معرفی اسمارت‌فون‌های رده پایین موتورولا Moto E4 و Moto E4 Plus

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/3/23        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : Motorola Moto E4 ، Motorola Moto E4 Plus ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Motorola Moto E4 ، Motorola Moto E4 Plus ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : شرکت موتورولا در روز دوشنبه 12 ژوئن 2017 (22 خرداد 1396) از جدیدترین اسمارت‌فون‌های خود در رده پایین بازار پرده برداشت؛ Moto E4 و Moto E4 Plus جایگزینی برای سری Moto E3 سال گذشته محسوب شده و در این میان به جز تغییرات سخت‌افزاری و پردازشی، در زمینه مولتی‌‌مدیایی و طراحی بدنه نیز با گزینه‌های جدیدی روبرو می‌شویم. استفاده از فلز در تقابل با E3های تمام پلاستیکی سال قبل، جذابیت‌ این دو مدل را افزایش داده و دسترسی به صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر همراه با یک باتری قدرتمند نیز می‌تواند در بهبود فروش سری جدید Moto E4 نقش موثری ایفا کند. در نهایت با حضور سنسور اثر انگشت می‌توان با اطمینان بالاتری از جذب خریداران بیشتر به سمت این دو مدل سخن گفت.

Introducing Motorola Moto E4 and Moto E4 Plus

قدمت سری Moto E در محصولات موتورولا به سال‌های پیش از مدیریت لنوو و زمان تصدی گوگل بر این مجموعه باز می‌گردد در آن زمان خانواده Moto E‌ در رده پایین، Moto G در رده میانی و Moto X در رده بالای بازار حضور داشتند و هر سال بدون تغییر نام، نسل تازه‌ای را ارائه می‌کردند. از نسل دوم به بعد با حضور لنوو این خانواده با تغییرات بزرگی روبرو شد و مواردی مثل صفحه‌نمایش‌های HD و دوربین‌های با کیفیت بالاتر (که تا پیش از این در سری Moto G به کار گرفته می‌شد) به میزان زیادی به لیست مشخصات این سری نیز افزوده شد.

نسل سوم این خانواده سال گذشته میلادی با دو مدل Moto E3 و Moto E3 Power معرفی شد که هردو دارای صفحه‌نمایش‌های 5 اینچی 720p و دوربین‌های اصلی و سلفی 8 و 5 مگاپیگسلی بودند و تفاوت آنها به دو برابر شدن حافظه داخلی و RAM و همچنین یک باتری کاملا قوی‌تر در مدل Power تعلق داشت. امسال لنوو استراتژی متفاوتی را برای نسل چهارم Moto E در نظر گرفته که در آن Moto E4 و Moto E4 Plus با تغییرات بسیار بیشتری نسبت به یکدیگر ارائه شده و هر سه مورد سایز صفحه‌نمایش، وضوح دوربین اصلی و ظرفیت باتری در مدل پلاس با بهبود روبرو شده است.

Introducing Motorola Moto E4 and Moto E4 Plus

طراحی بدنه در هر دو مدل E4 و E4 Plus مشابه یکدیگر بوده و در این میان به تفاوت خاصی نمی‌توان اشاره کرد. استفاده از فلز در بدنه و حضور سنسور اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش دو نکته کاملا جدید برای این خانواده است که تا به امروز در سه نسل قبلی مشاهده نشده بود. ابعاد Moto E4 برابر 9.3×72×144.5 میلیمتر است که در تمامی موارد نسبت به Moto E3 سال گذشته با صفحه‌نمایش یک اندازه، بزرگ‌تر شده است. وزن E4 نیز نزدیک به 10 گرم از E3 بیشتر است. صفحه‌نمایش E4 یک نمونه 5 اینچی 720p با فناوری ساخت IPS TFT LCD است که از این لحاظ تفاوتی با E3 و E3 Power ندارد. در سوی دیگر برای اولین بار در خانواده Moto E در E4 Plus‌ از یک صفحه‌نمایش کاملا بزرگ 5.5 اینچی استفاده شده که با وجود آنکه وضوح آن تغییر نداشته و همچنان 720p است اما برای کاربران علاقه‌مند به صفحه‌نمایش‌های بزرگ، راه‌حل ارزان‌قیمتی را ارائه می‌کند. ابعاد E4 Plus به 9.55×77.5×155 میلیمتر می‌رسد که بیش از همه ضخامت نزدیک به 1 سانتی‌متر آن به چشم می‌آید. این گوشی به دلیل باتری حجیم آن وزن نسبتا زیادی داشته و با 181 گرم نسبت به بسیاری دیگر از 5.5 اینچی‌ها سنگین‌تر است.

Introducing Motorola Moto E4 and Moto E4 Plus

دوربین، یکی دیگر از تفاوت‌های مشخص بین دو گوشی را تشکیل می‌دهد؛ Moto E4 از یک دوربین 8 مگاپیکسلی اتوفوکوس بهره می‌برد که سایز پیکسل 1.12 میکرون و گشودگی دیافراگم f/2.2 آن چندان پیشرفته و خاص به نظر نمی‌رسد در سوی دیگر در Moto E4 Plus، وضوح دوربین به 13 مگاپیکسل ارتقا یافته و در حالی که ظاهرا سایز پیکسل تغییری نداشت است، دیافراگم یک پله بازتر شده و با رسیدن به f/2.0 انتظار دیدن دوربین نسبتا مناسبی را در E4 Plus پدید می‌آورد. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین 720p است. طراحی لنز هر دو دوربین با شباهت کامل نسبت به آنچه در سری Moto Z دیده‌ایم شکل گرفته و حاشیه‌ای دایره‌ای بزرگ پیرامون لنز جلوه زیبایی را به این مجموعه می‌بخشد.

Introducing Motorola Moto E4 and Moto E4 Plus

دوربین دوم درهر دو مدل 5 مگاپیکسل با f/2.2 است که در کنار خود یک فلش LED را برای نورافشانی می‌بیند. در این دوربین همانطور که می‌توان حدس زد از فوکوس خودکار خبری نیست.

در بخش پردازشی در Moto E3 و E3 Power سال گذشته از پروسسور نچندان قدرتمند MT6735P مدیاتک حاوی 4 هسته 1 گیگاهرتزی ARM A53 استفاده شده بود اما این بار شرایط اندکی تغییر کرده و چیپ‌ست Snapdragon 427 حاضر در Moto E4 و E4 Plus با 4 هسته 1.4 گیگاهرتزی ARM A53 شرایط بهتری نسبت به گذشته دارد. این دو گوشی ظاهرا در برخی مناطق با پروسسور Snapdragon 425 نیز ارائه می‌شود که این دو چیپ‌ست عملا به جز مودم LTE با سرعت بالاتر در SD427 تفاوت دیگری با هم ندارد. گرافیک این مجموعه از نوع Adreno 308 بوده و هر دو مدل 2 گیگابایت رم دارند. حافظه داخلی E4 تنها در یک نسخه 16 گیگابایتی ارائه می‌شود اما E4 Plus ظاهرا به جز نسخه 16 گیگابایتی یک ورژن 32 گیگابایتی نیز خواهد داشت.

در نهایت یکی از دیگر نقاط نفاوت این دو گوشی در ظرفیت باتری آنها نهفته است جایی‌که Moto E4 با باتری 2,800mAh تفاوتی با E3 سال گذشته ندارد اما E4 Plus با یک باتری بسیار حجیم 5,000mAh ارائه می‌شود که با صفحه‌نمایش کم‌تراکم و مجموعه کم مصرف پردازشی و مولتی‌مدیایی شرایط ایده‌آلی برای تأمین انرژی دستگاه برای طولانی‌مدت دارد. شرکت سازنده به 2 روز کارکرد دستگاه با یک بار شارژ این باتری اشاره دارد که در عمل نیز رسیدن به این دوام، دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. E4 Plus از شارژ سریع 10 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

Introducing Motorola Moto E4 and Moto E4 Plus

Moto E4 و Moto E4 Plus‌ از همین ماه به بازار ارائه می‌شوند و قیمت آنها برای Moto E4 برابر 129.99 دلار (149 یورو برای اروپا) و برای Moto E4 Plus برابر 179.99 دلار (199 یورو برای اروپا) خواهد بود.  

منبع : Motorola