بازگشت ایسوس به ایران با دو اسمارت‌فون جدید – رونمایی از Zenfone 3 و Zenfone 3 Max

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/3/31        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Asus Zenfone 3 Max ZC553KL ، Asus Zenfone 3 ZE520KL ، ایسوس Asus

واحد خبر mobile.ir : شرکت ایسوس روز گذشته در مراسمی در تهران از ارائه دو اسمارت‌فون جدید Zenfone 3 و Zenfone 3 Max به بازار ایران خبر داد. واحد موبایل ایسوس در طی یک سال گذشته و پس از ارائه سری Zenfone 2 حضور کم‌رنگ‌تری را در بازارهای داخلی تجربه کرد و در این راستا حضور سری جدید زن‌فون 3 را می‌توان گام جدیدی برای بازسازی سهم بازار این برند تایوانی تلقی کرد. هر دو مدل Zenfone 3 و Zenfone 3 Max به رده میانی بازار تعلق دارند و از لحاظ مشخصات، مدل Zenfone 3 در جایگاه بالاتری می‌گیرد. هدف‌گذاری ایسوس برای بازار ایران به گفته مدیران این شرکت، قرار گرفتن در جمع پنج شرکت برتر ارائه‌کننده اسمارت‌فون است.

Asus Zenfone 3 and Zenfone 3 Max Launched in Iran

در مراسم رونمایی از گوشی‌های جدید ایسوس در بازار ایران آرون تای (Aaron Tsai) مدیر توسعه بازار موبایل و تبلت ایسوس در ایران، پیام ابراهیمی مدیر فروش موبایل و تبلت ایسوس و هادی چاوشی مدیر توسعه شبکه فروش موبایل و تبلت این برند در ایران هریک به ایراد سخنانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم آرون تای مدیر توسعه بازار موبایل و تبلت ایسوس در ایران ضمن اشاره به حضور گسترده و شبکه فروش محصول قبلی این برند یعنی سری زن‌فون 2 از تلاش این برند برای ارائه بهترین محصول برای کاربران نهایی خبر داد و لانچ سری جدید Zenfone 3 را در همین راستا ارزیابی کرد. به گفته این مدیر ایسوس، کالاهای این برند علاوه بر شبکه آنلاین در کانال‌های خرده‌فروشی در شهرهای بزرگ کشور نیز در دسترس خواهند بود.

Asus Zenfone 3 and Zenfone 3 Max Launched in Iran

پیام ابراهیمی مدیر فروش موبایل و تبلت ایسوس سخنران دوم این مراسم بود که در ابتدای سخنان خود به ارائه توضیحات کوتاهی در مورد شرکت ایسوس و استراتژی این برند در بازار پرداخت. شرکت ایسوس که در ابتدا برای همکاری در ساخت مادربورد با اینتل در سال 1980 تأسیس شد اینک دارای بیش از 17 هزار نیروی کار در حوزه‌های مختلف است که از این میان بیش از 5 هزار و 500 نفر در بخش تحقیق و توسعه (R&D) مشغول کار هستند. میزان درآمد این شرکت نیز اینک به 14 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت به گفته ابراهیمی در زمینه مادربورد، کارت‌های گرافیکی و رده نوت‌بوک‌ها در بالاترین سطح بازار قرار داشته و در آسیا و بازارهای جهانی رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص داده است.

Asus Zenfone 3 and Zenfone 3 Max Launched in Iran

گوشی‌های سری Zenfone ایسوس از سال 2014 به بازار ارائه شد و تا به امروز در مناطق مختلف به خصوص در آسیای شرقی و کشور ژاپن به بالاترین فروش دست پیدا کرده‌اند. پیام ابراهیمی استراتژی و هدف برند موبایل ایسوس در بازارهای داخلی ایران را قرار گرفتن در جمع پنج برنده عمده ارائه‌کننده اسمارت‌فون توصیف کرد.

Asus Zenfone 3 and Zenfone 3 Max Launched in Iran

در ادامه این برنامه هادی چاوشی مدیر توسعه شبکه فروش موبایل و تبلت ایسوس در ایران به معرفی دو گوشی Zenfone 3 و Zenfone 3 Max پرداخت.

Asus Zenfone 3 and Zenfone 3 Max Launched in Iran

زن‌فون 3 با نام کامل Zenfone 3 ZE520KL اسمارت‌فونی با دو لایه شیشه‌ای در پشت و روی دستگاه بوده و حسگر اثر انگشت آن نیز در بخش پشتی و زیر دوربین قرار دارد. به گفته چاوشی این حسگر توانایی بازگشایی قفل دستگاه را تنها در 0.2 ثانیه داراست. چیپ‌ست‌ پردازشی دستگاه از نوع Snapdragon 625 با فناوری ساخت 14 نانومتری است که به گفته این مدیر ایسوس نخستین اسمارت‌فون مجهز به این چیپ‌ست (در زمان معرفی جهانی دستگاه) به شمار می‌رود. صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 5.2 اینچی با وضوح 1920×1080 پیکسل یا فول اچ‌دی بوده که از طرفین 2.1 میلیمتر حاشیه دارد و به گفته ایسوس نزدیک به 75.6 درصد از روی دستگاه را پوشانده است.

Asus Zenfone 3 and Zenfone 3 Max Launched in Iran

دوربین اصلی گوشی 16 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX 298 و ابعاد پیکسل‌ 1.12 میکرون است که در مقابل خود لنز با گشودگی دیافراگم حداکثر f/2.0 را می‌بیند. پوشش لنز سافایر، لرزه‌گیر اپتیکال 4 محوره دست (OIS)، اتوفوکوس سریع لیزری، سنسور تصحیح رنگ (RGB sensor) و توانایی برداشت ویدئو با وضوح 4K دیگر مشخصات برجسته این دوربین که در کنار خود دو فلش LED را نیز می‌بیند تشکیل می‌دهند.

دوربین دوم این گوشی نیز 8 مگاپیکسل وضوح دارد و دیافراگم آن از گشودگی f/2.0 برخوردار است.

Asus Zenfone 3 and Zenfone 3 Max Launched in Iran

این گوشی دو سیم‌کارته از پورت اتصال USB Type-C برخوردار بوده و 3 گیگابایت حافظه RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد. Zenfone 3 به گفته مدیران ایسوس با قیمتی حوالی یک میلیون و 50 هزار تومان در بازار حضور خواهد داشت. این محصول از گارانتی 18 ماهه شرکت حامی برخوردار است که در این میان دو هفته اول شامل وارانتی و تعویض دستگاه به هر علت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خواهد بود.

Zenfone 3 Max با نام مدل ZC553KL دیگر محصول جدید ایسوس برای بازارهای داخلی است که با بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم با لبه‌های گرد و شیشه نمایشگر با انحنای 2.5D، طیف دیگری از مخاطبان را هدف قرار داده است. صفحه‌نمایش گوشی 5.5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی یا 1920×1080 پیکسل بوده و سنسور اثر انگشت آن نیز همچون زن‌فون 3 در پشت دستگاه قرار دارد. دوربین اصلی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی با f/2.0 و مجهز به فوکوس لیزری و تشخیص فاز بوده و لرزه‌گیر اپتیکال مدل پیشین نیز جای خود را به تثبیت کننده الکترونیکی یا EIS در این مدل داده است.

Asus Zenfone 3 and Zenfone 3 Max Launched in Iran

دوربین دوم این مدل 8 مگاپیکسل وضوح داشته و دیافراگم آن نیز حداکثر تا f/2.2 امکان گشودگی دارد. پردازش در Zenfone 3 Max با چیپ 8 هسته‌ای Snapdragon 430 انجام شده و مثل زن‌فون 3 دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم است. اما برگ برنده اصلی مدل Max را باید در ظرفیت باتری آن جست‌وجو کرد؛ ظرفیت این باتری 4,100mAh در نظر گرفته شده که علاوه بر ایجاد دوام بالا برای این مجموعه می‌تواند نقش پاوربانک برای انتقال انرژی به دیگر دیوایس‌های منطبق را (در صورت داشتن شارژی فراتر از 50 درصد) نیز ایفا کند. ایسوس این باتری را با 38 روز دوام در حالت Stand-by، تا 17 ساعت مکالمه 3G، تا 19 ساعت مرور وب با وای‌فای و در نهایت تا 72 ساعت پخش موسیقی توصیف می‌کند که به روشنی به باتری قدرتمندی اشاره دارند.

Asus Zenfone 3 and Zenfone 3 Max Launched in Iran

Zenfone 3 Max قرار است در سه رنگ خاکستری، طلایی و صورتی با قیمتی حوالی 950 هزار تومان با 18 ماه گارانتی حامی به بازار ایران عرضه شود و زمان 14 روزه وارانتی Zenfone 3 در مورد زن‌فون مکس نیز در دسترس قرار دارد.