نگاهي به گوشي هوشمند و چندرسانه‌اي TG01 توشيبا

نمایش خبر

تاریخ : 1387/11/17
برچسب‌ها : چند رسانه ای Multimedia ، Toshiba TG01 ، توشیبا Toshiba

واحد خبر mobile.ir : توشيبا مي‌گويد اواخر اين ماه از گوشي جديد TG01 خود كه مبتني بر ويندوز موبايل است رونمايي خواهد كرد. اين گوشي مجهز به فناوري تلويزيون توشيبا و يك صفحه نمايش لمسي بوده و از طراحي صاف و براقي برخوردار است. آيا اين گوشي ياراي رقابت با آيفون اپل را خواهد داشت؟ خودتان قضاوت كنيد.

معرفي TG01 توشيبا:

به نظر مي‌رسد همه در حال كار بر روي يك گوشي "انقلابي" براي روزهاي آتي هستند. اينك توشيبا با گوشي هوشمند TG01 كه قرار است به زودي از آن رونمايي نمايد وارد گود شده است. گفته مي‌شود TG01 تمامي فناوري تلويزيون توشيبا را در يك گوشي كوچك مجهز به صفحه نمايش لمسي يكجا گرد آورده است تا تجربه چندرسانه‌اي بي‌نظيري را به ارمغان بياورد.

انتظار مي‌رود گوشي TG01 توشيبا در نمايشگاه مربوط به همايش جهاني موبايل كه اواخر اين ماه در بارسلونا برگزار مي‌شود معرفي گردد. پر واضح است كه توشيبا اميدوار است TG01 بتواند به رقابت با گوشي محبوب آيفون بپردازد.

ويژگي‌هاي ظاهري گوشي TG01 توشيبا:

اولين چيزي كه با ديدن گوشي TG01 توشيبا توجه را به خود جلب مي‌كند اندازه اين گوشي است. در مقايسه با ضخامت 12.3 ميلي‌متري گوشي آيفون، گوشي TG01 تنها 9.9 ميلي‌متر ضخامت دارد. (در مقام مقايسه، ضخامت گوشي  T-Mobile G1 برابر با 15.2 ميلي‌متر است.)

با وجود اين ضخامت باريك، TG01 از يك صفحه نمايش بزرگ برخوردار است. صفحه نمايش لمسي VGA اين گوشي 4.1 اينچ (10.4 سانتي متر) پهنا داشته و داراي رزلوشن 800 در 480 است. صفحه نمايش آيفون رزلوشني برابر 480 در 320 دارد.

درون گوشي TG01 توشيبا:

گوشي TG01 توشيبا نخستين گوشي موبايليست كه از چيپ‌ست يك گيگاهرتزي T- Snapdragon QSD8250 كمپاني كوالكام بهره مي‌برد. كوالكام مدعيست سخت‌افزار Snapdragon اين شركت اين گوشي را سريع‌تر از هر موبايل موجود ديگري مي‌نمايد. اين تراشه از ويژگي تحت عنوان "كنترل سرعت پويا" برخوردار بوده و كاركرد آن به گونه‌اي است كه توان مصرفي را بطور مؤثرتري مديريت كرده و طول عمر باطري را افزايش مي‌دهد.

گوشي TG01 حافظه داخلي محدودي دارد (ميزان دقيق آن هنوز فاش نشده است)، ولي مجهز به كارت microSD است كه امكان افزايش حافظه تا 32 گيگابايت را فراهم مي‌آورد. در مورد اتصالات هم بايد گفت كه TG01 از GPS، Wi-Fi و اتصال HSDPA 3G پشتيباني مي‌كند.

استفاده از گوشي TG01 توشيبا:

گوشي TG01 توشيبا از يك صفحه كليد آيفون-گونه بهره مي‌برد. شايع شده است كه اين گوشي داراي يك trackpad مجازي اختياري بر روي صفحه نمايش خود بوده و بجاي شتاب‌سنج از حسگري به نام G-Sensor برخوردار است كه به نظر مي‌رسد يك محور مركزي مجازي را بدست مي‌دهد كه مي‌توان گوشي را حول آن به اين سو و آن سو متمايل كرد.

يكي از جالب‌ترين ويژگي‌هاي گوشي TG01 امكاني تحت عنوان "بلرزان و جواب بده" آن است كه شما را قادر مي‌سازد تا با لرزاندن گوشي مكالمه را آغاز نموده يا آن را خاتمه دهيد.

پرواضح است كه اين گوشي دوربين هم دارد، هرچند مشخصات دقيق آن هنوز اعلام نشده است. همچنين انتظار مي‌رود كه اين گوشي به يك قلم (Stylus) نيز مجهز باشد.

نرم‌افزار TG01 توشيبا:

گوشي TG01 بر روي بستر ويندوز موبايل نسخه 6.1 با واسط كاربر جديدي كار مي‌كند. انتظار مي‌رود قابليت "لرزاندن" علاوه بر جواب دادن به زنگ و پايان دادن مكالمه، در جاي جاي سيستم اين گوشي مورد استفاده قرار گيرد. مثلاً انتظار مي‌رود با لرزاندن گوشي بتوانيد به صفحه نخست آن بازگرديد.

ويژگي كه شايد اپل بايد بدان دقت نمايد اين است كه اين گوشي از فلش (Flash) پشتيباني مي‌كند -- چيزي كه  آيفون همواره بدليل نداشتن آن مورد انتقاد بوده است. برخورداري TG01 از فلش بدين معناست كه شما قادر خواهيد بود به هر وب سايتي كه بر اساس فلش ساخته شده است رفته و به تماشاي فايل‌هاي ويديويي بپردازيد؛ كاري كه امكان آن در واسط‌هاي فاقد فلش وجود ندارد.

گوشي TG01 توشيبا از قابليت دسترسي از پيش تعبيه شده به گوگل، يوتيوب و فيس‌بوك برخوردار است.در مورد برنامه‌هاي كاربردي، به نظر مي‌رسد كه توشيبا در حال همكاري با توسعه‌دهندگان بازي‌ها براي عرضه بازي‌هاي مختص اين دستگاه باشد.

زمان عرضه TG01 توشيبا:

هر چند انتظار مي‌رود گوشي TG01 توشيبا در تابستاني كه پيش رو است در برخي مناطق عرضه شود اما زمان قطعي اين عرضه معين نشده است.

قيمت اين گوشي نيز هنوز تعيين نشده. شايعاتي مبني بر برابري حدودي قيمت TG01 و نسخه 3G آيفون بگوش مي‌رسد. به هرحال بايد منتظر بود و ديد كه آيا توشيبا با عرضه اين گوشي با قيمتي نازلتر، مشتريان را به سمت خود جلب مي‌نمايد يا نه.

براي ديدن مشخصات دقيق و تصاوير اين گوشي به اينجا مراجعه نمائيد.

منبع : پي سي ورلد


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا