رونمایی از خانواده جدید اسمارت‌فون‌های Zenfone 4 ایسوس در ایران

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/8/16        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، ایران Iran ، ایسوس Asus

واحد خبر mobile.ir : شرکت ایسوس در روز دوشنبه 15 آبان 1396 در مراسمی در محل هتل اسکان تهران از ورود قریب‌الوقوع اسمارت‌فون‌های سری Zenfone 4 این برند به بازارهای داخلی ایران خبر داد. در این مراسم از سه گوشی این سری با عناوین Zenfone 4 Selfie Pro ،Zenfone 4 و Zenfone 4 Max رونمایی شد که هریک دسته خاصی از کاربران را هدف گرفته و در رده‌های قیمتی و امکاناتی مختلف قرار دارند. محی الدین خسرو، مدیر خاورمیانه ایسوس موبایل، آرون تای (Aaron Tsai) مدیر توسعه بازار موبایل و تبلت ایسوس همراه با فرشاد شریعت مدیر آموزش و هادی چاوشی، مدیر فروش محصولات ایسوس در ایران سخنرانان این جلسه خبری را تشکیل می‌دادند که هریک به ایرادی سخنانی در مورد این دیوایس‌ها و برنامه ایسوس برای حضور در بازار ایران پرداختند.

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

گوشی‌های سری Zenfone 4 انتخاب شده برای بازار ایران از خصوصیات مشترکی همچون صفحه‌نمایش‌های 5.5 اینچی و دوربین‌های دوگانه برخوردارند که این دوربین‌ها در دو مدل Zenfone 4 و Zenfone 4 Max در پشت دستگاه و در مدل سلفی Selfie Pro‌ بر بالای صفحه‌نمایش جای دارند.

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

محی الدین خسرو، مدیر خاورمیانه ایسوس موبایل نخستین سخنران این جلسه خبری بود. وی در ابتدای سخنان خود، خلاقیت و نوآوری را دو پایه اصلی فعالیت ایسوس دانست و از ادامه کار این شرکت بر مبنای این دو اصل سخن گفت. به گفته این مدیر ایسوس، برای طراحی یک محصول جدید در این شرکت همواره به نیازهای بازار توجه شده و دیوایس‌های تازه بر این مبنا تولید می‌شوند. محی الدین خسرو در همین راستا، به نیازهای کاربران در زمینه گرفتن عکس‌های سلفی و برخوردار بودن از باتری‌های حجیم برای یک گوشی موبایل سخن گفت که پایه‌ای برای تولید گوشی‌هایی نظیر سری جدید Zenfone 4 تلقی می‌شوند.

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

آرون تای مدیر توسعه بازار موبایل و تبلت ایسوس به عنوان سخنران بعدی این مراسم، در ابتدای سخنان خود به سپری شدن زمان کوتاهی از معرفی ایسوس Zenfone 3 و Zenfone 3 Max در ایران در اواسط خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و از ارائه سری جدید Zenfone 4 برای اولین بار در خاورمیانه در بازار ایران ابراز خرسندی نمود.

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

تای در ادامه سخنان خود به سه مشخصه قابل اشاره در تمامی محصولات سری Zenfone 4 اشاره کرد که منجر به ایجاد مزیت رقابتی برای این سری خواهند شد. این سه‌ مزیت به گفته مدیر توسعه بازار موبایل و تبلت ایسوس شامل مجهز شدن به دوربین‌های دوگانه، وجود لنز واید با میدان دید 120 درجه‌ای و در نهایت قابلیتی انحصاری به نام سوپر پیکسل است که با کمک آنچه این مدیر ایسوس «چیپ‌ست انحصار» این برند نامید امکان برداشت تصویر در نور کم با زوایای مختلف و با لرزش و نویز کمتر فراهم می‌شود.

فرشاد شریعت مدیر آموزش محصولات ایسوس در ادامه این برنامه به معرفی و توصیف سه‌ گوشی جدید در نظر گرفته شده از خانواده Zenfone 4 برای بازار ایران پرداخت.

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

نخستین مدل معرفی شده از این سه‌گانه، ایسوس Zenfone 4 Max ZC554KL نام دارد که مهم‌ترین مشخصه آن همانطور که از نام گوشی نیز می‌توان حدس زد به باتری حجیم 5,000mAh دستگاه تعلق دارد که به گفته شریعت تا 40 ساعت توانایی مکالمه در شبکه 3G، تا 26 ساعت گشت‌زنی در اینترنت با Wi-Fi‌ و تا 22 ساعت امکان تماشای ویدئو را برای کاربران به همراه می‌آورد.

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

ایسوس Zenfone 4 Max

دوربین‌های دوگانه بخش پشتی دستگاه شامل دو واحد 13 مگاپیکسلی بوده که سرعت فوکوس خودکار در دوربین اصلی این مجموعه به گفته شریعت به 0.3 ثانیه می‌رسد. دوربین سلفی این مدل نیز 8 مگاپیکسلی ست.

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

Zenfone 4 Max می‌تواند به عنوان پاوربانک و شارژ معکوس عمل کرده و دیوایس دیگری را با سرعت دو برابر نسبت به گذشته با جریان 1 آمپری شارژ کند. پردازش با Snapdragon 430 در این گوشی انجام شده و 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد. در این مدل از سه‌ اسلات جداگانه برای قرار دادن دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه microSD به صورت مستقل استفاده می‌شود.

Zenfone 4 Selfie Pro ZD552KL دومین مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایران بوده که مدیر آموزش محصولات ایسوس در ایران به معرفی آن پرداخت. دوربین اصلی این گوشی 16 مگاپیکسلی ست اما بر بالای صفحه‌نمایش از دو دوربین سلفی استفاده شده که دوربین اصلی این مجموعه 12 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX362 و سایز سنسور 1/2.55 اینچی است. این دوربین که گشودگی دیافراگم آن f/1.8 بوده و پیکسل‌های آن به بزرگی 1.4 میکرون هستند به فناوری خاصی که DuoPixel خوانده می‌شود مجهز شده و بنابراین وضوح آن از سوی مدیر آموزش محصولات ایسوس در ایران، 24 مگاپیکسل اعلام شد. دوربین دوم این مجموعه نیز میدان دید 120 درجه‌ای را ارائه می‌کند. طبق مشخصات اعلام شده از سوی ایسوس، ظاهرا این دوربین‌‌های سلفی فاقد فوکوس خودکار هستند اما در کنار خود یک فلش LED برای برداشت تصاویر بهتر در محیط‌های کم‌نور را ارائه می‌کنند.

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

ایسوس Zenfone 4 Selfie Pro

صفحه‌نمایش 5.5 اینچی این گوشی با وضوح فول اچ‌دی و فناوری AMOLED ساخته شده که در زمینه کیفیت روی کاغذ امتیاز بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. این گوشی، 6.85 میلی‌متر ضخامت داشت و وزن آن به 147 گرم می‌رسد. پردازش در زن‌فون سلفی پرو با پروسسور Qualcomm Snapdragon 625 انجام می‌پذیرد و 4 گیگابایت رم و 64GB حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد.

Asus Zenfone 4 ZE554KL سومین و پیشرفته‌ترین گوشی معرفی شده در این نوبت بود که به گفته فرشاد شریعت در برخورد اول طراحی آن به خصوص در بخش پشتی به چشم می‌آید؛ این گوشی 5.5 اینچی از پروسسور Snapdragon 630 همراه با 4 گیگابایت رم و 64GB حافظه داخلی بهره می‌برد و در کنار دوربین اصلی 12 مگاپیکسلیِ آن نیز دوربین دیگری با میدان دید 120 درجه‌ای دیده می‌شود.

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

ایسوس Asus Zenfone 4

در بخش رابطه کاربری ZenUI 4.0 این مدل تغییراتی ایجاد شده که از آن جمله می‌توان به کاهش تعداد اپلیکیشن‌های اختصاصی ایسوس از 35 به 13 عدد یاد کرد و قابلیت Twin Apps این ساختار منویی نیز امکان استفاده همزمان از دو نسخه متفاوت یک برنامه (همچون اپلیکیشن‌های پیام‌رسان) را فراهم می‌کند. فرشاد شریعت در پایان سخنان خود از ارائه ZenUI 4.0 و اندروید 8 برای سری Zenfone 3 و 4 در آینده نزدیک خبر داد.

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

هادی چاوشی مدیر فروش محصولات ایسوس در ایران در انتهای این مراسم و در جلسه پرسش و پاسخ ضمن اشاره به سهم 2 درصدی ایسوس از بازار موبایل ایران به پلن این برند برای رسیدن به سهم بازار 5 درصدی در انتهای سال 2018 اشاره نمود. آرون تای مدیر توسعه بازار موبایل و تبلت ایسوس در پاسخ به سوال خبرنگار مرجع موبایل ایران در رابطه با مزیت‌های رقابتی گوشی‌های این سری در مقایسه با نمونه‌های هم‌قیمت آن در بازار، به دوربین‌های دوگانه و مزیت ایجاد شده از این طریق اشاره کرد و امکان تغییر قیمت برای رقابت با دیگر گوشی‌های پرچمدار حاضر در این کلاس را نیز دور از انتظار ندانست. 

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

 

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

 

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran

 

Asus Zenfone 4 Series Launching Ceremony In Iran