نگاه هواوی به آینده: تبدیل زیربرند آنر به چهارمین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان

نمایش خبر

تاریخ : 1398/1/20        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : honor ، آمار Statistics ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : ریچارد یو (Richard Yu)، مدیر عامل گروه کسب‌‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی، به تازگی در حساب کاربری رسمی خود در وب‌سایت Sina weibo از تعیین اهداف راهبردی جدیدی برای هواوی و زیربرند آنر خبر داده است. این برنامه‌ها در راستای اهدافی است که او از سال 2012 برای مجموعه هواوی در نظر گرفته و آنها را با موفقیت، به مرحله اجرا درآورده است. در چندین سال گذشته هدف اصلی یو تبدیل هواوی به تولیدکننده شماره یک گوشی هوشمند در جهان بوده است؛ عنوانی که اینک در اختیار کمپانی سامسونگ است. به علاوه، بر اساس این برنامه راهبردی، یو در پی آن است که آنر را نیز به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی در چین و چهارمین سازنده برتر اسمارت‌فون در جهان تبدیل کند.

Huawei and Honor New Strategic Goals

یو در ادامه به همکاری نزدیک‌تر هواوی و آنر برای توسعه فناوری‌های نوآورانه در آینده اشاره کرده و از همکاری این دو برند برای ایجاد کانال‌های توزیع و توسعه برنامه‌های خرده‌فروشی خبر داده است. به این ترتیب، «هواوی و آنر احتمالا در سال جاری به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل خواهند شد.»

از دیگر اهدافی که یو برای هواوی و آنر در نظر گرفته می‌توان به برنامه‌ریزی برای تبدیل از ODM بدون برند به شرکت OEM مستقل، ارتقا از تولید گوشی‌های رده پایین به ساخت محصولات میان‌رده و پیشرفته و توقف فروش گوشی‌های ساده و رده پایین (یا feature phoneها) با حجم بالا و حاشیه سود پایین اشاره کرد. به علاوه، ترکیب پردازنده‌ چهار هسته‌ای HiSilicon و تراشه Balong، توسعه کسب‌وکار مبتنی بر تجارت الکترونیکی، بهبود رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI و در نهایت تبدیل این کمپانی به سازنده برتر در صنعت جهانی سخت‌افزار از جمله برنامه‌هایی است که یو قصد دارد در کنار مجموعه خود آنها را عملی سازد.

Huawei and Honor New Strategic Goals

Richard Yu، مدیر عامل گروه کسب‌‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی

در همین راستا، هواوی اخیرا گزارش مالی خود را از سال 2018 منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، درآمد این کمپانی چینی در سال 2018 به 721.2 میلیارد یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 107.13 میلیارد دلار) رسیده است که نسبت به سال 2017 رشد 19.5 درصدی را نشان می‌دهد. بخش کسب‌وکار مصرف‌کنندگان درآمدزاترین بخش هواوی بوده که در سال گذشته میلادی توانسته با فروش 348.9 میلیارد یوان (معادل 52 میلیارد دلار) در بخش کسب‌وکار شبکه‌های زیرساخت اپراتوری، رشد سالانه 45.1 درصدی را رقم بزند.

به علاوه، داده‌های این گزارش از عملکرد خوب زیربرند آنر نیز حکایت دارد. تعداد محصولات عرضه‌شده آنر در سال گذشته میلادی 27.1 درصد رشد سالانه داشته و این کمپانی موفق به افزایش بیش از 170 درصدی فروش خود در سراسر جهان شده است. همچنین بر اساس گزارش IDC، آنر از نظر حجم فروش آنلاین محصولات، با 29.4 درصد رشد سالانه توانسته جایگاه دوم را در میان دیگر تولیدکنندگان اسمارت‌فون به خود اختصاص دهد. باید توجه داشت که با توجه به افت 3.1 درصدی میزان ارائه گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، رشد عرضه و فروش محصولات هواوی و زیربرند آنر فوق‌العاده چشمگیر به نظر می‌رسد.

آنر View 20 که نخستین پرچمدار سال 2019 این برند با دوربین سلفی درون صفحه‌نمایش محسوب می‌شود، در کنار دوربین اصلی از دوربینی بهره می‌برد که مجهز به حسگر TOF (زمان پرواز) برای تشخیص عمق سه‌بعدی است. صفحه‌نمایش این گوشی 6.4 اینچی با نام تجاری All-View دارای وضوح فول اچ‌دی پلاس با فشردگی پنل 398ppi و نسبت تصویر 19.5:9 است که دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی در حفره‌ای با قطر 4.5 میلی‌متر در سمت چپ بالای آن قرار دارد. ناگفته نماند که آنر قصد دارد همگام با Mate X هواوی، نخستین اسمارت‌فون 5G خود را تا پایان سال جاری میلادی معرفی کند.

Honor View 20

Honor View 20

هواوی زمان عرضه نخستین گوشی خم‌شونده خود یعنی Mate X را سه‌ماهه دوم 2019 اعلام کرده است. این گوشی مجهز به Kirin 980، اولین پروسسور 7 نانومتری دنیا و مودم نسل پنجم Balong 5000 برای فعال کردن 5G خواهد بود. بر اساس گفته‌های شرکت سازنده، این مودم به عنوان رقیبی برای Snapdragon X50، اولین مودمی است که از معماری‌های مختلف نسل پنجم در همه کشورها پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین ظاهرا هواوی چیپ‌ستی مبتنی بر 5G را با نام Tiangang معرفی کرده و مدیر کسب‌وکار اپراتورهای این شرکت از بستن قرارداد در زمینه ارتباطات نسل پنجم با 30 کشور جهان (18 کشور اروپایی، 9 کشور در خاور میانه و سه کشور در حوزه آسیا-اقیانوسیه) خبر داده است.

نتایج مالی قدرتمند هواوی و آنر در شرایطی رقم خورده که بازار چین، به عنوان بزرگ‌ترین بازار اسمارت‌فون در جهان، با رکود مواجه شده و رشد اقتصادی آن به کمترین میزان در طول سه دهه گذشته رسیده است. از سوی دیگر، ایالات متحده آمریکا و متحدانش دسترسی مشتریان به محصولات هواوی را با اتهام جاسوسی، محدود کرده‌اند؛ اتهامی که هواوی آن را از اساس بی‌پایه دانسته است.

ریچارد یو با اشاره به عرضه 208 میلیون دستگاه گوشی در سال گذشته میلادی توسط هواوی، بلندپروازانه اعلام کرده است که این کمپانی حتی بدون حضور در بازار آمریکا هم در حالت خوشبینانه در ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی و در تحلیل بدبینانه تا سال آینده به سازنده برتر اسمارت‌فون در جهان تبدیل خواهد شد.

به باور کارشناسان فناوری، هدف هواوی برای تبدیل شدن به تولیدکننده شماره یک اسمارت‌فون در دنیا تا پایان سال جاری میلادی بسیار شفاف و روشن است؛ اما اهداف مدیر این شرکت در مورد زیربرند آنر با ابهام همراه خواهد بود. چرا که در این گزارش خبری زمان‌بندی مشخصی برای تبدیل آنر به چهارمین سازنده برتر گوشی هوشمند در جهان ارائه نشده است.

البته همان طور که اشاره شد، در حال حاضر کمپانی سامسونگ در جایگاه برترین عرضه‌کننده اسمارت‌فون جهان قرار دارد و در صورتی که بتواند قدرت و مسیر جدید خود را با عرضه موفقیت‌آمیز سری گلکسی S10 و همچنین مجموعه گوشی‌های میان‌رده جدید در هند حفظ کند، می‌تواند امیدوار باشد که همچنان این جایگاه را در اختیار داشته باشد و بر رقابت‌طلبی هواوی غلبه نماید. امری که برای مشاهده نتیجه آن باید در انتظار گذر زمان باشیم.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا