برگزاری نخستین دوره پروژه LG Global Challenger در ایران

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/12/20        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : LG Global Challenger ، ایران Iran ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : شرکت ال‌جی الکترونیکس در مراسمی که روز گذشته در خانه همایش فرشته تهران برگزار شد برگزیدگان نخستین دوره مسابقات تحقیقاتی Global Challenger را معرفی کرد. پروژه LG Global Challenger که نخستین بار در سال 1995 در کشور کره جنوبی پایه‌ریزی شده و سال‌های متمادی در این کشور برگزار شده است برای دومین بار در خارج از کره جنوبی و برای اولین بار در ایران انجام می‌شود و در طی آن امکان انجام پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان و سفر به کشورهای گوناگون به دلخواه برگزیدگان فراهم خواهد آمد. در این دوره 10 گروه برتر در یک رقابت علمی برگزیده می‌شوند که در میان آنها دانشجویان مختلف از دانشگاه‌های متعدد حضور پیدا کردند. در نهایت از این جمع 5 گروه برگزیده خواهند شد.

lg global challenger expedition program for university students in iran

در این مراسم تمامی 10 گروه برگزیده، همراه با مدیر عامل ال‌جی الکترونیکس در ایران، نائب‌ رئیس هیئت مدیره گلدیران، جمعی از استاتید دانشگاه‌های مختلف و خبرنگاران رسانه‌های نوشتاری و آنلاین حضور پیدا کرده و در طی آن برگزیدگان طرح‌های برتر دانشجویی معرفی شدند.

lg global challenger expedition program for university students in iran

Ds. Ahn مدیر عامل ال‌جی الکترونیکس در ایران با ابراز خرسندی از برگزاری این پروژه برای اولین بار در کشور از حمایت مجموعه ال‌جی برای برگزاری مراسمی از این دست سخن گفت.

lg global challenger expedition program for university students in iran

حسین تنهایی نائب‌ رئیس هیئت مدیره گلدیران نیز در سخنانی کوتاه ضمن تشویق دانشجویان منتخب این طرح، این قشر فرهنگی و فرهیخته را به تلاش بیشتر برای ارائه طرح‌های تحقیقاتی و سازنده دعوت نمود.

lg global challenger expedition program for university students in iran

برای این سفر تحقیقاتی ۶ موضوع در زمینه‌های علوم طبیعی، فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی، اقتصاد و مدیریت، علوم انسانی و اجتماعی و فرهنگ و هنر برای انتخاب وجود دارد و شرکت ال‌جی در ایران نیز از ۲۰ شهریورماه تا 10 دی‌ماه سال ۱۳۹۵ با انتشار فراخوانی از دانشجویان فعال و علاقه‌مند دعوت به حضور در این رقابت کرد. دعوتی که با استقبال دانشجویان همراه بود و در میان طرح‌های تحقیقاتی ارسالی از جانب دانشجویان ایرانی، ۴۳۶ طرح در پروژه با موفقیت ثبت‌شده‌اند. جالب اینکه خانم‌ها نیز با ارائه ۳۴ درصد از پروژه‌ها نیز تمامی تلاش خود را برای ارائه بهترین طرح‌های تحقیقاتی انجام دادند. بعد از بررسی‌های اساتید دانشگاه‌های معتبر ایران، 30 گروه برای مصاحبه و توضیح طرح توجیهی خود طی دو روز به هتل اسپیناس پالاس تهران دعوت شدند. بعد از صحبت‌های فراوان و در نظر گرفتن تمام جوانب طرح‌های مختلف در نهایت هیئت‌داوران توانستند 10 گروه را انتخاب کنند.

برگزیدگان LG Global Challenger در 10 گروه به شرح زیر اعلام شده‌اند:

1. گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع حفاظ ایمنی مترو به مقصد کره جنوبی

2. گروه دانشگاه علم و صنعت با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به مقصد اسپانیا

3. گروه دانشگاه تهران با موضوع راه‌حل‌هایی موضعی برای آلودگی هوا به مقصد هلند

4. گروه دانشگاه غیرانتفاعی شهاب دانش با موضوع فرهنگ بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان به مقصد سوئد

5. گروه دانشگاه هنر تهران با موضوع کام‌جویی در آموزش به مقصد فنلاند

6. گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع روش‌های متنوع تفکیک از مبدأ در مؤسسات تجاری کشورهای توسعه‌یافته به مقصد بلژیک

7. گروه دانشگاه صنعتی کبیر با موضوع فرش ایرانی تولیدکننده انرژی الکتریکی، راهکاری پایدار در ایجاد خانه‌های سبز به مقصد انگلیس

8. گروه دانشگاه صنعتی شریف با موضوع کشاورزی پایدار از طریق توسعه‌ گلخانه‌های مبتنی بر آب دریا به مقصد انگلیس

9. گروه دانشگاه تهران با موضوع Design for Community Well-being Through Cultural Emotions به مقصد ایتالیا

10. گروه دانشگاه تهران با موضوع مبلمان شهری هوشمند به مقصد آلمان

lg global challenger expedition program for university students in iran

از میان این 10 گروه در این مراسم 5 تیم به عنوان برگزیدگان این دوره LG Global Challenger انتخاب شده و در نهایت به‌صورت مستقل در اوایل تابستان سال 1396 از سازمان‌های دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای علمی تراز اول جهان که قبلا در طرح مشخص شده اند بازدید می‌کنند. برگزیدگان همچنین فرصت یک دوره کارآموزی در شرکت ال جی الکترونیکس را خواهند داشت.