معرفی Galaxy A2 Core – شکستن قیمت در نهایت سادگی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/1/28        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید گو Android Go ، Samsung Galaxy A2 Core ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : حدود یک هفته پیش بود که سامسونگ رسما تصمیم خود برای توقف تولید اسمارت‌فون در سری J را رسانه‌ای کرد. البته این بدان معنا نیست که این شرکت گوشی‌های مقرون به صرفه را کنار گذاشته، بلکه تولید اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت سامسونگ از این به بعد در سری A ادامه خواهد یافت. در همین راستا، سامسونگ در روز دوشنبه 15 آوریل 2019 (26 فروردین 1398) از تولید اسمارت‌فونی با نام Galaxy A2 Core در پلتفرم Android Go خبر داد. هرچند که این خبر از حدود یک ماه پیش به بیرون درز کرده بود، اما نکته غافلگیرکننده آن که سامسونگ قیمت این محصول را به شدت پایین آورده است. در ادامه به معرفی این محصول جدید می‌پردازیم.

Introducing Samsung Galaxy A2 Core

با توجه به آنچه که در ابتدا گفته شد، می‌توان این گوشی جدید را جایگزین اسمارت‌فون ارزان‌قیمت Galaxy J2 Core دانست (که در سال گذشته عرضه شده بود). همان طور که از یک گوشی پایین‌رده انتظار می‌رود، Galaxy A2 Core مشخصات سخت‌افزاری قابل توجهی ندارد. نمایشگر 5 اینچی آن از نوع ال‌سی‌دی بوده و رزولوشنی برابر با 540×960 پیکسل دارد. هیچ گونه ناچ یا بریدگی در بالای نمایشگر دیده نشده و به لطف حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر، با یک صفحه به سبک قدیمی روبرو هستیم و نه یک نمایشگر فول-اسکرین. درست است که وضوح این نمایشگر بسیار پایین است، اما نکته مثبت آن است که به تراشه ضعیف گوشی فشاری وارد نمی‌کند.

Introducing Samsung Galaxy A2 Core

در ساخت Galaxy A2 Core از چیپ‌ست نه چندان قدرتمند Exynos 7870 استفاده شده است. این تراشه 14 نانومتری، از 8 هسته پردازشی 1.6 گیگاهرتزی – منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A53 – تشکیل شده‌ و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-T830 MP1 است. این گوشی تنها 1 گیگابایت RAM داشته و حافظه داخلی آن 16 گیگابایت است که با افزودن کارت حافظه می‌توان آن را تا 512 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد.

بر خلاف بسیاری از گوشی‌های جدید، Galaxy A2 Core از دوربین سه‌گانه یا دوگانه بی‌بهره است. البته همان یک دوربینی که در پشت دستگاه قرار گرفته هم چنگی به دل نزده و وضوح آن تنها 5 مگاپیکسل (با گشودگی دیافراگم f/1.9) است. در جلوی دستگاه نیز، یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.2) به چشم می‌خورد که برای گرفتن یک سلفی قابل قبول، کافی به نظر می‌رسد. انرژی گوشی توسط یک باتری 2,600 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که ظاهرا قابل تعویض است.

Introducing Samsung Galaxy A2 Core

Galaxy A2 Core یک گوشی دو سیمکارته بوده و پشتیبانی از وای-فای b/g/n، بلوتوث 4.2 LE، فناوری VoLTE، گیرنده FM و جک هدفون از دیگر امکانات ارتباطی آن به شمار می‌روند. بدیهی‌ست که در این گوشی نمی‌توان وجود حسگر اثر انگشت را انتظار داشت. ناگفته نماند، در پشت دیوایس شکاف کوچکی شبیه به اسپیکر دیده می‌شود که زیر دوربین و فلش ال‌ای‌دی قرار گرفته است.

علاوه بر قیمت پایین، مشخصه دیگری نیز خریداران زیادی را به سمت Galaxy A2 Core جذب خواهد کرد و آن سیستم‌عامل این گوشی است. با توجه به اینکه Galaxy A2 Core یک دیوایس پایین‌رده محسوب می‌شود، سامسونگ برای این گوشی سیستم‌عامل اندروید اوریو در ویرایش Go را در نظر گرفته است. احتمالا می‌دانید که Android Go، نسخه‌ای سبک‌تر از اندروید است که برای دیوایس‌هایی با مشخصات پایین، بهینه‌سازی شده است. به گفته برخی منابع، بعید است که این نسخه، آپدیت‌های جدید سیستم‌عامل را دریافت کند.

اسمارت‌فون Galaxy A2 Core در دو رنگ مشکی و آبی طراحی شده و در حال حاضر با قیمت 5,300 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 76 دلار) در هند به فروش می‌رسد. البته تا الان تنها یک فروشگاه حقیقی وجود دارد که فروش این گوشی در آنجا به تأیید رسیده، اما ممکن است در آینده، فروش Galaxy A2 Core از طریق فروشگاه‌های آنلاین نیز ادامه پیدا کند.

Introducing Samsung Galaxy A2 Core

در پایان لازم به ذکر است که می‌توان خوشبین بود سامسونگ گستره عرضه این گوشی را در روزهای آتی بیشتر نماید، اما عرضه این گوشی در سایر بازارهای دنیا، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هرچند که بعید است Galaxy A2 Core در آینده نزدیک وارد بازار آمریکا شود، اما محال نیست، زیرا در گذشته چند مدل از دیوایس‌های سری J به ایالات متحده وارد شده بودند. ولی آن طور که از مشخصات و قیمت گوشی پیداست، گوشی‌هایی به ارزانیِ Galaxy A2 Core در آمریکا زیاد یافت نمی‌شوند. از طرفی، این گوشی به طور خاص برای بازارهای نوظهوری مثل هند طراحی و ساخته شده است. لذا اگر سامسونگ بخواهد Galaxy A2 Core را در آمریکا عرضه کند، ممکن است کمی بر قیمت آن بیفزاید.

منبع : Samsung