معرفی MateBook E، تبلت ویندوزی هواوی با پردازنده‌های نسل هفت اینتل و نمایشگر 2K

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/3/7        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ویندوز 10 Windows 10 ، تبلت Tablet ، Huawei MateBook E ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی در روز سه‌شنبه 23 می 2017 (2 خرداد 1396) طی رویدادی خبری در برلین از نسل جدید MateBookهای خود رونمایی کرد. این سری دو نوت‌بوک با نام‌های MateBook X (سیزده اینچی) و MateBook D (پانزده و شش دهم اینچی) و نیز تبلت دو در یک MateBook E را در بر می‌گیرد. تحلیلگران معرفی این ابزار هیبریدی را نشانه‌ای دیگر از رقابت هواوی با مایکروسافت در زمینه تولید تبلت می‌دانند؛ جالب آن که مایکروسافت نیز در همین روز Surface Pro جدید خود را معرفی کرد. در حقیقت تبلت جدید هواوی را می‌توان بروزرسانی مدل 2016 از همین سری در نظر گرفت که تغییراتی از قبیل بهبود پردازنده و صفحه‌کلید در آن اعمال شده است.

Introducing Huawei MateBook E

طراحی اولین سری از مجموعه MateBook در سال 2016 را می‌توان ترکیبی از اسمارت‌فون‌های رده‌بالای سری Mate هواوی و یک کامپیوتر شخصی قابل حمل دانست. به علاوه، مجموعه MateBook اولین تجربه هواوی برای استفاده از سی‌پی‌یوهای اینتل در یک ابزار مصرفی به شمار می‌رفت و از این جهت قابل توجه بود.

محصول جدید هواوی برای دوست‌داران تبلتی سبک وزن با کارایی بالا مناسب است و به گفته برخی منابع، می‌توان آن را با Surface Pro 4 مایکروسافت یا Galaxy Book محصول جدید سامسونگ مقایسه کرد.

اساسا طراحی MateBook E مشابه نخستین تبلت MateBook است که سال گذشته میلادی ارائه شد. بدنه پشتی این تبلت از جنس آلیاژ آلومینیوم و به رنگ‌های خاکستری تیره (Titanium Grey) یا طلایی (Champagne Gold) است که با کاور کیبوردی تاشو (folio) به رنگ‌های آبی، صورتی و قهوه‌ای چرمی ارائه خواهد شد. البته به نظر می‌رسد رنگ‌ تبلت بسته به هر منطقه متفاوت خواهد بود. این تبلت در ابعاد 6.9×194.1×278.8 طراحی و وزن آن با صفحه‌کلید 1.1 کیلوگرم و بدون صفحه‌کلید 640 گرم اعلام شده است.

Introducing Huawei MateBook E

همان طور که گفته شد، یکی از تغییرات عمده تبلت جدید هواوی، کاور صفحه‌کلید تاشو (folio) آن است. این صفحه‌کلید بر خلاف نمونه پیشین (که به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسید) از همان ابتدا با MateBook E عرضه می‌‌شود. وجود صفحه‌کلید کاوری، این تبلت را به یک ابزار هیبریدی کارآمد تبدیل می‌کند. به گفته هواوی، طراحی جدید لولا در این تبلت اجازه می‌دهد که صفحه‌نمایش در زوایای متفاوت برای یادداشت‌برداری، نوشتن یا تماشای فیلم تنظیم شود.

Introducing Huawei MateBook E

یکی از نقاط ضعف مدل پیشین این تبلت نداشتن پایه بود، به طوری که باید بخشی از کاور به صورت تاشده برای ایستاده نگه داشتن تبلت مورد استفاده قرار می‌گرفت. این در حالی است که در تبلتی مانند مایکروسافت سرفس پرو، از یک پایه به این منظور استفاده شده و هواوی نیز برای رقابت با مایکروسافت از پوشش تاشو (folio) استفاده کرده است. این روکش تاشو (folio) از کانکتوری با 3 پین برای اتصال به تبلت استفاده می‌کند، در حالی که در نسخه قبلی 7 پینِ اتصال (pogo pin) وجود داشت؛ به این ترتیب تبلت جدید با لوازم جانبی مدل پیشین سازگار نخواهد بود. صفحه‌کلید جزیره‌ای (Chiclet) این تبلت، با کلیدهای مربعی دارای لبه گرد و ارتفاع کم، کاربری آسانی را ارائه می‌کند. به علاوه این صفحه‌کلید در برابر نفوذ آب نیز مقاوم (spill-resistant) است.

حسگر اثر انگشت مشابه مدل 2016 مجاور دکمه Power و در کناره دستگاه قرار گرفته است. یک اسلات USB Type-C نیز همین جا قرار دارد که با MateDock 2 سازگار است.

Introducing Huawei MateBook E

دانگل MateDock 2 در برخی کشورها همراه با تبلت ارائه خواهد شد. این دانگل در نمونه جدید بهبود یافته و پورت اترنت آن حذف و خروجی‌های HDMI و VGA جایگزین آن شده است؛ امری که به باریک‌تر شدن دستگاه کمک می‌کند.

فناوری ساخت نمایشگر 12 اینچی این تبلتLCD از نوع IPS است. رزولوشن صفحه‌نمایش آن 2160 x 1440 پیکسل با تراکم پیکسلی 216ppi و به گفته هواوی دارای روشنایی 400 نیت است. زاویه دید نمایشگر این تبلت 160 درجه است و به گفته شرکت سازنده، میزان کنتراست آن 1000:1 است. به علاوه، این صفحه‌نمایش قادر است 85 درصد از طیف رنگی NTSC را پوشش ‌دهد.

Introducing Huawei MateBook E

هواوی در طراحی محصول جدید خود از نسل هفتم پردازنده‌های 4.5 واتی اینتل با نام Kaby Lake Y استفاده و دو گزینه مختلف به مشتریان خود ارائه کرده است: یک گزینه دارای پردازنده Intel Core m3-7Y30 و دیگری گزینه با پردازنده Intel Core i5-7Y54. نکته دیگر آنکه پردازنده گرافیکی تبلت جدید هواوی Intel HD Graphics 615 است.

حافظه داخلی تبلت جدید هواوی از نوع SSD است که با ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایت عرضه شده و همانند MateBook 2016 قابلیت افزایش ندارد. به علاوه، رَم تبلت جدید از نوع LPDDR3 با ظرفیت‌های 4 و 8 گیگابایت ارائه شده است.

MateBook E از وای-فای دوبانده با استاندارد 802.11a/b/g/n/ac، سازگار با فناوری MIMO بهره می‌برد. به علاوه، از بلوتوث 4.1 (سازگار با بلوتوث 3.0 و 2.1 و سیستم ارتباطی EDR) نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری نمونه‌ پیشین این تبلت یکی از نقاط ضعف آن بود. چرا که در عمل ظاهرا تنها نزدیک به 5 ساعت دوام داشت و به عبارتی برای یک روز کار کافی نبود. در MateBook E ظرفیت باتری برابر با 4,430 میلی‌آمپر ساعت (33.7 وات ساعت) است و به گفته شرکت سازنده قابلیت اجرای ویدئو را تا 9 ساعت دارا است.

MateBook E همانند نمونه سال 2016 دارای اسپیکر دوگانه استریو است، با این تفاوت که از Dolby Audio Premium پشتیبانی می‌کند. به علاوه، این تبلت از جک هدفون استریو 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد.

Introducing Huawei MateBook E

به گفته برخی منابع تبلت جدید هواوی مجهز به دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی است و از حسگر نور محیطی، حسگر اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و حسگر اثر هال هم بهره می‌برد.

MateBook E با نسخه 64 بیتی ویندوز 10 در ویرایش Homeارائه خواهد شد و مجهز به لوازم جانبی از قبیل قلم MatePen (با توانایی شناسایی 2048 سطح فشار مختلف) و همچنین موس (mouse) بلوتوث است که البته هردو به صورت جداگانه قابل تهیه خواهند بود.

هواوی در خصوص قیمت و زمان عرضه این تبلت‌ اطلاعات چندانی منتشر نکرده است. اما منابع خبری زمان عرضه این تبلت را تابستان سال جاری میلادی عنوان کرده‌اند. همچنین مدل دارای پردازنده m3 با 4 گیگابایت رَم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 999 یورو، مدل دارای پردازنده i5 Core با 4 گیگابایت رَم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1199 یورو و مدل دارای پردازنده i5 Core با 8 گیگابایت رَم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1299 یورو عرضه خواهد شد.