MWC 2017: معرفی P10 و P10 Plus- پرچمداران جدید هواوی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/12/9        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Leica ، Huawei P10 ، Huawei P10 Plus ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : همان طور که پیش‌بینی می‌شد کمپانی هواوی در جریان کنگره جهانی موبایل (MWC) در بارسلون اسپانیا، به طور رسمی دو اسمارت‌فون پرچمدار جدید خود تحت عنوان P10 و P10 Plus را معرفی نمود. اسمارت‌فون‌های جدید با بدنه فلزی نسبت به مدل‌های قبلی از نظر طراحی، پروسسور، دوربین و نرم‌افزار سیر تکاملی داشته‌اند. هواوی در طراحی و ساخت این گوشی‌ها، همانند مدل‌های اخیر خود، از همکاری شرکت آلمانی Leica برای دوربین‌های دوگانه بهره برده است. این کمپانی چینی در کنفرانس موبایل امسال حضور فعالی داشته، چرا که علاوه بر گوشی‌های هوشمند، از نسخه تازه رابط کاربری و نیز نسل جدید ساعت هوشمند خود با عنوان Watch 2 رونمایی کرده است.

introducing huawei p10 and p10 plus

مطابق گزارش‌های اخیر موسسه IDC، هواوی دومین تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در چین است و مزیت رقابتی محصولات آن کیفیت بالا در کنار قیمت پایین در مقایسه با سایر تولیدکنندگان است.

طراحی

پرچم‌دار جدید هواوی همانند برخی مدل‌‌‌های پیشین هواوی از جمله P9 در دو اندازه عرضه شده است. این دو مدل جدید در مقایسه با اسمارت‌فون‌های بزرگی مانند Mate 9 از ابعاد کوچک‌تری برخوردارند، تا جایی که برخی منابع خبری اندازه آنها را متناسب با جیب کاربر (pocket-friendly) نامیده‌اند. مدل P10 کوچک‌تر و در ابعاد 6.98×69.3×145.3 میلی‌متر طراحی شده است و 145 گرم وزن دارد. مدل P10 Plus با ابعاد 6.98×74.2×153.5 حدود 165 گرم وزن دارد. این گوشی هوشمند از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی بهره می‌برد.

introducing huawei p10 and p10 plus

پرچمداران جدید هواوی در رنگ‌های متنوعی عرضه خواهند شد. 7 رنگ مشترک این دو مدل عبارتند از: سبز (رنگ سال مطابق انتخاب موسسه Pantone)، آبی، طلایی (Dazzling Gold)، سیاه گرافیتی، صورتی طلایی، سفید و نقره‌ای (mystic silver). هواوی P10 علاوه بر رنگ‌های اشاره شده در یک طیف طلایی دیگر (prestige gold) نیز ارائه شده‌ است؛ البته این رنگ‌ها در همه بازارها در دسترس نخواهند بود.

introducing huawei p10 and p10 plus

یکی از ویژگی‌های جدید طراحی که در اسمارت‌فون‌های سری P10 دیده می‌شود تغییر محل اسکنر اثر انگشت و انتقال آن به جلوی گوشی و در جایگاه دکمه Home است. این ویژگی یادآور دکمه Home در گوشی‌های آیفون است.

introducing huawei p10 and p10 plus

هواوی همچنین پوشش‌های محافظ (cover case) مخصوص نیز برای گوشی‌های خود ارائه کرده است.

صفحه‌نمایش

P10 دارای صفحه‌نمایش 5.1 اینچی با وضوح فول اچ دی یا 1080×1920 پیکسل و تراکم پیکسلی 432ppi  است؛ در حالی که P10 Plus بزرگ‌تر و مجهز به نمایشگری 5.5 اینچی، با وضوح 1440×2560 پیکسل یا QHD و تراکم پیکسلی 540ppi است. پیش از این شایعاتی مبنی بر خمیده بودن صفحه‌نمایش P10 Plus شنیده می‌شد، اما هر دو گوشی مجهز به صفحه‌نمایش تخت هستند. در ساخت هر دو گوشی از پنل‌های LCD از نوع IPSاستفاده شده است و ظاهرا با پوششی از Gorilla Glass 5 با لبه‌های گرد و خمیده (2.5D) محافظت می‌شوند این ترکیب شیشه و فلز بدون ایجاد زاویه تند منجر به اتصال بخش شیشه ای به قسمت فلزی پشت دستگاه شده است.  

introducing huawei p10 and p10 plus

دوربین

پس از همکاری در ساخت دوربین گوشی‌هایی همچون سری P9 و Mate 9، هواوی این بار نیز از دوربین‌های دوگانه لایکا در ساخت پرچمداران خود استفاده کرده است. کیفیت دوربین هر دو گوشی به گفته هواوی در مقایسه با P9 بهبود یافته است. وجود دو لنز معادل 28 میلی‌متری مسطح و بدون بیرون‌زدگی یکی از نکات جالب توجه در طراحی این دو گوشی است.

introducing huawei p10 and p10 plus

P10 و P10 Plus مجهز به دو دوربین عقب هستند که یکی از این دوربین‌ها 12 مگاپیکسلی و رنگی و دیگری 20 مگاپیکسلی و سیاه و سفید است. امکان عکاسی با هر دو دوربین به صورت جداگانه وجود دارد، اما ثبت همزمان تصویر توسط هر دو دوربین رنگی و سیاه‌وسفید و ترکیب آنها با استفاده از نرم‌افزارهای پردازش می‌تواند به ثبت تصاویر واضح‌تر در کنار بهبود سرعت و دقت فوکوس و افزایش جزئیات تصویر کمک کند. دوربین Leica Dual Camera 2.0 به‌کاررفته در مدل P10 دارای لنز Summarit با گشودگی دیافراگم f/2.2 است؛ در حالی که دوربین Leica Dual Camera 2.0 Pro که در P10 Plus مورد استفاده قرار گرفته مجهز به لنز Summilux با گشودگی دیافراگم f/1.8 است.

هواوی برای نخستین بار در ساخت دوربین جلوی گوشی نیز با لایکا همکاری کرده است و هر دو گوشی هوشمند مجهز به دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی رنگی با گشودگی لنز f/1.9 هستند. دوربین جلو، بنا به گفته شرکت سازنده قابلیت جذب نور تا دو برابر بیشتر را داراست و می‌تواند به طور خودکار با افزایش تعداد افراد در تصویر، زاویه عکس را گسترش دهد. هواوی در گوشی‌های سری P10 امکان حالت پرتره (portrait mode) را نیز فراهم کرده است. این ویژگی برخلاف آیفون 7 پلاس به فاصله کانونی بزرگ‌تر لنز بستگی ندارد بلکه بیشتر بر نر‌م‌افزار متکی است.

امکان فیلم‌برداری 4K، تشخیص چهره سه‌بعدی، فناوری لرزه‌گیر اپتیکال دست (OIS)، فوکوس خودکار ترکیبی 4 در 1، زوم ترکیبی و قابلیت عکاسی با افکت‌های بوکه (bokeh) از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی هوشمند است. به علاوه امکاناتی برای کنترل دستی ISO، نوردهی (exposure)، تصویربرداری در حالت RAW ، سرعت شاتر و white balance در این دو گوشی پیش‌بینی شده است.

پردازنده و حافظه

عملیات پردازش در هر دو گوشی از طریق چیپ‌ست پردازشی 8 هسته‌ای Kirin 960 (محصول شرکت Hisilicon، از زیرمجموعه‌های هواوی) انجام می‌شود. این چیپ‌ست شامل چهار هسته پردازشی 2.4 گیگاهرتزی -- منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A73 -- و چهار هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی منطبق بر معماری پردازنده‌های A53 Cortex و پردازنده گرافیکی آن Mali G71 MP8 است. Kirin 960 یکی از چیپ‌ست‌های پردازشی قدرتمند هواوی است که از نظر امنیت و سرعت ویژگی‌های جالب توجهی دارد. ویژگی‌های پردازشی این دو اسمارت‌فون جدید مشابه Mate 9 و Mate 9 Pro گوشی‌های دیگر هواوی است که در نوامبر 2016 به بازار عرضه شده‌اند.

introducing huawei p10 and p10 plus

هواوی برای اسمارت‌فون P10، حافظه RAM معادل 4 گیگابایت و برای حافظه داخلی آن 64 گیگابایت در نظر گرفته است. مدل P10 Plus با دو مدل حافظه RAM و حافظه جانبی عرضه شده است که یک نسخه از 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری از 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. همچنین حافظه داخلی هر دو گوشی قابلیت ارتقا به وسیله اسلات microSD تا 256 گیگابایت را خواهند داشت.

این گوشی‌ها به صورت دو سیم‌کارت عرضه شده‌اند. اسلات حافظه در آنها در جایگاه سیم‌کارت دوم قرار می‌گیرد؛ به این ترتیب کاربران از بین سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه جانبی تنها یک گزینه را می‌توانند انتخاب کنند.

باتری و قابلیت اتصال

ظرفیت باتری در مدل P10 معادل ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت و در مدل P10 Plus برابر ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت است. طبق اعلام هواوی، کاربران معمولی با یک بار شارژ کردن می‌توانند حدود 1.8 روز با این گوشی کار کنند اما باتری این گوشی هوشمند انرژی لازم را برای کاربرانی که با گوشی کارهای سنگین انجام می‌دهند تا 1.3 روز تأمین می‌کند. هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع هواوی یا SuperCharge بهره می‌برند و مطابق ادعای هواوی با 30 دقیقه شارژ می‌توان به مدت یک روز با این اسمارت‌فون‌ها کار کرد.

محصولات جدید هواوی از پورت USB Type-C، بلوتوث 4.2، وای-فای با استاندارد 802.11a/b/g/n/ac ،GPS و DLNA برخوردارند. مدل P10 Plus‌ در کنار موارد گفته شده از IR Blaster و فناوری 4.5G LTE با 4x4 MIMO و سرعت 600Mbps در دانلود پشتیبانی می‌کند.

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

اسمارت‌فون‌های P10 و P10 Plus با پلتفرم اندروید 7.0 نوقا عرضه‌ شده‌اند. البته هواوی همزمان با ارائه دو پرچمدار تازه، نسخه جدید رابط کاربری خود موسوم به EMUI 5.1 را نیز معرفی کرده است. EMUI 5.1 نسخه بهبودیافته از رابط کاربری پیشین این کمپانی است که دارای قابلیت‌های ارتقاءیافته‌ای در زمینه الگوریتم یادگیری ماشینی و نیز اضافه شدن امکاناتی از قبیل Highlights برای تصاویر و ویدئو‌ها است. نکته جالب توجه این که هواوی برای هر رنگ بدنه سری P10، یک تم (Theme) خاص ساخته است؛ به این ترتیب می‌توان رنگ تم را متناسب با رنگ گوشی انتخاب کرد.

وجود فناوریUltra Memory برای مدیریت حافظه، بهینه‌سازی دسترسی به حافظه و تشخیص اپلیکیشن محبوب کاربر از دیگر ویژگی‌های نسخه جدید واسط کاربری هواوی است.

قیمت و زمان عرضه

introducing huawei p10 and p10 plus

عرضه سریP10 گوشی‌های هواوی از ماه مارس 2017 و در کشورهای استرالیا، اتریش، شیلی، چین، کلمبیا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، مالزی، مکزیک، هلند، زلاند نو، نروژ، پرو، فیلیپین، لهستان، روسیه، عربستان سعودی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی، برتانیا و ویتنام خواهد بود. مطابق اعلام منابع خبری، قیمت اسمارت‌فون‌های P10 و P10 Plus بسته به میزان حافظه RAM و حافظه داخلی متغیر خواهد بود. هواوی P10 (با 64 گیگابایت حافظه و 4 گیگابایت رم) با قیمت تقریبی 650 یورو، P10 Plus (با 64 گیگابایت حافظه و 4 گیگابایت رم) با قیمت تقریبی 700 یورو و P10 Plus (با 128 گیگابایت حافظه و 6 گیگابایت رم) با قیمتی در حدود 800 یورو عرضه خواهد شد.  


به روزرسانی - قیمت هواوی پی 10 در بازار ایران

گوشی هواوی P10 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی هواوی P10 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا