ال‌جی به طور رسمی گوشی LG G6 Plus را با 128 گیگابایت حافظه داخلی و رنگ‌های متنوع معرفی کرد

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/3/31        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، LG G6 Plus ، اندروید Android ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : در حالی که تنها 4 ماه از معرفی گوشی پرچمدار LG G6 در MWC 2017 می‌گذرد، در هفته‌های گذشته منابع خبری از ارائه نسخه‌های جدیدتری از این گوشی هوشمند با نام‌های G6 Plus و G6 Pro خبر می‌دادند. اخباری که بخشی از آنها در روزهای اخیر به واقعیت بدل شده است. بر همین اساس، کمپانی ال‌جی در روز دوشنبه 19 ژوئن 2017 ( 29 خرداد 1396)، نسخه جدیدی از اسمارت‌فون G6 را با نام G6 Plus به طور رسمی معرفی کرد. البته ال‌جی علاوه بر معرفی این گوشی جدید، آپدیتی نرم‌افزاری برای اسمارت‌فون‌های فعلی G6 نیز ارائه کرده است. به علاوه برخی منابع گزارش‌هایی درباره عرضه احتمالی نسخه‌ای از G6 با 32 گیگابایت حافظه داخلی منتشر کرده‌اند که از نظر مشخصات با G6 Pro مطرح‌شده در شایعات مطابقت دارد.

Introducing LG G6 Plus

به گفته جونو چو (Juno Cho)، رییس بخش ارتباطات موبایل ال‌جی، عرضه سری G گوشی‌های ال‌جی همواره در راستای نوآوری و ارائه فناوری‌هایی بوده است که به باور ال‌جی در جذب مشتریان موثر هستند؛ چرا که با گسترش سری G6 با ویژگی‌های مختلف و در رنگ‌های متنوع، مصرف‌کنندگان گزینه‌های بیشتری برای خرید یک گوشی هوشمند جدید در اختیار خواهند داشت.

گوشی هوشمند جدید ال‌جی از نظر مشخصات سخت‌افزاری تفاوت عمده‌ای با نمونه قبلی خود ندارد. صفحه‌نمایش محصول جدید همانند نسخه پیشین، 5.7 اینچی با طراحی Full Vision، وضوح QHD+ و نسبت تصویر 18:9 است. اسمارت‌فون جدید ال‌جی مجهز به پروسسور چهار هسته‌ای Snapdragon 821 است؛ چیپ‌ستی که بسیاری از کارشناسان امیدوار بودند به Snapdragon 835 ارتقا یابد. البته علاقمندان به این چیپ‌ست پردازشی نباید نگران باشند، زیرا منابع خبری از احتمال ارائه LG V30 در آینده نزدیک خبر داد‌ه‌اند که احتمالا به جدیدترین چیپ‌ست کوالکام مجهز خواهد بود.

G6 Plus مانند G6 از 4 گیگابایت رَم بهره می‌برد، اما ظرفیت حافظه داخلی آن بهبود یافته و از 64 گیگابایت به 128 گیگابایت رسیده است که ظاهرا قابلیت افزایش تا 2 ترابایت (روی کاغذ) به وسیله اسلات microSD را خواهد داشت.

گوشی جدید ال‌جی همچون G6 با دوربین‌های دوگانه 13 مگاپیکسلی مجهز به فلش LED، امکان فیلم‌برداری 4K و عدسی‌های با زوایه دید معمولی و وسیع عرضه شده است. به علاوه، G6 Plus مجهز به دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی با میدان دید 100 درجه است. این اسمارت‌فون دارای باتری با ظرفیت 3,300 میلی‌آمپر ساعت است که با اندروید 7.0 و رابط کاربری LG UX 6.0 ارائه خواهد شد. سایر ویژگی‌های این دستگاه از جمله گزینه‌های ارتباطی نیز مشابه G6 است.

Introducing LG G6 Plus

ال‌جی در طراحی گوشی جدید خود دست به ابتکار جالبی تحت عنوان جلوه نوری (optical effect) زده و بنا است رنگ پوشش روی بدنه پشتی گوشی با تابش نور تغییر ‌کند. LG G6 Plus در سه رنگ مشکی (optical Astro Black)، آبی (optical Marine Blue) و طلایی (optical Terra Gold) عرضه خواهد شد. مطابق اعلام ال‌جی دو رنگ آبی و طلایی مذکور به طیف رنگ‌های G6 هم اضافه شده است.

در کنار این موارد، برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری نیز به اسمارت‌فون G6 Plus افزوده شده است. گفتنی است که مطابق اعلام ال‌جی، این ویژگی‌ها به زودی با ارائه نرم‌افزار بروزرسانی در اختیار کاربران گوشی‌های G6 نیز قرار خواهد گرفت.

از جمله این قابلیت‌های جدید می‌توان به حسگر تشخیص چهره (Face Print) اشاره کرد. به کمک این ویژگی طبق ادعای ال‌جی کاربر می‌تواند در کمتر از یک ثانیه با گرفتن گوشی در برابر صورت خود و بدون فشردن هیچ دکمه‌ای قفل گوشی را باز کند. به گفته ال‌جی، دوربین تنها هنگامی فعال می‌شود که گوشی مقابل چهره قرار گیرد، از این رو هنگام استفاده از این گزینه مصرف اضافه باتری وجود نخواهد داشت.

دیگر ویژگی نرم‌افزاری جدید، مصرف پایین انرژی (Low Power Consumption) است. در یک ویژگی دیگر با پشتیبانی از رابط برنامه‌نویسی کاربردی Google Awareness و فناوری All-Ways Aware کوالکام با استفاده همزمان از سنسورها و اتصالات وایرلس، محتوای قدرتمندی مبتنی بر موقعیت ساخته می‌شود که در عین حال از مصرف انرژی پایینی نیز برخوردار است.

سومین قابلیت ارتقاءیافته در G6 Plus به ویژگی Covered Lens در دوربین آن مرتبط است. از آنجا که میدان دید وسیع لنز یکی از دوربین‌ های G6 سطح بزرگ‌تری را پوشش می‌دهد، ممکن است انگشت کاربر به طور ناخواسته در عکس ثبت شود. به کمک این قابلیت، در صورت وجود انگشتان کاربر در تصویر، پیش از فعال شدن شاتر دوربین، پیغام هشدار روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

Introducing LG G6 Plus

ال‌جی سیستم صوتی را نیز در گوشی جدید خود بهبود بخشیده است و G6 Plus با هدفون‌ B&O Play ارائه خواهد شد که احتمالا کیفیت صدای قابل توجهی را در اختیار کاربر خواهد گذاشت و به کمک آن می‌توان از تمام مزایای صدای Hi-Fi با مبدل دیجیتال به آنالوگ چهارگانه (Quad DAC) استفاده کرد. نکته دیگر آن که محصول جدید ال‌جی در برخی کشورها با شارژر بی‌سیم عرضه می‌شود. این در حالی است که شارژر بی‌سیم برای G6 تنها در ایالات متحده آمریکا عرضه شده بود.

زمان دقیق عرضه عمومی G6 Plus و نرم‌افزار بروزرسانی G6 هنوز به طور رسمی اعلام نشده است و به گفته ال‌جی در هر بازار به طور مجزا اعلام خواهد شد. به نظر می‌رسد، فروش گوشی جدید ال‌جی در کشور مبدأ یعنی کره جنوبی از اوایل ماه جولای آغاز شود. البته قیمت این گوشی نیز به طور رسمی اعلام نشده است.

بر اساس سیاست فروش کمپانی ال‌جی، برخی تحلیلگران احتمال می‌دهند که ال‌جی نسخه‌های متنوعی از گوشی پرچمدار G6 را بر اساس ویژگی‌های هر یک از بازارها در اختیار دوست‌داران خود قرار دهد. چنان که برخی منابع از ارائه G6 Plus به طور انحصاری در کره جنوبی خبر داده‌اند که اگر این خبر صحت داشته باشد، نمی‌توان عرضه این گوشی جدید را در کوتاه‌مدت برای سایر بازارها پیش‌بینی کرد. 

منبع : LG