Criteo اعلام کرد: رشد روزافزون تراکنش‌های آنلاین بر بستر موبایل؛ سوئدی‌ها با 60 درصد، پیشتازند

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics

واحد خبر mobile.ir : شرکت Criteo از جمله مجموعه‌های فعال در زمینه تبلیغات در فضای آزاد اینترنت فعال است. به عبارت دقیق‌تر، Criteo در همکاری با خرده‌فروشی‌های اینترنتی، تبلیغات مصور آنلاین را به مشتریانی که قبلا از وب‌سایت تبلیغ‌کننده بازدید کرده‌اند، تحویل می‌دهد. این کمپانی فرانسوی اخیرا جدیدترین گزارش خود از آمار تراکنش‌های آنلاین موبایل در سه‌ماهه دوم سال 2018 را منتشر کرد. در این گزارش، داده‌های مربوط به گشت‌وگذار و خریدهای اینترنتی از بیش از 5 هزار خرده‌فروشی در بیشتر از 80 کشور دنیا جمع‌آوری شده است. یافته‌های Criteo نشان می‌دهد استقبال مردم از خرید به وسیله وب موبایل و اپلیکیشن‌های اسمارت‌فون، همچنان ادامه دارد.

criteo global online transactions report q2 2018

طبق گزارش Criteo، استقبال از این نوع خرید، به ویژه در بین خرده‌فروشی‌هایی که کسب‌وکار آنها تماما آنلاین است (و هیچ شعبه فیزیکی ندارند) بیشتر مشاهده می‌شود. به گفته جاناتان اوپدایک (Jonathan Opdyke)، مدیر ارشد استراتژی در کمپانی Criteo، با توجه به وابستگی روزافزون مردم به راحتی و شخصی‌سازی بیشتری که در تجارت درون-اپلیکیشنی وجود دارد، شاهد آن هستیم که اولویت‌های خریداران همچنان در مسیر تغییر قرار دارد. درست است که فروش درون-اپلیکیشنی در حال افزایش است، اما خرده‌فروشی‌ها باید به این امر واقف باشند که صرف راه‌اندازی یک اپلیکیشن، الزاما به این معنی نیست که کسب‌وکار آنها بلافاصله بعد از عرضه اپلیکیشن، به درآمدی بالا دست خواهد یافت. در گزارش اخیر Criteo، رابطه معناداری بین رشد تراکنش‌های درون-اپلیکیشنی و خرده‌فروشی‌هایی که به توسعه استراتژی ارتقای خرید اپلیکیشنی پرداخته (و به آن پایبندند) مشاهده می‌شود.

از بین مهم‌ترین نکاتی که در گزارش اخیر Criteo آمده، می‌توان به 3 مورد کلیدی زیر اشاره کرد:

• تراکنش‌هایی که بر بستر وب موبایل انجام شده‌اند (به ویژه در گوشی‌های هوشمند)، در بیشتر کشورها و مناطق به رشد خود ادامه داده‌اند.

در بسیاری از کشورها، به ویژه اروپای شمالی و ژاپن، بیش از 50 درصد از تراکنش‌های آنلاین از طریق موبایل انجام می‌شود. در منطقه آسیا/اقیانوسیه 51 درصد از تراکنش‌های آنلاین بر بستر موبایل صورت می‌گیرد. با این اوصاف، منطقه آسیا/اقیانوسیه در این زمینه پیشگام بوده و بعد از آن خاورمیانه و آفریقا (با 47 درصد) و اروپا (با 44 درصد) در رتبه‌های بعدی هستند. جالب است بدانید، در آمریکای شمالی تنها 39 درصد از تراکنش‌های آنلاین به صورت موبایلی انجام می‌شود و این میزان در آمریکای لاتین 38 درصد گزارش شده است.

لازم به ذکر است، در بین کشورهای اروپایی، بیشترین میزان انجام تراکنش‌های موبایلی (60 درصد) مربوط به سوئد بوده و پس از آن نروژ (57 درصد)، بریتانیا (55 درصد) و دانمارک (51 درصد) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

criteo global online transactions report q2 2018

• سهم تراکنش‌های اپلیکیشنی برای تبلیغ‌کنندگانی که اپلیکیشن خرید خود را به طور پیوسته ارتقا داده‌اند، به مرور زمان افزایش می‌یابد.

در بین خرده‌فروشی‌هایی که اپلیکیشن‌های خرید خود را ارتقا می‌دهند، موبایل به تدریج در حال قدرت یافتن است، به طوری که طبق گزارش اخیر، سهم تراکنش‌های درون-اپلیکیشنی در بین این خرده‌فروشی‌ها با رشد سالانه 30 درصدی همراه بوده است. در این میان منطقه آسیا/اقیانوسیه بالاترین سهم تراکنش‌ از این گونه اپلیکیشن‌ها را داشته و بعد از آن اروپا (با کمی بیش از یک چهارم از این سهم) و آمریکا (با 18 درصد از این میزان) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. خرده‌فروشی‌هایی که اپلیکیشن خرید دارند و یا در حال راه‌اندازی آن هستند، برای سرمایه‌گذاری در جهت ارتقای آن، دلایل محکمی دارند. در آمریکای شمالی، نرخ تبدیل اپلیکیشن‌های خرید، 3 برابر بیشتر از وب موبایل بوده است.

• وقتی صحبت از پاسخ به تقاضای درون-اپلیکیشنی به میان می‌آید، خرده‌فروشی‌هایی که علاوه بر کسب‌وکار آنلاین، شعبه‌های فیزیکی هم دارند، به طور متوسط از آن دسته از رقبای خود که کسب‌وکارشان تماما آنلاین است، عقب‌تر هستند.

به عبارت دیگر، در شرایطی که هر دو گروه اقدام به ارتقای اپلیکیشن‌های خرید می‌کنند، این خرده‌فروشی‌های تماما آنلاین هستند که از رقبای سنتی خود پیشی می‌گیرند. در خرده‌فروشی‌های کاملا آنلاین که اپلیکیشن‌ خرید خود را ارتقا می‌دهند، 31 درصد از مجموع تراکنش‌ها به خریدهای درون-اپلیکیشنی مربوط می‌شود. این در حالی‌ست که در خرده‌فروشی‌هایی که فروشگاه‌های فیزیکی داشته و در عین حال اپلیکیشن خرید خود را هم ارتقا می‌دهند، تنها 21 درصد از تراکنش‌ها به صورت درون-اپلیکیشنی انجام شده است. این پدیده، نشان‌دهنده فرصتی برای این خرده‌فروشی‌هاست تا بتوانند تکنولوژی اپلیکیشن را بیش از پیش با تجربه خریدار قبل، در هنگام و بعد از بازدید از یک فروشگاه فیزیکی، ادغام کنند.

criteo global online transactions report q2 2018

با توجه به اینکه بازاریاب‌ها در جهت‌دهی رفتار خریدار در محیط‌های دسک‌تاپ، وب موبایل و اپلیکیشن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند، یافته‌های گزارش اخیر Criteo می‌تواند معیار قدرتمندی برای این افراد باشد. برای آنکه پیش از فرارسیدن سه‌ماهه چهارم، بتوان داده‌های سه‌ماهه دوم را به شکل کاربردی‌تری تحلیل نمود، Criteo گزارشی از پیشرفت فروش در سه‌ماهه پایانی 2017 را در قالب یک داشبورد (نمودارهای متعدد از شاخص‌های عملکرد) راه‌اندازی کرده است. این داشبورد – که یک ابزار آنلاین رایگان محسوب می‌شود – این امکان را به خرده‌فروشی‌ها می‌دهد تا بتوانند رفتار جهانی خریداران را طی سه‌ماهه چهارم سال 2017 تحلیل کنند. این ابزار تعاملی و قدرتمند، با استفاده از داده‌های حاصل از یک میلیارد تراکنش از 2,500 خرده‌فروشی در 16 کشور جهان تهیه شده است.

خرید از طریق وب موبایل و یا از داخل اپلیکیشن می‌تواند شرایط را به معنای واقعی تغییر دهد (به ویژه در روزهایی مثل "جمعه سیاه" یا "دوشنبه اینترنتی"). لذا به باور جیسن گیلسپای (Jaysen Gillespie)، معاون و رییس بخش علوم تحلیلی و داده‌ها در شرکت Criteo، با توجه به اینکه بیش از 100 روز تا کریسمس مانده، اگر خرده‌فروشی‌ها می‌خواهند تجربه خرید از طریق وب موبایل یا خرید درون-اپلیکیشنی را تبلیغ کنند، بایستی الگو‌های گشت‌وگذار اینترنتی و خرید مشتریان اصلی خود را به درستی درک کنند. به گفته گلیسپای، با توجه به دانه‌بندی و جزییات فراوان داده‌های موجود در این داشبورد، و همچنین با توجه به زمان موجود برای تنظیم استراتژی‌های موبایلی قبل از شروع سه‌ماهه چهارم، داشبورد Criteo می‌تواند برای بازاریاب‌ها بسیار مفید واقع شود.  

منبع : Criteo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا