ثبت 41 پتنت جدید به نام اپل، از جمله بهبود کیفیت صدای AirPods

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/12/18        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، AirPods ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در روز سه‌شنبه 6 مارچ 2018 (15 اسفند 1396) تعداد 41 پتنت مختلف را به نام اپل ثبت کرد. یکی از مهم‌ترین این پتنت‌ها، به کیفیت صدای هدفون‌های اپل یا AirPods مربوط می‌شود. این پتنت با شماره 9,913,022 و تحت عنوان "سیستم و روش بهبود کیفیت صدا در یک هدست وایرلس با ای‌یربادهای مستقل در یک دیوایس موبایل" در USPTO به ثبت رسیده است. از دیگر پتنت‌های مهم ثبت‌شده در 6 مارچ، می‌توان به دو طراحی جدید اشاره کرد که یکی با شماره D812,052 برای اپل واچ و دیگری با شماره D812,049 برای آیفون SE به ثبت رسیده که هر دو به جنبه‌های زیبایی مربوط می‌شوند. در ادامه بیشتر با این پتنت‌ها آشنا می‌شویم.

Apple Improving Voice Quality in a Wireless Earbuds Patent

در ابتدا نگاهی داریم به پتنت اپل درباره بهبود کیفیت صدا در ای‌یربادها. برای این منظور، ابتدا باید مشخص ‌شود که کدام ای‌یرباد وظیفه انتقال سیگنال آکوستیک و خروجی سنسور اینرسی به دیوایس موبایل را بر عهده دارد. در یکی از حالات متصور برای این اختراع، تشخیص مورد فوق، حداقل بر اساس یکی از عوامل زیر صورت می‌گیرد: میزان نویز و سطح بادی که به وسیله میکروفون‌های موجود در هر ای‌یرباد دریافت می‌شود، خروجی سنسورهای اینرسیِ کار گذاشته شده در هر ای‌یرباد، سطح باتریِ هر ای‌یرباد و موقعیت قرار گرفتن هر ای‌یرباد.

Apple Improving Voice Quality in a Wireless Earbuds Patent

در تصویر شماره 1 (که به همراه پتنت منتشر شده)، نمونه‌ای از یک هدست وایرلس با ای‌یربادهای مستقل (بی‌سیم) را مشاهده می‌کنید. تصویر شماره 2، نمونه‌ای از سمت راست هدست (مثلا ای‌یرباد مستقل سمت راستی) را نشان می‌دهد که به همراه یک دیوایس الکترونیکی استفاده شده و اختراع جدید اپل را می‌توان در آن به کار گرفت. تصویر شماره 3 نیز، بلاک دیاگرامی از سیستم مورد نظر اپل را به تصویر کشیده است.

Apple Improving Voice Quality in a Wireless Earbuds Patent

اپل در این پتنت تأکید ویژه‌ای روی سیستم تشخیص صدا (VAD) داشته که این قسمت با شماره 130 در تصویر شماره 3، متمایز شده است. گفتنی‌ست، درخواست این پتنت در سه‌ماهه چهارم 2016 به USPTO ارائه شده بود.

همانطور که در ابتدای خبر هم گفته شد، دو پتنت در زمینه طراحی نیز به نام اپل به ثبت رسیده است. پتنت اول، که در تصویر زیر مشهود است، به طراحی جدیدی از آیفون SE مربوط می‌شود. پتنت دوم نیز درباره طراحی یک بند نایلونی برای اپل‌واچ است که هنوز تصویری از آن منتشر نشده است. 

Apple Improving Voice Quality in a Wireless Earbuds Patent

منبع : USPTO