وال‌استریت ژورنال از رشد چشمگیر ارزش سهام اپل در سه‌ماهه نخست 2017 خبر داد

نمایش خبر

تاریخ : 1396/1/16        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، سهام Stock ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : روزنامه وال‌استریت ژورنال در تاریخ 31 مارس 2017 (11 فروردین 1396) از رشد ارزش اپل و رسیدن به 144.8 میلیارد دلار در سه‌ماهه نخست 2017 خبر داد. به این ترتیب، دارندگان سهام اپل بهترین فصل مالی این کمپانی را در پنج سال گذشته تجربه کرده‌اند. مطابق این گزارش، این افزایش در ارزش بازار اپل در سه‌ماهه مالی نخست 2017 (منطبق بر سه‌ماهه مالی دوم این کمپانی) به میزان 24 درصد برآورد شده است.

البته پیش از این نیز موسسات پژوهشی همچون Strategy Analytics و گارتنر به جایگاه نخست اپل در فصل چهارم 2016 در میان دیگر عرضه‌کنندگان تلفن همراه اشاره کرده‌اند.

Apple shares valuation rising 24 percent wsj report

بر اساس گزارشی که در تاریخ 31 ژانویه 2017 توسط اپل منتشر شد، این کمپانی رقم فروش محصول آیفون را به حدود 78.3 میلیون واحد رسانده است. امری که نشان‌دهنده پایان دوره رکود در فروش این گوشی محسوب می‌شود و به گفته کارشناسان، سبب جلب توجه صندوق‌های پوشش ریسک، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سرمایه‌گذاران فردی به سهام این کمپانی آمریکایی شده است.

هر واحد سهم اپل در پایان روز 31 ژانویه 2017، با قیمت معمول 121.35 دلار بسته شد و گزارش درآمدها پس از اتمام ساعات معاملاتی منتشر شد. به همین دلیل، روز معاملاتی بعد، یعنی نخستین روز فوریه، قیمت هر سهم اپل با رشدی 6.1 درصدی به 128.75 دلار رسید. این افزایش قیمت نظر خریداران را به خود جلب کرد و روند صعودی اپل به نحوی ادامه یافت که در پایان روز جمعه 31 مارس، سهم این کمپانی با ارزش 143.66 دلار بسته شد. به اعتقاد کارشناسان، گزارش مالی 31 ژانویه، به تنهایی توانست باعث رشد 18.4 درصدی ارزش سهام اپل در طول دو ماهه پایانی فصل گذشته شود.

Apple shares valuation rising 24 percent wsj report

گفتنی است که سه‌ماهه مالی نخست اپل همزمان با تعطیلات سال نوی میلادی بوده است که به طور معمول بیشترین خرید آیفون در این بازه زمانی انجام می‌شود. به علاوه، این نخستین سه‌ماهه کامل پس از معرفی سری جدید گوشی‌های آیفون‌ به شمار می رود و از این رو، گزارش‌های ارائه‌شده در آن برای سرمایه گذاران اهمیت زیادی دارد. کمپانی اپل به طور معمول عملکرد مناسبی در سه‌ماهه‌های مقارن با تعطیلات سال نوی میلادی دارد؛ چنان‌که گزارش مالی این شرکت در سه‌ماهه منتهی به دسامبر 2016 نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

البته با وجود اینکه سهام اپل در سه‌ماهه نخست 2017 رشد کرده است، اما عایدی هر سهم (P/E) این شرکت بر اساس فهرست S&P 500 همچنان پایین است.

حال باید دید ده سالگی آیفون و معرفی گوشی‌ جدید اپل با نام احتمالی آیفون 8 -- که در سپتامبر 2017 عرضه خواهد شد-- چه تاثیری بر رکورد 78.3 میلیونی این گوشی‌ها خواهد گذاشت.

به این ترتیب با در نظر گرفتن سهم بازار، اپل ارزشمندترین کمپانی جهان به شمار می‌رود و با اقبال بسیاری از سوی سهامداران مواجه شده است . ارزش بازار این کمپانی (حاصل ضرب قیمت هر سهم در مجموع سهام در جریان شرکت) در روز جمعه 31 مارس پس از بسته شدن بازار برابر با 753.72 میلیارد دلار گزارش شده است.  

منبع : WSJ


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا