معرفی Razer Phone برای علاقمندان به بازی با صفحه‌نمایش 120 هرتزی و 8 گیگابایت رَم

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/8/15        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، بازی Game ، گوشی مخصوص بازی Gaming Phone ، ریزر Razer

واحد خبر mobile.ir : کمپانی Razer در روز چهارشنبه اول نوامبر 2017 (10 آبان 1396) نخستین گوشی هوشمند خود را با نام Razer Phone معرفی کرد. این شرکت که در زمینه ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات مرتبط با بازی‌‌های کامپیوتری شهرت دارد، اوایل سال جاری میلادی اقدام به خرید شرکت تولیدکننده اسمارت‌فون Nextbit کرده بود. از آنجا که شعار شرکت Razer «برای علاقمندان به بازی، توسط علاقمندان به بازی» است، با توجه به مشخصات Razer Phone، می‌توان آن را اسمارت‌فونی برای علاقمندان به بازی یا Gamerها تلقی کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی می‌توان به نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش آن اشاره کرد که تا 120 هرتز امکان ارتقاء خواهد داشت.‌ دیگر مشخصه جالب توجه این اسمارت‌فون، وجود رَم 8 گیگابایتی است که در میان گوشی‌های هم‌رده آن کم‌نظیر است.

Introducing Razer Phone

صفحه‌نمایش‌هایی با نرخ تازه‌سازی فریم (refresh rate) معادل 120 هرتز به آهستگی مسیر خود را در بازار رو به رشد اسمارت‌فون‌ها باز کرده‌اند. پیش از این کمپانی‌ اپل در iPad Pro 10.5 و iPad Pro 12.9 و شارپ در اسمارت‌فون Aquos R از این فناوری بهره‌ گرفته‌اند. شایان ذکر است که اکثر گوشی‌های پرچمدار حال حاضر دارای صفحه‌نمایش‌هایی با نرخ تازه‌سازی فریم 60 هرتز هستند و این میزان کاملا پاسخگوی نیازهای کاربران بوده است.

از آنجا که این گوشی برای تامین نیازهای علاقمندان به بازی طراحی شده، شاید از نظر ظاهری قابل رقابت با اسمارت‌فون‌های رده‌بالای امروزی نباشد. این تفاوت تا جایی است که برخی کارشناسان عقیده دارند Razer زیبایی را قربانی مشخصات پردازشی و سخت‌افزاری بالا برای بازی کرده است. به عقیده آنها بهتر بود Razer روی بهینه‌سازی ویژگی‌های اندروید برای بازی تمرکز می‌کرد؛ چرا که اکثر گوشی‌های پرچمدار فعلی مجهز به پروسسور Snapdragon 835 هستند و برخی از آنها از رَم‌هایی با ظرفیت بالا بهره می‌برند.‌ اما به طور کلی می‌توان این گوشی هوشمند را مناسب افرادی دانست که به سرگرمی‌هایی از قبیل انجام بازی، دیدن فیلم و گوش دادن به موسیقی علاقمندند.

Introducing Razer Phone

این گوشی در دو نسخه استاندارد و ویژه (در تعداد محدود) ارائه خواهد شد. تفاوت این دو نسخه از نظر ظاهری آن است که در نسخه استاندارد، لوگوی شرکت Razer در پشت گوشی با رنگ زرد کروم (chrome) و در نسخه ویژه، با رنگ سبز درج شده است. گفتنی است که هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص دیگر تفاوت‌های این دو نسخه منتشر نشده است.

طراحی

Razer در طراحی این اسمارت‌فون از صفحه‌نمایش بدون حاشیه که روندی فراگیر در بازار امروزی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، دوری کرده است. این اسمارت‌فون با شاسی تمام‌آلومینیومی CNC، دارای ابعاد 158.5x77.7x8 میلی‌متر است و 197 گرم وزن دارد. به گفته برخی منابع، فریم فلزی این گوشی به عنوان گرمابَر (heatsink) عمل می‌کند و به این ترتیب می‌توان بدون داغ شدنِ گوشی به مدت طولانی و با کیفیت بالا از آن برای بازی استفاده نمود.

Introducing Razer Phone

این اسمارت‌فون همچنین مجهز به حسگر اثر انگشت است که روی دکمه Power در کناره گوشی قرار دارد.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش این اسمارت‌فون 5.72 اینچی است که با پوششی از Gorilla Glass 3 محصول کورنینگ محافظت می‌شود.‌ صفحه‌نمایش Razer Phone از جهت فناوری ساخت و نرخ تازه‌سازی فریم با Aquos R محصول شارپ مشابهت دارد. برای ساخت این نمایشگر از فناوری IGZO LCD استفاده شده است.

Introducing Razer Phone

نمایشگرهای مجهز به این تکنولوژی اختصاصیِ شرکت شارپ مصرف انرژی پایین‌تری دارند. به علاوه همان طور که اشاره شد، نرخ تازه‌سازی فریم در نمایشگر این اسمارت‌فون، تا 120 هرتز قابل ارتقا است که دو برابر بیشتر از اکثر اسمارت‌فون‌های معمول به شمار می‌رود. Razer در این گوشی از فناوری خاصی که آن را UltraMotion می‌نامد استفاده کرده است که نرخ به‌روزرسانی فریم در صفحه‌نمایش را با فریم‌های رِندرشده توسط واحد پردازش گرافیکی موبایل همگام می‌سازد؛ ظاهرا Razer با همکاری کوالکام این تکنولوژی را توسعه داده است. وضوح تصویر QHD یا 1440x2560 پیکسل و نسبت تصویر 16:9 از دیگر ویژگی‌های صفحه‌نمایش این گوشی محسوب می‌شود.

پردازنده و حافظه

Razer Phone به قدرتمند‌ترین چیپ‌ست پردازشی حال حاضر یعنی Snapdragon 835 مجهز شده است که به گفته Razer، کاربران می‌توانند برای بهبود سرعت پروسسور، این گوشی را overclock نمایند.Razer برای این گوشی 8 گیگابایت رَم از نوع LPDRR4 و 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است که از طریق اسلات میکرو اس‌دی به طور اسمی تا 2 ترابایت قابل ارتقا است. ظرفیت رَم این گوشی در مجموع بالا است و در میان دیگر اسمارت‌فون‌ها کم‌سابقه محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد یکی از دلایل در نظر گرفتن رَم با چنین ظرفیتی، کاربری این گوشی برای بازی‌ است.‌ البته برخی گوشی‌های دیگر با 8 گیگابایت رَم نیز به بازار عرضه شده‌اند که از میان آنها می‌توان به OnePlus 5 اشاره کرد. این گوشی اواسط ژوئن سال جاری میلادی معرفی شده است.

دوربین

Razer در نخستین گوشی هوشمند خود دو دوربین 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در نظر گرفته که یکی از آنها دارای لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.75 برای گرفتن تصاویر wide و دیگری لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.6برای تصاویر telephoto است. مجهز بودن به امکان فوکوس خودکار تشخیص فاز و دو فلش LED با طیف رنگی مختلف (dual-tone) از دیگر ویژگی‌های دوربین‌های دوگانه Razer Phone است. به علاوه، دوربین جلوی آن نیز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است.

Introducing Razer Phone

گزینه‌های ارتباطی

Razer Phone مجهز به بلوتوث نسخه 4.2، وای‌فای ac و فناوری NFC برای پرداخت‌های موبایلی است. به علاوه از چهار باند GSM UMTS و همچنین باندهای LTE و TDD LTE نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری و سیستم صدا

ظرفیت باتری لیتیوم-یونی این گوشی 4,000 میلی‌آمپر ساعت است که از فناوری شارژ سریع کوالکام با نام Quick Charge 4+ پشتیبانی می‌کند. به گفته Razer، به کمک شارژر 24 واتی این اسمارت‌فون، در مدت 1 ساعت می‌توان 85 درصد از ظرفیت گوشی را شارژ نمود.

Introducing Razer Phone

Razer Phone دارای دو اسپیکر استریو در جلوی گوشی است که با پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos و آمپلی‌فایرهای جداگانه برای هر اسپیکر امکان ارائه صدایی بسیار واضح را فراهم می‌آورند؛ تا جایی که به گفته شرکت سازنده، Razer Phone دارای بلندترین صدا در میان همه اسمارت‌فون‌ها است. این اسمارت‌فون مجهز به جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست که شاید به مذاق برخی کاربران خوش نیاید. با این حال، Razer آداپتور پورت USB Type-C برای آن در نظر گرفته که دارای گواهینامه THX است و از مبدل 24 بیتی دیجیتال به آنالوگ (DAC) بهره می‌برد.

سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی

گوشی هوشمند Razer Phone به اندروید 7.1.1 همراه با دستیار صوتی Google Assistant مجهز است که به‌روزرسانی به نسخه Oreo آن نیز در بهار 2018 عرضه خواهد شد. به علاوه، نسخه premium لانچر Nova نیز به طور پیش‌فرض روی آن نصب شده است.

Razer اپلیکیشنی با نام Game Booster برای این اسمارت‌فون در نظر گرفته که کارکردی مشابه یک منوی تنظیمات ثانویه دارد. در این اَپ می‌توان منابع سیستم را برای بازی اولویت‌بندی کرد، وضوح تصویر مورد نظر را مشخص نمود، نرخ تازه‌سازی فریم و سرعت کلاک پردازنده را تغییر داد و کارهای دیگری از این قبیل را به انجام رساند.

همچنین چندین توسعه‌دهنده عمده بازی مانند Tencent® و Square Enix® نیز با Razer همکاری می‌کنند تا مطمئن شوند که بازی‌های آنها کاملا با سخت‌افزار Razer Phone سازگار است. از میان این بازی‌ها می‌توان به Arena of Valor ،RuneScape ،Shadowgun Legends ،Tekken و World of Tanks Blitz اشاره کرد.

زمان عرضه و قیمت

Introducing Razer Phone

این گوشی از روز 17 نوامبر از طریق فروشگاه آنلاین Razer و نیز اپراتور Three در اروپا با قیمت 699.99 دلار در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. همچنین این شرکت قصد دارد Razer Phone را در برخی فروشگاه‌های منتخب مایکروسافت و همچنین ‌وب‌سایت آمازون به فروش برساند. پیش‌سفارش آن از روز جمعه 3 نوامبر در آمریکای شمالی، کانادا، و برخی کشورهای اروپایی آغاز شده است. به علاوه، نسخه ویژه Razer Phone به تعداد 1,337 عدد نیز از طریق فروشگاه و وب‌سایت Razer در آمریکا و کانادا و همچنین فروشگاه‌های Three در کشورهای بریتانیا، ایرلند، دانمارک و سوئد عرضه خواهد شد.  

منبع : Razer