovo Z6 Youth Edition

اسمارت‌فون جدید لنوو از باتری قدرتمند 4,050 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه قرار گرفته و در لبه پایینی گوشی، کنار پورت USB Type-C، یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز به چشم می‌خورد. گفتنی‌ست، اسپیکر این گوشی از فناوری دالبی آتموس بهره می‌برد.

Introducing Lenovo Z6 Youth Edition

Z6 Youth Edition یک گوشی دوسیم‌کارته (از نوع نانو) است که اسلات سیم‌کارت دوم با کارت حافظه میکرو اس‌دی مشترک است. به این ترتیب، کاربر باید بین اضافه کردن سیم‌کارت دوم و ارتقای حافظه، یکی را انتخاب کند. سایر امکانات ارتباطی این اسمارت‌فون عبارتند از: شبکه ارتباطی 4G VoLTE، وای-فای 802.11 ac، بلوتوث نسخه 5 و مسیریابی ماهواره‌ای با فرکانس دوگانه. ناگفته نماند، اندروید Pie سیستم‌عامل این دیوایس است که مثل همیشه رابط کاربری اختصاصی لنوو (ZUI 11) ساختار منویی آن را تغییر داده است.

Introducing Lenovo Z6 Youth Edition

همانطور که در مقدمه هم گفته شد، ثبت پیش‌سفارش برای خرید Lenovo Z6 Youth Edition از 22 می (1 خرداد) آغاز شده و این گوشی از 28 می (7 خرداد) از طریق وب‌سایت چینیِ لنوو و فروشگاه‌های آنلاین TMall و JD.com، در چین عرضه می‌شود. قیمت مدل پایه این دیوایس با پیکربندی 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی 1,199 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 174 دلار) اعلام شده است. لنوو مدل متوسط، با 6 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را 1,399 یوان (203 دلار) قیمت‌گذاری کرده است. اما بالاترین قیمت مربوط به مدل پیشرفته، با پیکربندی 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی است که 1,699 یوان (246 دلار) اعلام شده است.. لنوو برنامه خود برای عرضه این گوشی در سایر بازارها را فاش نکرده است.

منبع : Lenovo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا