P Smart 2019 میان‌رده‌ جدید شرکت هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1397/10/9        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Huawei P Smart 2019 ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی پس از گمانه‌زنی‌های مختلف و افشای بخش بزرگی از مشخصات گوشی میانه‌رده جدید این شرکت بالاخره در روز جمعه 28 دسامبر 2018 (7 دی 1397) از P Smart 2019 به صورت رسمی رونمائی کرد. مطابق نام‌گذاری این مدل باید آن را باید ادامه‌ای بر P Smart نسل اول دانست که سال گذشته درست در چنین روزهائی با صفحه‌نمایش 5.65 اینچی 18:9 و پروسسور 16 نانومتری Kirin 659 معرفی شده بود. P Smart 2019 اما علاوه بر تغییر در ابعاد و شکل ظاهری صفحه‌نمایش، در بخش پردازشی نیز با پیشرفت مهمی روبرو شده و با استفاده از پروسسور Kirin 710، جایگاه بهتری را در بین سایر گوشی‌های رده میانی به خود اختصاص می‌دهد.

Introducing Huawei P Smart 2019

شرکت هواوی در بین دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند برنامه کاملا متراکمی را در روزهای شلوغ آخر سال میلادی در نظر گرفته و در نزدیک به دو هفته گذشته از سه گوشی جدید در کلاس‌های مختلف رونمائی کرده است که شامل محصول میان‌رده بالا‌نشین هواوی Nova 4، بالارده جذاب آنر V20 و بالاخره گوشی رده میانی رو به پائین P Smart 2019 می‌شود.

اولین نکته جدید در رابطه با P Smart 2019 که آن را از همتای سال گذشته آن کاملا متمایز می‌کند به طراحی دستگاه تعلق دارد جائی‌که تقریبا همه چیز متحول شده و نه‌تنها از ساختار فلزی یک‌دست و حاشیه‌های ضخیم بالا و پائین صفحه‌نمایش خبری نیست بلکه محل دوربین اصلی بخش پشتی، نوع رنگ‌آمیزی دستگاه و حتی محل لوگوی هواوی نیز متفاوت از چیزی‌ست که از سال گذشته به خاطر می‌آوریم. طراحی این مدل را در بسیاری از موارد باید مشابه Honor 10 Lite قلمداد کرد که ماه گذشته در چین رونمائی شد و این شباهت علاوه بر موارد ظاهری، در گزینه‌های متعدد دیگری از جمله ابعاد و وضوح صفحه‌نمایش، وضوح دوربین اصلی، پردازنده و ظرفیت باتری نیز ادامه پیدا می‌کند.

Introducing Huawei P Smart 2019

صفحه‌نمایش دستگاه از یک نمونه 5.65 اینچی فول اچ‌دی پلاس با نسبت 18:9 در سال قبل، حالا به 6.21 اینچ با نسبت 19.5:9 ارتقاء یافته و حاشیه‌های ضخیم بالا و پائین پنل، جای خود را به یک حاشیه باریک در پائین و لبه‌ای ناچیز در بالا داده‌اند که این روزها در اغلب گوشی‌های این رده نیز دیده می‌شود. استفاده از یک ناچ دایره‌ای کوچک در این بخش با اینکه نسبت به ناچ‌های بزرگ مستطیلی یک مزیت به حساب می‌آید اما همچنان نمی‌توان از آن به عنوان نکته مثبت بزرگی یاد کرد. وضوح این پنل 1080×2340 پیکسل است و فناوری ساخت IPS LCD آن نیز تغییری را نشان نمی‌دهد.

Introducing Huawei P Smart 2019

در بخش پشتی در نسخه Sapphire Blue از طراحی متفاوتی با رنگ‌آمیزی تدریچ از پائین به بالا استفاده شده که جلوه زیبائی را به این مدل بخشده است. دو رنگ دیگر شامل آبی و مشکی البته فاقد این طراحی هستند و رنگ ثابتی را در این قسمت ارائه می‌کنند. دوربین‌های دوگانه دستگاه به جای دو لنز تکی افقی، حالا به صورت عمودی در یک بخش بیضی‌شکل در کناره سمت چپ قرار دارند و فلش LED، توضیحات دوربین و نشان هواوی نیز در همین راستا از بالا به پائین قرار گرفته‌اند. سنسور اثر انگشت نیز در همین بخش قرار دارد.

هواوی سال گذشته از دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی در بخش پشتی P Smart استفاده کرده بود که حداکثر گشودگی دیافراگم دوربین اصلیِ 13 مگاپیکسلی، f/2.2 بوده و دوربین دوم نیز طبیعتا تنها برای ارتقاء کیفیت دوربین اصلی و به ویژه افکت عمق میدان مورد استفاده قرار می‌گرفت. این رویه ظاهرا بدون هیچ تغییری در P Smart 2019 نیز تکرار شده و با وجود آنکه شکل ظاهری و جایگاه دوربین‌ها جابجا شده‌اند اما همچنان از همان واحد 13 مگاپیکسلی f/2.2 برای برداشت تصویر و یک دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر برای محو کردن پس‌زمینه استفاده شده است. شباهت‌های دو گوشی در رابطه با دوربین سلفی نیز ادامه پیدا کرده و در ناچ دایره‌ای بالای صفحه‌نمایش P Smart 2019 نیز مثل سلف سال گذشته آن از یک دوربین 8 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار استفاده شده است. البته این تمامی ماجرا نیست و نسخه ویژه‌ای از این گوشی که احتمالا در مناطق جغرافیائی خاصی توزیع خواهد شد دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی‌ست. P Smart فارغ از وضوح دوربین سلفی، امکان بازگشائی قفل با تشخیص چهره را نیز ارائه می‌دهد که نگفته پیداست که در آن خبری از تجهیزات پیشرفته تشحیص چهره نبوده و این کار به سادگی و تنها توسط تصویر گرفته شده با دوربین سلفی انجام می‌پذیرد که احتمال خطا نیز در آن وجود دارد.

Introducing Huawei P Smart 2019

پردازش در P Smart 2019 همانطور که اشاره شد با پروسسور نسبتا جدید Kirin 710 این شرکت با لیتوگرافی 12 نانومتری انجام می‌شود که در مقایسه با Kirin 659 با لیتوگرافی 16 نانومتری با تغییرات بزرگی روبرو شده است. هسته‌های پردازشی این پروسسور در دو دسته شامل 4 هسته ARM A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته ARM A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی مرتب شده‌اند که به‌ترتیب در زمان انجام کارهای سنگین و سبک به کار گرفته می‌شوند. به گفته هواوی، عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Kirin 710 نسبت به Kirin 659 به ترتیب 75 و 68 درصد بهبود یافته است. پردازش گرافیکی این مجموعه نیز بر عهده گرافیک Mali-G51 است و به احتمال قریب به یقین، در اینجا نیز از قابلیت نرم‌افزاری GPU Tirbo برای ارتقاء عملکرد گرافیک در حین انجام برخی بازی‌های محبوب، پشتیبانی می‌شود.

Introducing Huawei P Smart 2019

حافظه رم گوشی 3 گیگابایت بوده و حافظه داخلی قابل ارتقاء آن نیز 64 گیگابایت در نظر گرفته شده است نکته قابل توجه در این میان به حافظه رم دستگاه تعلق دارد که در مدل سال گذشته، همراه با حافظه 64 گیگابایتی، 4 گیگابایت در نظر گرفته شده بود اما امسال این حافظه ظاهرا به 3 گیگابایت تقلیل پیدا کرده است.

ظرفیت باتری P Smart 2019 با ارتقاء 13 درصدی نسبت به سال قبل، به 3,400mAh رسیده است که از طریق پورت microUSB شارژ می‌شود در رابطه با شارژ سریع این باتری صحبتی به میان نیامده است اما در نظر نگرفتن پورت USB-C مثل P Smart سال قبل و البته Honor 10 Lite نکته چندان جالبی به حساب نمی‌آید.

Introducing Huawei P Smart 2019

هواوی P Smart 2019 با سیستم‌عامل اندروید 9 و پوسته EMUI 9.0 در دو رنگ مشکی و آبی و رنگ ترتیب سبز/آبی (Sapphire blue) ارائه خواهد شد و حضور آن در بازار نیز به نیمه اول ژانویه 2019 با قیمت 249 یورو موکول شده است.  

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا