MWC 2019: معرفی nubia Alpha اسمارت‌فونی در ظاهر اسمارت‌واچ

نمایش خبر

تاریخ : 1397/12/7        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر Flexible Display ، نوبیا nubia ، ZTE nubia Alpha ، زد تی ای ZTE

واحد خبر mobile.ir : گوشی‌های هوشمند خم‌شونده این روزها از کانسپت و ایده اولیه‌ای که سال‌ها در مورد آن صحبت می‌شد به محصولات واقعی و ملموسی همجون هواوی Mate X و سامسونگ گلکسی Fold تبدیل شده‌اند که به زودی در بازار حضور پیدا می‌کنند. صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر این رده، راه را برای ارائه محصولات تازه‌ای در ردیف ساعت‌های هوشمند نیز هموار ساخته که یکی از اولین نمونه‌های آن محصول متفاوتی از زیر مجموعه nubia شرکت ZTE با نام nubia Alpha است. این ساعت هوشمند با تجهیز به یک صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر، به دور دست پیچیده شده و بسیاری از امکانات ضروری گوشی‌های هوشمند را بدون نیاز به اتصال به موبایل فراهم می‌آورد.

introducing nubia alpha smartwatch

nubia Alpha‌ در یک نگاه برای معرفی شدن به عنوان یک ساعت هوشمند بیش از اندازه بزرگ به نظر می‌رسد اما با در نظر گرفتن کاربری موبایلی آن، ابعاد دستگاه چندان بزرگ نیز به نظر نمی‌رسد. این ساعت هوشمند به یک صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر OLED با ابعاد 4 اینچ مجهز شده که در همکاری با شرکت Visionox ساخته شده و به راحتی امکان خمیدگی و باز شدن به طور کامل را دارد. عرض این صفحه‌نمایش به دلیل فرم آن بسیار اندک است و با نسبت 45:9 از وضوح 192×960 پیکسل بهره می‌برد. به گفته نوبیا، این صفحه‌نمایش به راحتی تا 100 هزار بار قابلیت خمیدگی را داشته و بدین‌‌ترتیب می‌توان سال‌ها بدون مشکل از آن استفاده کرد.

introducing nubia alpha smartwatch

ارتفاع زیاد صفحه‌نمایش این ساعت هوشمند به معنای از دید خارج بودن همه محتوای آن در یک لحظه است اما رابط کاربری کاستوم طراحی شده توسط نوبیا امکان اسکرول کردن این محتوا و مشاهده همه قسمت‌ها را فراهم می‌آورد برای نمونه امکان کشیدن آیکون ساعت به کناره سمت راست برای کاربران چپ‌دست یا انتقال آن به بالا برای خالی شدن فضای بیشتر در پائین صفحه وجود دارد. رابط کاربری این ساعت از آیکون‌هایی که از بالا به پائین مرتب شده‌اند، تشکیل شده و با کشیدن دست به چپ یا راست نیز می‌توان بین گروه‌های مختلف اپلیکیشن (مرتب شده براساس نوع کاربری) حرکت نمود. یک ضربه کوچک روی برنامه برای اجرا کردن برنامه و نزدیک کردن دو انگشت به هم (pinch) برای خارج شده از آن کافی‌ست. در کناره سمت راست دستگاه دو دکمه دیده می‌شود که یکی برای بازگشت به منوی اصلی و دیگری ظاهرا برای دستورات صوتی در نظر گرفته شده است.

introducing nubia alpha smartwatch

یکی از ویژگی‌های جذاب nubia Alpha به ژست‌های حرکتی دست در مقابل صفحه‌نمایش بدون لمس کردن آن تعلق دارد که از طریق آن امکان اسکرول کردن منوهای دستگاه رو به پائین و بالا و چپ و راست فراهم می‌شود.

nubia Alpha تقریبا تمامی قابلیت‌های مورد انتظار از یک ساعت هوشمند را داراست که از آن جمله باید به دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی (fitness tracking)، پرداخت موبایلی (البته در حال حاضر تنها از طریق سیستم پرداخت QR code چینی AliPay) و البته تماس صوتی (هم از طریق اسپیکر داخلی ساعت و هم هدست بلوتوث متصل به آن) اشاره کرد. اما آنچه nubia Alpha را از ساعت‌های معمول مجزا می‌کند برخی امکانات ویژه آن از جمله دوربین 5 مگاپیکسلی دستگاه است که از طریق آن امکان برداشت تصاویر عادی و سلفی فراهم می‌شود. امکان پخش ویدئو از طریق صفحه‌نمایش واید این ساعت نیز وجود دارد اما عملا به دلیل نسبت تصویر التراواید و حاشیه‌های مشکی بزرگی که دو طرف کادر ویدئو ایجاد می‌شود، تجربه مشاهده ویدئو در nubia Alpha چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد.

introducing nubia alpha smartwatch

پردازش در nubia Alpha در غیبت پروسسور جدید Wear 3100 با چیپ‌ست قدیمی Snapdragon Wear 2100 انجام می‌شود که از ساخت آن اینک نزدیک به 3 سال می‌گذرد. 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی برای این مدل نظر گرفته شده و ظرفیت باتری آن نیز 500mAh است. به گفته نوبیا، این باتری مابین یک تا دو روز بسته به استفاده کاربر، قادر به تأمین انرژی دستگاه است.

nubia Alpha در دو ورژن مختلف یکی بدون ارتباطات موبایلی و دیگری مجهز به eSIM با امکان تماس مستقل ارائه می‌شود که در ارتباطات تحت شبکه از 4G LTE پشتیبانی می‌کند. جنس بدنه این ساعت از فولاد ضد رنگ بوده و روی صفحه‌نمایش نیز با کاور مقاومی در برابر حرارت از جنس Polyimide پوشانده شده است. این ساعت هوشمند همچنین در یک نسخه طلائی با پوششی از جنس طلای 18 عیار نیز ارائه می‌شود.

introducing nubia alpha smartwatch

ZTE قرار است نوبیا آلفا را در ماه آوریل با قیمت پایه 449 یورو در نسخه بلوتوث به رنگ مشکی به بازارهای اروپا و آمریکای شمالی ارائه کند و نسخه مجهز به eSIM آن نیز در رنگ‌های مشکی و طلائی به ترتیب با قیمت 549 و 649 یورو در سه‌ماهه سوم سال 2019 به اروپا و آمریکای شمالی عرضه می‌شود.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا