معرفی اعضای جدید خانواده گلکسی در فروشگاه جدید سامسونگ در ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1397/8/28        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، ایران Iran ، اندروید Android ، Samsung Galaxy Note9 ، Samsung Galaxy A9 2018 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ بعد از ظهر امروز دوشنبه 28 آبان 1397 با برگزاری مراسمی در تهران ضمن رونمائی رسمی از گوشی‌های جدید خانواده گلکسی، از جدیدترین فروشگاه موبایل خود در ایران نیز رونمائی کرد. این فروشگاه در خیابان اندرزگوی تهران به گفته سامسونگ بزرگ‌ترین فروشگاه این برند در رده خود در خاورمیانه و «سومین فروشگاه پیشرفته سامسونگ» در سطح جهانی‌ست. در این مراسم مدیر شرکت سامسونگ در ایران، مدیر روابط عمومی دفتر سامسونگ ایران و مدیران بخش موبایل این شرکت به ایراد سخنانی پرداختند. در این مراسم همچنین دو گوشی گلکسی Note9 و گلکسی A9 نیز به صورت رسمی معرفی شدند.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

بام سوک هونگ مدیرعامل دفتر ایران شرکت سامسونگ سخنران اول این مراسم بود که سخنان خود را با خیر مقدم به حضار آغاز کرد. هونگ در ادامه افزود: «سامسونگ همیشه متعهد به رعایت کیفیت، تعالی و نوآوری بوده تا شما بتوانید بیشترین بهره را از زندگی‌های پرشتاب امروزی ببرید، اما اینجا در ایران، ما یک تعهد دیگر هم داریم اینکه حتی در روزهای سخت در کنار هواداران خود بمانیم. دلیلی برای اثبات این تعهد افتتاح پیشرفته‌ترین فروشگاه تجربه سامسونگ در خاورمیانه در این مکان است.»

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

هونگ در ادامه سخنان خود از این فروشگاه به عنوان نمایشگاهی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و سومین نمونه از این نسل فروشگاه‌های سامسونگ در جهان یاد کرد که در آن مراجعه‌کنندگان امکان برخورداری از تجربه‌ای فراگیر از محصولات سامسونگ را خواهند داشت. این فروشگاه همچنین صدمین فروشگاه تجربه موبایل (SES) سامسونگ به حساب می‌اید که به گفته مدیرعامل دفتر ایرانِ این شرکت، به دلیل موارد ذکر شده، به خوبی از سایرین متمایز شده است.

بخش دوم سخنان هونگ به معرفی دو گوشی جدید برند سامسونگ اختصاص داشت؛ وی در این زمینه گفت: «تقریبا نیمی از جمعیت ایران زیر 30 سال سن دارند این یعنی با جمعیتی بزرگ روبرو هستیم که به دنبال خلاقیت و نوآوری در همه جنبه‌های زندگی خود هستند. دقیقا مانند خود شما، این زنان و مردان سرشار از میل به اکتشاف، خلق و البته اشتراک‌گذاری ایده‌های جدید هستند. مجموعه جدید محصولات ما، شامل دو نمونه از جذاب‌ترین گوشی‌های‌مان است که به شما امکان می‌دهد همیشه متمایز باشید و بیشترین لذت را از تک‌تک لحظات زندگی‌تان ببرید. گلکسی نوت‌9 صرفا یک گوشی هوشمند جدید نیست بلکه یک گوشی زیبا است که حافظه، قدرت و ظرفیتی بیش از آنچه نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد تا زندگی‌تان، دقیقا با همان سرعتی که شما می‌خواهید و بدون کوچک‌ترین اختلالی پیش برود. گلکسی A9 ما اولین گوشی با دوربین اصلی چهارگانه در دنیا است محصولی دقیقا برای عصر ما که در آن عکس، به یک زبان بین‌المللی برای ثبت خاطرات، روایت داستان‌ها و البته نمایش شخصیت تک‌تک ما تبدیل شده است.»

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

علیرضا توسلی مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ به عنوان دومین سخنران این مراسم به دستاوردهای تیم موبایل این شرکت در طی چند ماه گذشته پرداخت. توسلی در ابتدای سخنان خود به حضور فعال و مستمر 29 ساله برند سامسونگ در ایران پرداخت و آن را نشانه‌ای از اهمیت و راهبردی بودن ایران برای این برند دانست در همین راستا عرضه برخی از محصولات مهم سامسونگ از جمله خانواده گلکسی S9 همزمان با بازارهای جهانی در ایران صورت پذیرفت. به گفته توسلی شرکت سامسونگ برای در نظر گرفتن سلیقه کاربران ایرانی از دو سال پیش دفتر تحقیق و توسعه خود را با هدف ایجاد زیرساخت‌های فنی به منظور ارائه بهتر خدمات به زبان فارسی در داخل کشور افتتاح کرده است.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

این مجموعه در همین راستا، دستیار هوشمند Bixby را به‌عنوان پروزه اصلی خود قرار داده که در فاز اول آن موضوعات مورد علاقه و پرطرفدار در حوزه‌هائی مثل ورزش و هنر برای کاربران داخلی به زبان فارسی به صفحه اول بیکسبی افزوده خواهد شد. در برنامه طولانی‌مدت‌تر در همین زمینه امکان تعامل کاربران به زبان فارسی با بیکسبی نیز فراهم خواهد شد.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

باشگاه کاربران سامسونگ یا Samsung Members یکی دیگر از بخش‌های مورد اشاره توسلی در این مراسم بود؛ این باشگاه که کاربران با یک شناسه کاربری سامسونگ به عضویت آن در می‌‌آیند به نوعی کانال ارتباطی شرکت با کاربران به حساب می‌‌آید و در این زمینه نیز بخش تحقیق و توسعه دفتر سامسونگ ایران با افزودن زبان فارسی و مواردی مثل بررسی و عیب‌یابی، سوالات متداول، مزایای پیشنهادی و پشتیبانی همراه، سعی در بومی‌سازی محتوا کرده است.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

توسلی بخش دیگری از سخنان خود را به اتفاقات جدید پیرامون فناوری VoLTE (نسل جدید تماس‌های صوتی بر پایه LTE) اختصاص داد؛ برای استفاده از این فناوری نه‌تنها به پشتیبانی تلفن همراه و انجام تنظیمات روی گوشی موبایل نیاز است بلکه اپراتور نیز باید از آن پشتیبانی کند. به گفته این مدیر سامسونگ، در بخش اپراتوری این قابلیت، پیشرفت‌های زیادی در سمت اپراتور صورت گرفته و بخش‌هائی از کشور در حال حاضر زیر پوشش این خدمات قرار گرفته است.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ در رابطه با معرفی فروشگاه جدید این برند، آن را بزرگ‌ترین فروشگاه خاورمیانه‌ای سامسونگ دانست که از لحاظ اسلوب طراحی، سومین فروشگاه پیشرفته سامسونگ در دنیا به حساب می‌آید. توسلی از جدیت سامسونگ برای توسعه فروشگاه‌های این شرکت و محقق شدن اهداف سامسونگ در سال جاری میلادی با افتتاح یکصد فروشگاه سخن گفته و برنامه این برند برای سال 2019 را نیز ارتقاء تعداد این فروشگاه‌ها به 120 عدد عنوان کرد.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

کیاوش ابطحی مدیر فنی بخش موبایل شرکت سامسونگ، در ادامه این مراسم به صورت رسمی دو گوشی گلکسی نوت9 و گلکسی A9 را معرفی نمود. ابطحی در ابتدای سخنان خود با اشاره به یک نظرسنجی صورت گرفته در بین کاربران حرفه‌ای‌تر موبایل از تلاش سامسونگ برای تبدیل مهم‌ترین و معمول‌ترین نقاط ضعف گوشی‌های مختلف به نقاط قوت اسمارت‌فون‌های این شرکت سخن گفت. این نظرسنجی در ایران در بین کاربران شبکه اجتماعی سامسونگ و خبرنگاران صورت گرفت که بیش از 6400 نفر در آن شرکت داشتند و سن بیش از 70 درصد افراد، کمتر از 30 سال بوده است.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

طبق نتایج این نظرسنجی اولین خواسته کاربران موبایل، به حافظه گوشی‌ تعلق دارد و در طی آن نزدیک به یک چهارم افراد اعتقاد دارند که حداقل حافظه داخلی گوشی موبایل باید 128 گیگابایت و بالاتر است. نیمی از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی نیز با مشکلات مختلفی در زمینه باتری (دوام، سرعت شارژ، بالا رفتن دمای باتری در حین شارژینگ) روبرو بوده‌اند. مشکل مشترک 53 درصد از این کاربران به دوربین تعلق دارد و سرعت عملکرد گوشی و مشکلات کرش کردن برنامه‌ها نیز سایر موارد قابل اشاره در این لیست را تشکیل می‌دهند. ابطحی با نگاهی کلی به این نظرسنجی، مشکلات کاربران گوشی‌های هوشمند را در چهار حوزه اصلی حافظه داخلی، دوربین، عملکرد و باتری گوشی تقسیم‌بندی نمود که از نگاه این مدیر سامسونگ، طراحی دو گوشی نوت9 و A9 برای برطرف کردن این نگرانی‌هاست.

گلکسی نوت9 آخرین پرچمدار سری Note سامسونگ با صفحه‌نمایش 6.4 اینچی 1440×2960 پیکسلی با فناوری Super AMOLED ارائه شده که 0.1 اینچ از گوشی سال گذشته این رده بزرگ‌تر شده است. پردازش در این گوشی در نسخه داخلی آن با پروسسور 10 نانومتری Exynos 9810 انجام می‌شود و حافظه داخلی آن نیز در دو نسخه 128 و 512 گیگابایت ارائه شده است که با امکان ارتقاء تا 512 گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه microSD می‌توان عملا حافظه داخلی نسخه حجیم‌تر این مدل را به 1 ترابایت افزایش داد.

دوربین اصلی دستگاه 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5-f/2.4 است که در کنار آن یک دوربین 12مگاپیکسلی دیگر برای ایجاد دو برابر زوم اپتیکال در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی این مدل نیز 8 مگاپیکسلی‌ست.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

یکی از تغییرات اصلی در گلکسی نوت9 به قلم S Pen آن تعلق دارد که با تجهیز به قابلیت ارتباطی بلوتوث از آن برای گرفتن عکس با دوربین، حرکت در بین اسلایدهای پرزنتیشن و پخش و متوقف کردن ویدئوهای یوتیوب می‌توان استفاده کرد.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

ظرفیت باتری این گوشی در گلکسی نوت9 از 3,300mAh مدل سال گذشته به 4,000mAh افزایش یافته است و شارژ سریع آن نیز طبق معمول با فناوری Quick Charge 2.0 انجام می‌شود.

گلکسی A9 دیگر گوشی معرفی شده در این مراسم است که جدا از صفحه‌نمایش 6.3 اینچی Super AMOLED فول اچ‌دی پلاس (1080×2220 پیکسل) با نسبت 18:9 ، قابلیت متفاوتی را در بخش دوربین ارائه می‌کند.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

در بخش پشتی این گوشی چهار دوربین به صورت عمودی قرار گرفته‌اند که شامل یک دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/17، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی با f/2.4 و میدان دید 120 درجه‌ای، یک دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فتو با ارائه 2 برابر زوم اپتیکال و در نهایت یک دوربین 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌شود. این مجموعه با حضور هوش مصنوعی حالت‌های مختلفی از بهبود کیفیت تصویر را ارائه می‌کند و تنظیمات خودکار برای شناسائی سوژه‌های مختلف نیز در آنها حضور دارد.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

پردازش در این گوشی با Snapdragon 660 انجام می‌شود و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد و در سه رنگ مشکی، آبی و صورتی به بازار ارائه می‌شود.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran

در پایان این مراسم، فروشگاه جدید سامسونگ توسط مدیرعامل دفتر ایران شرکت سامسونگ و دیگر مدیران این شرکت به صورت رسمی افتتاح شد.

Samsung Galaxy Note9 and Galaxy A9 Launch Ceremony in Iran



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا