معرفی گوشی‌های Meizu Pro 7 و Pro 7 Plus با صفحه‌نمایش دوم و دوربین دوگانه

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/5/7        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، Meizu Pro 7 ، Meizu Pro 7 Plus ، میزو Meizu

واحد خبر mobile.ir : میزو از جمله آن دسته تولیدکنندگان گوشی هوشمند در چین است که شهرت کمتری در این عرصه دارد. با این حال، مدتی بود که شایعاتی از عرضه گوشی با دو صفحه‌نمایش توسط این کمپانی در میان فعالان بازار مطرح می‌شد. حال این شایعات به واقعیت پیوسته‌اند و میزو در تاریخ 26 جولای 2017 (4 مرداد 1396) جدیدترین نسخه از گوشی‌های هوشمند خود با نام‌های Meizu Pro 7 و Meizu Pro 7 Plus را معرفی کرده است. گوشی‌های جدید این شرکت ویژگی‌های قابل توجهی دارند. یکی از این ویژگی‌ها، برخورداری از صفحه‌نمایش ثانویه در پشت گوشی است که پیش از این نیز در سری گلکسی فولدر سامسونگ، سری V ال‌جی و یوتافون 2 به چشم می‌خورد، اما هیچ کدام مشابه اسمارت‌فون‌های جدید میزو نیستند.

Introducing Meizu Pro 7 and Pro 7 Plus

دیگر مشخصه اسمارت‌فون‌های جدید میزو دوربین دوگانه است که البته بیشتر تولیدکنندگان تلفن همراه در محصولات رده‌بالای اخیر خود از این فناوری استفاده کرده‌اند و این کار به نوعی تِرند به شمار می‌رود.

به گفته ارد بودلینگ (Ard Boudeling) -- رییس بازاریابی جهانی میزو-- دو گوشی PRO 7 و PRO 7 Plus می‌توانند ماهیت اصلی محصولات این کمپانی، یعنی اشتیاق برای نوآوری و تعهد به تولید ابزارهای سطح بالا را به خوبی آشکار ‌سازند. او در ادامه با اشاره به تلاش‌های مستمر برای اجرای مطلوب نمایشگر دوم در بخش پشتی گوشی‌ها، اظهار اطمینان کرده است که طراحی فعلی صفحه‌نمایش دوم تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

Introducing Meizu Pro 7 and Pro 7 Plus

طراحی و مشخصات فنی اسمارت‌فون‌های جدید میزو به شرح زیر است:

طراحی و صفحه‌نمایش

طراحی این دو گوشی توسط استودیو Frog انجام شده است که شرکتی شناخته‌شده در سطح جهانی محسوب می‌شود. اسمارت‌فون Pro 7 در نسخه 64 گیگابایتی در سه رنگ طلایی، قرمز و مشکی عرضه خواهد شد. به علاوه، میزو برای نسخه 128 گیگابایتی این گوشی، علاوه بر سه رنگ فوق، رنگ مشکی (space black) را نیز در نظر گرفته است.

ترکیب رنگ در Pro 7 Plus قدری متفاوت است و نسخه 64 گیگابایتی این اسمارت‌فون با رنگ‌های طلایی (amber gold)، نقره‌ای (crystal silver) و مشکی مات و نسخه 128 گیگابایتی آن تنها در رنگ مشکی (space black) عرضه خواهد شد.

Introducing Meizu Pro 7 and Pro 7 Plus

هر دو گوشی دارای دکمه Home فیزیکی هستند که زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. به علاوه، اسکنر تشخیص اثر انگشت نیز روی این دکمه تعبیه شده است. صفحه‌نمایش هر دو گوشی محصول سامسونگ و دارای فناوری Super AMOLED است. اسمارت‌فون Pro 7 دارای صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با وضوح Full HD و روشنایی 350 نیت است؛ در حالی که Pro 7 Plus بزرگ‌تر و مجهز به نمایشگر 5.7 اینچی با وضوح QHDو روشنایی 430 نیت است.

با این که پیش‌بینی می‌شد که از نمایشگر e-ink به عنوان نمایشگر دوم در گوشی‌های میزو استفاده شود، اما این صفحه‌نمایش لمسی و 1.9 اینچی با فناوری AMOLED ساخته سامسونگ است. این صفحه‌نمایش در پشت گوشی و زیر دوربین‌های اصلی قرار دارد و به منظور مشاهده و مدیریت notificationها و کنترل پخش موسیقی به کار می‌رود. به علاوه، با وجود این صفحه‌نمایش می‌توان از دوربین‌های اصلی برای ثبت عکس سلفی نیز استفاده کرد. این صفحه‌نمایش در وضوح 240x536 پیکسل و با تراکم پیکسلی 307ppi طراحی شده است. جالب آن که میزو تصاویر پس‌زمینه متنوعی را برای صفحه‌نمایش دوم در نظر گرفته است.

Introducing Meizu Pro 7 and Pro 7 Plus

پردازنده و حافظه

تفاوت اصلی این دو گوشی در پردازنده آنها است. نمونه بزرگ‌تر یعنی Pro 7 Plus از چیپ‌ست 10 نانومتری Helio X30 در کنار 6 گیگابایت رَم LPDDR4X (رم‌های DDR کم‌مصرف با نرخ داده دو برابر) بهره می‌برد. میزو برای حافظه داخلی این گوشی دو گزینه 64 یا 128 گیگابایتی با استاندارد ذخیره‌سازی UFS 2.1 را در نظر گرفته است. این چیپ‌ست 10 هسته‌ای قدرتمند شامل 4 هسته 2.8 گیگاهرتزی (بر مبنای معماری Cortex A73)، 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی و 2 هسته 2 گیگاهرتزی (بر مبنای معماری Cortex A53) است. این چیپ‌ست با معماری سه‌خوشه‌ای در کنار مصرف انرژی بسیار پایین، کارایی بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گفتنی است که Pro 7 Plus نخستین گوشی اندرویدی در جهان است که از چیپ‌ست Helio X30 مدیاتک بهره می‌برد. چیپ‌ستی که از جهاتی رقیب Snapdragon 835 محصول کوالکام محسوب می‌شود.

Introducing Meizu Pro 7 and Pro 7 Plus

میزو در طراحی Pro 7 از تراشه 16 نانومتری Helio P25 در کنار 4 گیگابایت رَم LPDDR4X و 64 گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 استفاده کرده است. Helio P25 چیپ‌ستی است که هشت هسته پردازشی 2.6 گیگاهرتزی منطبق بر معماری Cortex A53 را در بر می‌گیرد. لازم به ذکر است که نسخه‌ای از Pro 7 با چیپ‌ست Helio X30 و 128 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 2.1) البته با رم 4 گیگابایتی عرضه می‌شود.

دوربین

میزو از تِرند سال یعنی دوربین دوگانه در طراحی دوربین گوشی‌های خود استفاده کرده است. هر دو گوشی از دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت گوشی بهره می‌برند که گشودگی دیافراگم آنها برابر با f/2.0 است. حسگر این دوربین‌ها IMX386 سونی با ابعاد پیکسل 1.25 میکرون است که یکی برای ثبت عکس‌های رنگی و دیگری برای عکس‌برداری سیاه‌وسفید به کار می‌رود. پیکربندی دوربین اصلی در این دو گوشی با فلش دوگانه LED مشابه دوربین Moto Z2 Force edition محصول موتورولا است. جالب آن که این گوشی تنها یک روز پیش از اسمارت‌فون‌های میزو به بازار معرفی شده است.

Introducing Meizu Pro 7 and Pro 7 Plus

میزو در دوربین‌ جلوی اسمارت‌فون‌های جدید خود از حسگرهای 16 مگاپیکسلی با گشودگی لنز مشابه دوربین‌های اصلی استفاده کرده است. این دوربین دارای ویژگی‌ است که اصطلاحا چهار در یک (four-in-one) نامیده می‌شود و برای گرفتن عکس‌های سلفیِ باکیفیت در شرایطی با نور کم مناسب است.

باتری و سیستم صدا

ظرفیت باتری در Pro 7 و Pro 7 Plus به ترتیب برابر با 3,000 و 3,500 میلی‌آمپر ساعت است. میزو برای گوشی بزر‌گ‌تر فناوری شارژ سریع mCharge 4.0 را در نظر گرفته است، به این ترتیب طبق ادعای میزو، ظرف مدت 30 دقیقه، 67 درصد از ظرفیت گوشی شارژ خواهد شد. در همین حال برای شارژ باتری در نمونه کوچک‌تر از همان فناوری قدیمی‌تر mCharge 3.0 استفاده می‌شود.

Introducing Meizu Pro 7 and Pro 7 Plus

از آنجا که میزو در ابتدا تولیدکننده MP3 player و بعدتر MP4 player بوده است، به ویژگی‌های صوتی محصولات خود حساسیت ویژه‌ای دارد. از همین رو، تراشه اختصاصی مبدل دیجیتال به آنالوگ Cirrus Logic CS43130 Hi-Fi را برای هر دو گوشی جدید خود در نظر گرفته است؛ ضمن آن که قابلیت پشتیبانی از کدک‌های صوتی مانند FLAC و APE را نیز به این گوشی‌ها افزوده است.

این کمپانی همچنین از هدفون داخل گوشی خود با سه درایور نیز رونمایی کرده است. ظاهرا این هدفون عملکرد صوتی قابل توجهی دارد. البته این ابزار همراه با اسمارت فون‌های میزو و به صورت رایگان عرضه نخواهد شد و قیمتی در حدود 90 دلار دارد.

اسمارت‌فون‌های جدید میزو دارای جک هدفون 3.5 میلی‌متری هستند. به این ترتیب از درگاه USB-C برای شارژ و انتقال داده می‌توان استفاده کرد.

سیستم‌عامل هر دو گوشی به صورت پیش‌فرض اندروید 7.0 است و با نسخه 6 رابط کاربری اختصاصی میزو یعنی Flyme OS 6 ارائه خواهند شد.

قیمت و زمان عرضه

میزو هنوز در خصوص عرضه نسخه جدید گوشی‌های خود اطلاعات دقیقی را منتشر نکرده است. اما برخی منابع از عرضه هر دو گوشی از تاریخ 5 آگوست سال جاری میلادی خبر داده‌اند. به علاوه، خبرهایی در خصوص احتمال فروش جهانی این گوشی‌ها از ماه سپتامبر نیز وجود دارد.

Introducing Meizu Pro 7 and Pro 7 Plus

میزو اسمارت‌فون‌های جدید خود را بر اساس نوع پردازنده، ظرفیت رَم و حافظه داخلی در چند قیمت متفاوت روانه بازار خواهد کرد. گوشی Pro 7 با پردازنده Helio X30، چهار گیگابایت رَم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با استاندارد ذخیره‌سازی UFS 2.1 با قیمت 3,380 یوان (در حدود 500 دلار) و نسخه دارای پردازنده Helio P25 با حافظه داخلی 64 گیگابایتی از نوع eMMC 5.1 با قیمت 2,880 یوان (در حدود 430 دلار) عرضه خواهد شد. گوشی رده بالای Pro 7 Plus نیز با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی 3,580 یوان (حوالی 530 دلار) و نسخه دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی 4,080 یوان (حدود 600 دلار) قیمت‌گذاری شده است.  

منبع : Meizu