معرفی Huawei P Smart Z با صفحه‌نمایش تمام‌صفحه بدون ناچ و سلفی پاپ‌آپ

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/2/19        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، کایرین 710 Kirin 710 ، Huawei P Smart Z ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : سری P Smart‌ که در سال 2017 پای در عرصه وجود گذاشت یکی از زیر مجموعه‌های شرکت هواوی‌ست که به لطف طراحی مناسب و قیمت‌گذاری رقابتی از فروش راضی‌کننده‌ای در برخی بازارها برخوردار شده است. از این سری در چند ماه گذشته دو مدل جدید با نام‌های P Smart 2019‌ و P Smart+ 2019 به بازار عرضه شد که تنها در زمینه دوربین‌های اصلی و سلفی با یکدیگر تفاوت داشتند. شرکت هواوی در روز چهارشنبه 8 می 2018 (18 اردیبهشت 1398) جدیدترین عضو این خانواده را با نام P Smart Z معرفی کرده که مهم‌ترین ویژگی آن به صفحه‌نمایش تمام‌صفحه بدون ناچ و دوربین سلفی پنهان‌شونده در بدنه تعلق دارد که هر دو برای اولین بار در یک گوشی هواوی دیده می‌شوند.

Introducing Huawei P Smart Z

ایده ساخت گوشی با صفحه‌نمایش‌های تمام‌صفحه و انتقال دوربین سلفی در یک ساختار پاپ‌آپ به درون بدنه در بخش بالایی، تقریبا یک سال پیش توسط Vivo در مدل NEX مطرح شد و با اینکه در ابتدا سازندگان چندانی به این ایده جذب نشدند اما در اواخر سال گذشته میلادی به ناگاه بار دیگر این نوع طراحی بر سر زبان‌ها افتاد و جدا از مجموعه BBK که گوشی‌های متعددی را با سلفی پاپ‌آپ از جمله Oppo F11 Pro و Vivo V15 Pro ارائه کرد (و خبرها نیز حاکی از به‌کارگیری این طراحی در OnePlus 7 است)، شرکت‌های دیگر نیز به ایده علاقه‌مند شدند و حالا شرکت هواوی نیز به جمع سازندگان این رده افزوده شده است.

Oppo F11 Pro

Oppo F11 Pro

P Smart Z در یک نگاه شباهت‌هایی به دو نسل قبلی این کلاس دارد اما دو تفاوت مشهود این مدل‌ها را کاملا از هم مجزا می‌کند؛ اولین تفاوت بی‌شک در حذف از ناچ از بالای صفحه‌نمایش و ارائه یک صفحه‌نمایش تمام‌صفحه در بخش رویی تعلق دارد. حاشیه‌های جانبی و بالای صفحه‌نمایش همچنان مثل گذشته اندک است اما این بار حاشیه بخش پایینی نیز (حداقل از روی تصاویر رسمی گوشی) کاهش مشهودی را نشان می‌دهد.

Introducing Huawei P Smart Z

دومین تفاوت در طراحی این مدل را باید در بخش پشتی جست‌وجو کرد که به جای یک بدنه براق و یک‌دست شیشه‌ای از یک ترکیب دو رنگ استفاده شده به‌طوری‌که یک سوم بالایی یعنی محل لنزهای دوربین و سنسور اثر انگشت با توناژ رنگی روشن‌تر و دو سوم پایینی با رنگی تیره‌تر، طراحی شده است.

Introducing Huawei P Smart Z

ابعاد گوشی 8.8×77.3×163.5 میلی‌متر اعلام شده که افزایش طول و عرض آن نسبت به دو مدل پیشین این کلاس به دلیل بزرگ‌تر شدن ابعاد صفحه‌نمایش، طبیعی به نظر می‌رسد و افزایش 0.8 میلی‌متری ضخامت آن در قیاس با گذشته را نیز می‌توان به حجیم‌تر شدن باتری نسبت داد.

Introducing Huawei P Smart Z

صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 6.59 اینچی IPS LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس در نسبت 19.5:9 (1080×2340 پیکسل) است که تراکم پیکسلی 391ppi را برای این پنل به همراه دارد. این صفحه‌نمایش فول‌اسکرین که هیچ نوع ناچ یا شکافی در بالای آن دیده می‌شود (در صورت در نظر نگرفتن گوشی تاشوی Mate X)، برای اولین بار در یک گوشی هواوی ظاهر شده و حتی در گوشی‌های پرچمدار سری P و Mate این شرکت نیز تا به امروز همواره از ناچ استفاده شده است. هواوی به درصد پوشش این صفحه‌نمایش نسبت به بدنه اشاره‌ مستقیمی نکرده اما با توجه به تصاویر می‌توان از پوشش بیش از 90 درصدی این پنل اطمینان داشت. LCD بودن این صفحه‌نمایش البته امکان قرارگیری سنسور اثر انگشت درون پنل را منتفی کرده و این حسگر مثل گذشته در بخش پشتی دستگاه جای گرفته است.

Introducing Huawei P Smart Z

دوربین سلفی دستگاه که یکی دیگر از جذابیت‌های P Smart Z را تشکیل می‌دهد، یک نمونه 16 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار بوده که با انتخاب دوربین سلفی از منوی دوربین فعال می‌شود. زمان باز شد کامل این دوربین از سوی هواوی، 1 ثانیه اعلام شده که با وجود آنکه زمان زیادی به نظر نمی‌رسد اما در مقایسه با نمونه‌ای مثل Vivo S1 Pro با زمان لودینگ 0.68 ثانیه‌ای، می‌توان از سرعت پایین‌تر آن سخن گفت.

Introducing Huawei P Smart Z

این دوربین می‌تواند فشاری معادل 12 کیلوگرم را به خوبی تحمل کرده و تا 100 هزار بار بدون مشکل به کار خود ادامه دهد که این آخری در صورت 50 بار باز و بسته کردن دوربین در طی روز به معنای کارکرد بدون مشکل آن برای بیش از 5 سال است. به گفته شرکت سازنده این دوربین همچنین مشکلی برای کارکرد در محدوده دمایی 20- تا 60 درجه سانتی‌گراد ندارد.

Introducing Huawei P Smart Z

دوربین‌ اصلی بخش پشتی دستگاه یک نمونه 16 مگاپیکسلی با لنز 6 جزئی‌ست که برخی منابع از میزان گشودگی f/1.8 دوربین در آن سخن گفته‌اند. در کنار این دوربین از یک واحد 2 مگاپیکسلی تعیین عمق نیز استفاده شده که در سه عضو قبلی این خانواده نیز تکرار شده است. قابلیت هوش مصنوعی در این مجموعه حضور داشته و به گفته هواوی از تشخیص 500 صحنه در 22 دسته‌بندی مختلف و اعمال تنظیمات اتوماتیک پشتیبانی می‌کند.

Introducing Huawei P Smart Z

چیپ‌ست پردازشی Kirin 710F دستگاه (که ظاهرا تفاوت خاصی با Kirin 710 عادی ندارد) متشکل از چهار هسته سطح بالای ARM A73 و چهار هسته سطح پایین ARM A53 بوده و از گرافیک چهار هسته‌ای Mali-G51 MP4 بهره می‌برد. حافظه رم و حافظه داخلی P Smart Z به ترتیب 4 و 64 گیگابایت بوده و امکان ارتقاء حافظه تا 512 گیگابایت دیگر از طریق اسلات ظاهرا ترکیبی microSD نیز وجود دارد.

Introducing Huawei P Smart Z

ظرفیت باتری گوشی در P Smart Z نیز به بالاترین میزان در این سری یعنی 4 هزار میلی آمپر ساعت ارتقاء یافته و بار دیگر برای اولین بار، شارژ این باتری از طریق پورت USB-C انجام می‌شود. پورت USB-C در محصولات هواوی تا به امروز تقریبا همیشه فقط در سه سری Mate ،P و نوا ظاهر شده و حضور آن در مدلی خارج از این سه رده امری بی‌سابقه تلقی می‌شود. به شارژ سریع در این گوشی اشاره‌ای نشده اما با توجه به استفاده از شارژر 10 واتی در مدل‌های قبلی می‌توان انتظار حضور این شارژر را در این گوشی نیز داشت. دیگر نکته مثبت در لیست ارتباطات P Smart Z به پشتیبانی آن از NFC تعلق دارد.

Introducing Huawei P Smart Z

هواوی P Smart Z با سیستم‌عامل اندروید 9 و رابط کاربری EMUI 9 در سه رنگ مشکی (Midnight Black)، سبز (Emerald Green) و آبی (Sapphire Blue) در دو بازار ایتالیا و اسپانیا با قیمت 279 یورو عرضه شده و هنوز در رابطه با ارائه به دیگر بازارها صحبتی به میان نیامده است.  

منبع : Huawei