گزارش مالی اچ‌تی‌سی از فوریه 2018- کمترین درآمد در سیزده سال گذشته

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/12/21        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گزارش مالی Financial Report ، آمار Statistics ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اچ‌تی‌سی به تازگی گزارش مالی خود را از فوریه 2018 منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، درآمد اچ‌تی‌سی در ماه گذشته میلادی به کمترین میزان خود از سال 2005 تاکنون رسیده است. این کاهش درآمد در ادامه روند ضعیف اچ‌تی‌سی در سال‌های گذشته است؛ چرا که این شرکت تایوانی مدت‌ها است در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند در برابر شرکت‌هایی همچون سامسونگ، هواوی، OPPO و Vivo عملکرد ضعیفی داشته است. این شرکت حتی در برابر تولیدکنندگانی مانند سونی و ال‌جی که در تلاش برای حفظ درآمد خود در بخش اسمارت‌فون هستند، نیز موفق عمل نکرده است.

HTC February 2018 Financial Results

بر همین اساس، با وجود تمام تلاش‌های اچ‌تی‌سی در سال‌های اخیر، باز هم میزان فروش این شرکت در ماه فوریه تنها 2.61 میلیارد دلار جدید تایوان ( با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 89.16 میلیون دلار) بوده و جالب آنکه اچ‌تی‌سی هیچ توضیحی در خصوص درآمد فوریه خود نداده است. این کمترین میزان درآمد ماهانه اچ‌تی‌سی در سیزده سال گذشته این شرکت، به جز در مقطع زمانی آگوست 2004 محسوب می‌شود؛ زمانی که شرکت درآمد ماهانه‌ای در حدود 2.05 میلیارد دلار جدید تایوان را به دست آورد. البته باید به این نکته توجه داشت که این مقایسه با در نظر گرفتن نرخ تورم در این فاصله زمانی، اهمیت خود را از دست می‌دهد و احتمالا می‌توان فوریه سال جاری را بدترین دوران اچ‌تی‌سی به لحاظ درآمدی دانست.

درآمد اچ‌تی‌سی در ماه گذشته میلادی نسبت به ماه ژانویه (با درآمد 109.83 میلیون دلار) افتی 23.24 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال 2017 (با درآمد 128.59 میلیون دلار) کاهشی 44.04 درصدی داشته است. گزارش منابع خبری حاکی از آن است که این کاهش درآمد به طور عمده به بخش گوشی‌های هوشمند باز می‌گردد، زیرا این بخش نتوانسته است به ارقام پیش‌بینی‌شده دست یابد. البته با وجود کاهش درآمد قابل توجه اچ‌تی‌سی، هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت، در ماه فوریه فروش پایداری داشته‌اند و به نظر می‌رسد که با فروش بخش عمده واحد تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی به گوگل، بخش هدست‌های واقعیت مجازی قابلیت تبدیل شدن به کسب‌وکار اصلی این کمپانی را خواهد داشت.

عمق نابسامانی شرایط اچ‌تی‌سی در حوزه گوشی‌های هوشمند، در استعفای چیالین چانگ (Chialin Chang)، مدیر بخش موبایل این شرکت، قابل مشاهده است. کنار رفتن این مدیر ارشد اچ‌تی‌سی با برنامه توسعه‌ای مرتبط دانسته شده است که در چارچوب آن، مدیریت شرکت تصمیم گرفتند تا مانع جایگزینی مستقیم این مدیر اجرایی شوند و ساختار شرکت را به طور کامل سازماندهی مجدد کنند. این امر باعث شده که واحدهای واقعیت مجازی و اسمارت‌فون منطقه‌ای اچ تی‌سی با هم یکی شوند. به علاوه، اچ‌تی‌سی از برکناری برخی از کارکنان خود در ایالات متحده خبر داده است.

HTC U11 Plus

HTC U11 Plus

یکی دیگر از دلایل کاهش درآمد اچ‌تی‌سی به عرضه محدود اسمارت‌فون U11+ باز می‌گردد. اچ‌تی‌سی این گوشی را در برخی از مهم‌ترین بازارهای جهانی همچون ایالات متحده آمریکا عرضه نکرده که سبب کاهش فروش آن شده است. به علاوه، این شرکت در ژانویه سال جاری میلادی، گوشی هوشمند U11 EYEs را وارد بازار کرد که واکنش منفی بازار را به لحاظ قیمتی در پی داشت. تحلیلگران بازار پیش‌بینی کرده‌اند درآمد اچ‌تی‌سی در ماه مارس نیز وضعیت مشابهی داشته باشد، اما برآورد شده است که در ماه آوریل با عرضه اسمارت‌فون جدیدی با نام احتمالی HTC U12 و همچنین هدست‌های واقعیت مجازی رده بالای Vive Pro HMD درآمد این شرکت تا حدودی افزایش یابد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، اسمارت‌فون بعدی اچ‌تی‌سی مجهز به نمایشگر تمام صفحه 6 اینچی، چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 845، دوربین اصلی دوگانه 16 و 12 مگاپیکسلی و همچنین مکانیسم تشخیص چهره خواهد بود. ظاهرا در این گوشی از نسخه 2.0 فناوری Edge Sense استفاده خواهد شد و به این ترتیب، با حساسیت لبه‌های این اسمارت‌‌فون نسبت به فشار، قابلیت استفاده برای عملکردهای مختلف فراهم خواهد بود.

HTC Vive Pro

HTC Vive Pro

به گزارش منابع خبری، اچ‌تی‌سی اینک تولید گوشی‌های هوشمند خود را کاهش داده و در سال 2018 اسمارت‌فون‌های کمتری را وارد بازار خواهد کرد. این شرکت در سپتامبر سال 2017، از امضای توافق‌نامه‌ای 1.1 میلیارد دلاری برای واگذاری کسب‌وکار موبایل خود به گوگل خبر داد، که امکان دسترسی به سبد محصول اچ‌تی‌سی و دست‌یابی به مالکیت معنوی و پتنت‌های این شرکت را برای گوگل فراهم می‌سازد. اچ‌تی‌سی اینک در پی آن است که کسب‌وکار خود را با تمرکز روی اکوسیستم Vive احیا کند و تلاش می‌کند تا در زمینه واقعیت مجازی پیشگام باشد. مدیران این شرکت امیدوارند که هدست‌های VR اچ‌تی‌سی در آینده نزدیک به جریان اصلی بازار تبدیل شوند و در بلندمدت در ترکیب با فناوری نسل پنجم، محرکی برای رشد این کمپانی باشند.  

منبع : HTC