معرفی Moto G5S و Moto G5S Plus اسمارت‌فون‌های جدید رده میانی موتورولا

نمایش خبر

تاریخ : 1396/5/11        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، Motorola Moto G5S ، Motorola Moto G5S Plus ، Motorola Moto G5S ، Motorola Moto G5S Plus ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : شرکت موتورولا در روز 1 آگوست 2017 (10 مرداد 1396) از گوشی های موتو G5S و G5S Plus در رده میانی محصولات این شرکت به صورت رسمی رونمایی کرد. این دو گوشی آپدیتی بر موتو G5‌ و G5 پلاس به حساب می‌آیند که هر دو چندی پیش در نمایشگاه MWC 2017 معرفی شدند. تغییرات ایجاد شده در این دو گوشی در ظاهر آنها تأثیرگذار نبوده و شامل قسمت‌های پردازشی نیز نمی‌شود اما از سوی دیگر بسیاری از قسمت‌های مهم از جمله سایز صفحه‌نمایش، ظرفیت باتری، کیفیت دوربین و حافظه داخلی را تحت تأثیر قرار داده است. موتورولا امیدوار است با تغییراتی از این دست و افزایش جذابیت‌ِ اینگونه گوشی‌‌ها، به سودآوری بیشتری در رده میانی و در بازارهای مهمی همچون اروپای غربی و آمریکای شمالی دست پیدا کند.

Introducing Moto G5S and G5S Plus

سری Moto G از جمله یادگارهای معدود گوگل در زمان مالکیت موتورولا به حساب می‌آید که نخستین بار در اواخر سال 2013 و برای تکمیل موفقیت سری Moto X معرفی شدند. با محبوبیت این سری با تکیه بر مشخصات راضی‌کننده و قیمت مناسب، نسل دوم و سوم این خانواده نیز با همین نام در سال‌های 2014 و 2015 عرضه شدند.

Motorola Moto G 3rd Generation

موتورولا موتو G نسل سوم

در سال 2016 با تثبیت حضور لنوو به عنوان مالک جدید برند موتورولا، تغییراتی در نسل چهارم این خانواده رخ داد و Moto G4 نه‌تنها نام متفاوتی نسبت به گذشته داشت بلکه در لیست مشخصات آن، قابلیت‌های تازه‌ای برای این کلاس دیده می‌شد که از آن جمله می‌توان به صفحه‌نمایش فول اچ‌دی و سنسور اثر انگشت (در نسخه پلاس) اشاره کرد. در فوریه امسال و در نمایشگاه MWC 2017 دو مدل جدید Moto G5 و Moto G5 Plus از سوی موتورولا به این کلاس ارائه شدند که با وجود آنکه هر دو نسبت به نسل قبلی از صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تری برخوردار بودند اما بدنه فلزی یکپارچه و حضور سنسور اثر انگشت در هر دو مدل جذابیت‌های جدیدی را برای آنها به همراه آورد.

Motorola Moto G5 and G5 Plus

موتورولا موتو G5 و موتو G5 Plus

موتورولا روز گذشته برخلاف رسم معمول این کلاس، برای دومین بار در سال جاری مدل‌های تازه و ارتقاء یافته‌ای را به سری Moto G افزود که Moto G5S و Moto G5S Plus‌ نام دارند. تغییرات در این دو گوشی نسبت به G5های همنام خود کاملا مشهود بوده و می‌توان آنها را نسل جدیدی در این خانواده تلقی کرد.

طراحی – اندازه‌ها

هر دو گوشی G5S و G5S Plus همانند نسل پیشین از بدنه یکپارچه فلزی که از یک قطعه تکی آلومینیوم تراشیده شده‌اند برخوردار بوده و بدین‌ترتیب حس گوشی پیشرفته‌ای را القاء می‌کنند. سنسور قرصی‌شکل اثر انگشت نیز مثل قبل در زیر صفحه‌نمایش دستگاه قرار دارد. طول و عرض هر دو گوشی با توجه به ارتقاء ابعاد صفحه‌نمایش بیشتر شده و در زمینه وزن هر دو چند گرمی سنگین‌تر شده‌‌اند.

Introducing Moto G5S and G5S Plus

 

Introducing Moto G5S and G5S Plus

ابعاد G5S برابر 9.5-8.2×73.5×150 میلی‌متر بوده و 157 گرم وزن دارد؛ موتو G5S پلاس نیز دارای ابعاد 9.7-8×76.2×153.5 میلی‌متر است و وزن آن نیز به 168 گرم می‌رسد بنابراین در هر دو مورد با دیوایس‌های بزرگ و نسبتا سنگینی روبرو هستیم.

صفحه‌نمایش

بزرگ‌ترین تغییر هر دو گوشی به افزایش سایز صفحه‌نمایش‌ها تعلق دارد. موتو G5 و موتو G5 پلاس چند ماه پیش با صفحه‌نمایش‌های به ترتیب 5 و 5.2 اینچی ارائه شدند که تا حدودی از جذابیت کمتری برای کاربران علاقه‌مند به صفحه‌نمایش‌های بزرگ برخوردار بودند. موتورولا این بار با حفظ رزولوشن فول اچ‌دی اقدام به ارتقاء سایز صفحه‌نمایش در موتو G5S و موتو G5S پلاس نموده و آنها را به ترتیب به 5.2 و 5.5 اینچ افزایش داده است.

Introducing Moto G5S and G5S Plus

ظاهرا هر دو صفحه‌نمایش دارای پوشش محافظ گوریلا گلکس 3 بوده و فناوری ساخت IPS TFT نیز در آنها تغییری نداشته است.

پروسسور – حافظه

موتوورلا در بخش پردازشی این دو گوشی ترجیح داده تا بار دیگر از همان راه‌کار قبلی استفاده کرده و تغییری در این قسمت ایجاد نکند؛ بدین‌ترتیب Moto G5S همچنان دارای چیپ‌ست پردازشی 28 نانومتری کوالکام Snapdragon 430 حاوی 8 هسته 1.4 گیگاهرتزی ARM A53 بوده و پردازش گرافیکی نیز در آن با Adreno 505 انجام می‌شود. این پروسسور برخی محدودیت‌های مشخص برای این مدل به همراه می‌آورد که مهم‌ترین آنها سقف سرعت 150Mbps‌ در ارتباطات LTE‌ و فیلم‌برداری حداکثر با وضوح فول اچ‌دی است. حافظه رم این مدل 3 گیگابایت بوده و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد. برای مقایسه، در Moto G5 علاوه بر این چینش، نسخه دیگری با حافظه 16GB و رم 2GB نیز حضور داشت.

Introducing Moto G5S and G5S Plus

Moto G5S Plus‌ هم تغییری در چیپ‌ست پردازشی نداشته و پروسسور 14 نانومتری Snapdragon 625 همچنان در آن حضور دارد. در این چیپ‌ست از 8 هسته ARM A53 با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز استفاده و گرافیک نیز از نوع Adreno 506 است. در SD625 حداکثر سرعت دانلود LTE به 300Mbps می‌رسد و فیلم‌برداری با وضوح 4K نیز در لیست امکانات مورد پشتیبانی توسط آن قرار دارد. در موتو G5S Plus نیز مثل G5S رم 2 گیگابایتی از لیست حذف شده و از 3 یا 4 گیگابایت رم به ترتیب در مدل‌هایی با حافظه 32 یا 64 گیگابایتی استفاده شده است.

Introducing Moto G5S and G5S Plus

دوربین

دوربین یکی دیگر از قسمت‌های تغییر کرده در این دو مدل است؛ در موتو G5 نسل قبلی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده شده بود که در فیلم‌برداری حداکثر به وضوح 1080/30p‌ دست پیدا می‌کرد. در G5S وضوح این دوربین از 13 به 16 مگاپیکسل ارتقاء پیدا کرده که ظاهرا تنها تغییر قابل ذکر در این میان بوده و دیگر مشخصات اعلام شده از جمله نوع فوکوس، گشودگی دیافراگم و حداکثر وضوح فیلم‌برداری هیچ تغییری نسبت به قبل نداشته است. تک فلش LED این دوربی نیز بدون تغییر زیر لنز قرار دارد.

Introducing Moto G5S and G5S Plus

دوربین سلفی G5S مثل گذشته 5 مگاپیکسلی ست اما دیافراگم آن اینک یک پله بازتر شده و به f/2.0 رسیده و از این گذشته اینک یک فلش LED نیز در کنار این دوربین دیده می‌شود.

دوربین G5S Plus تغییرات بزرگ‌تری را نسبت به همتای خود تجربه کرده و به نوعی ساختار این دوربین متحول شده است؛ دوربین G5 Plus‌ نسل قبلی،‌12 مگاپیکسلی با دیافراگم کاملا گشوده f/1.7، فوکوس تشخیص فاز و فیلم‌برداری 4K بوده و دو فلش LED با توناژ رنگی متفاوت نیز در زیر لنز آن به چشم می‌‌خورد. این بار اما موتورولا پس از Moto Z2 Force برای دومین بار در این برند از دو دوربین در این بخش استفاده کرده که شامل هردو دارای وضوح 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 هستند. این مجموعه نیز مثل قبل می‌تواند با وضوح 2160/30p فیلم‌برداری کند. دوربین‌های دوگانه حاضر در این قسمت برای بهبود فوکوس و blur کردن پس‌زمینه به کار می‌روند و می‌تواند انتظار عملکرد مناسبی را از آنها داشت. در این مجموعه نیز همچنان از دو فلش LED با توناژ رنگی مختلف استفاده شده است.

Introducing Moto G5S and G5S Plus

دوربین سلفی در Moto G5S پلاس از 5 به 8 مگاپیکسل با f/2.0 ارتقاء یافته و در کنار این دوربین نیز از یک فلش LED استفاده شده است.

باتری

تنها تغییر در بخش باتری این دو مدل در Moto G5S رخ داده که در آن باتری 2,800mAh مدل قبلی با یک ارتقاء ملایم اینک به 3,000mAh رسیده است. در Moto G5S Plus نیز بدون تغییر نسبت به قبل همچنان از یک باتری 3,000mAh‌ استفاده شده است. هر دو مدل چون قبل از شارژ سریع TurboPower نیز پشتیبانی می‌کنند.

Introducing Moto G5S and G5S Plus

موتو جی 5 اس و جی 5 اس پلاس هر دو قرار است به رنگ‌های خاکستری و طلایی با اندروید 7.1.1 در ماه جاری میلادی در سطح جهانی وارد بازار شوند و حضور آنها در بازار آمریکا نیز به پاییز امسال موکول شده است. قیمت نسخه پایه Moto G5S برار 249 یورو و G5S Plus برابر 299 یورو اعلام شده است  

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا