MWC 2017: معرفی ساعت هوشمند هواوی Watch 2

نمایش خبر

تاریخ : 1395/12/9        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، Android Wear 2.0 ، Huawei Watch 2 ، Huawei Watch 2 Classic ، کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی روز گذشته در جریان کنفرنس خبری خود در نمایشگاه MWC 2017 علاوه بر معرفی اسمارت‌فون‌های P10 و P10 Plus، از جدیدترین دستاورد خود در کلاس ساعت‌های هوشمند پرده برداشت؛ Huawei Watch 2 به عنوان اسمارت‌واچ جدید این شرکت همانطور که پیش از این نیز در خبرهای تأیید نشده به آن اشاره شده بود از ظاهر اسپرتی‌تری در مقایسه با نسل قبلی این کلاس برخوردار بوده و با حضور سیستم‌عامل Android Wear 2.0 و پشتیبانی از ارتباطات Cellular و سیم‌کارتی از کارایی و قابلیت‌های بسیار بالاتری برخوردار شده است. Watch 2 همانند رقیب اصلی آن یعنی ساعت‌های هوشمند جدید شرکت ال‌جی،‌ در نسخه‌های متفاوتی ارائه شده که هریک دسته ویژه‌ای از کاربران را هدف قرار داده‌اند.

introducing huawei watch 2

معرفی ورژن‌ها

همانطور که اشاره شد هواوی واچ 2 حداقل در دو نسخه مختلف به بازار ارائه می‌شود: Huawei Watch 2 Classic و Huawei Watch 2. نسخه کلاسیک این ساعت هوشمند از فلز ساخته شده، دارای بندی 22 میلیمتری‌ست و بسیار به هواوی واچ سال گذشته شباهت دارد. در سوی دیگر نسخه معمولی Watch 2 به گفته شرکت سازنده "اسپرتی‌تر" است که این اسپرتی‌تر بودن را در ابتدا باید در لاستیکی بودن بندها و کاهش سایز آنها به 20 میلیمتر جست‌وجو کرد. این ساعت به صورت آپشنال و انتخابی می‌تواند دارای گزینه ارتباطی LTE باشد. در یک نگاه تنها تفاوت‌های نسخه کلاسیک و معمولی این ساعت را باید در جنس، سایز بند،‌ وزن و گزینه LTE جست‌وجو کرد.

introducing huawei watch 2

هواوی Watch 2 Classic در سمت راست و Watch 2 در سمت چپ

اندازه‌ها – طراحی ظاهری

طول، عرض و ضخامت هر دو ورژن Watch 2 به ترتیب 48.9، 45 و 12.6 میلیمتر است که این آخری در مقایسه با Watch Sport ال‌جی با ضخامت 15.5 میلیمتری، به طراحی کاملا ظریف‌تر هواوی در این مورد اشاره دارد. وزن نسخه کلاسیک بدون بند 47 گرم بوده و نسخه معمولی در همین شرایط تنها 40 گرم وزن دارد. مقایسه این وزن با واچ‌اسپرت با وزن نزدیک به 89 گرم بار دیگر تفاوت‌های بزرگی را بین این دو دیوایس نشان می‌ً‌دهد البته نباید از یاد برد که واچ‌اسپرت ال‌جی از صفحه‌نمایش کاملا بزرگ‌تری در مقایسه با رقیب خود برخوردار است.

introducing huawei watch 2

بدنه Watch 2 از جنس سرامیک ساخته شده که در مقابل آسیب‌های محیطی مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد. نخستین نکته‌ای که پس از جنس بدنه در طراحی این دو ساعت به چشم می‌خورد نبود دسته چرخان جانبی است که از آن با عنوان دسته کوک یا Crown یاد می‌شود این ویژگی که در ساعت‌های ال‌جی نیز حضور داشت و شباهت آن با ساعت‌های هوشمند اپل را نمی‌توان انکار کرد حرکت در میان منوها و خواندن لیست‌های طولانی را لذت‌بخش‌تر کرده و نبود آن در ساعت‌های هوشمند جدید هواوی را باید یک نکته منفی تلقی کرد. دو دکمه قرار گرفته در کناره Watch 2 در غیاب دسته کوک همان وظیفه پیشین در Huawei Watch را بر عهده گرفته‌اند جایی‌که دکمه بالایی برای دسترسی به صفحه هوم یا app drawer در نظر گرفته شده و دکمه پایینی می‌تواند توسط کاربر به یک اپلیکیشن دلخواه تعلق بگیرد.

introducing huawei watch 2

Watch 2 همانند اکثر ساعت‌های هوشمند هم‌رده با استاندارد مقاومت IP68 ارائه می‌شود و بنابراین نگرانی چندانی بابت استفاده از آن در سناریوهای معمول روزمره در برخورد با آب و حتی غوطه‌وری (1 متر برای 30 دقیقه) وجود ندارد.

introducing huawei watch 2

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش AMOLED حاضر در Watch 2 در هر دو ورژن دستگاه، تنها 1.2 اینچ است که می‌توان آن را معادل Watch Style‌ ال‌جی با همین سایز تلقی کرد. رزولوشن 390×390 پیکسلی این صفحه‌نمایش البته از واچ‌استایل بیشتر بوده و تراکم 326ppi را برای آن به همراه دارد. این صفحه‌نمایش اما در مقایسه با برخی دیگر از همتایان آن کاملا کوچک‌تر به نظر می‌رسد برای نمونه Watch Sport‌ ال‌جی از یک پنل 1.38 اینچی با وضوح 480×480 پیکسل و تراکم 348ppi بهره می‌برد که به خصوص در کارکردهای تخصصی‌تر این ساعت تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در Watch 2 از ورژن معرفی نشده‌ای از شیشه مقاوم گوریلاگلس برای محافظت از پنل استفاده شده است.

introducing huawei watch 2

پردازش – سیستم‌عامل

در بخش گزینه‌های پردازشی و رابط کاربری، شرایط یکسانی برای هر دو ساعت هواوی در نظر گرفته شده است. چیپ‌ست پردازشی مورد استفاده در این مدل از نوع Qualcomm Snapdragon 2100 است که به همین ترتیب در دو ساعت هوشمند ال‌جی نیز حضور دارد. حافظه رم 768 مگابایت و حافظه داخلی آن نیز همچنان 4 گیگابایت است. در بخش نرم‌افزاری، طبق انتظار از آخرین دستاورد گوگل در این کلاس یعنی پلتفرم Android Wear 2 بهره گرفته شده که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن امکان نصب مجزای برنامه‌های اختصاصی از Play Store است.

introducing huawei watch 2

ارتباطات – سنسورهای سلامتی

در بخش ارتباطی دستگاه در نسخه LTE‌ واچ 2 علاوه بر بلوتوث و وای‌فای، از ارتباطات Cellular نسل چهارم بهره گرفته شده که با حضور سیم‌کارت (معمولی یا eSIM) در این مدل محقق می‌شود. حضور NFC، استفاده از این ساعت را برای پرداخت‌های موبایلی محقق ساخته و ماهواره‌های مسیریاب GPS‌ و GLONASS همراه با سنسور ضربان قلب (PPG) نیز سایز گزینه‌های قابل اشاره در این مدل را تشکیل می‌دهند. ژیروسکوپ، قطب‌نما و فشارسنج نیز در این ساعت هوشمند حضور دارند.

introducing huawei watch 2

ظرفیت باتری

هواوی در هر دوی این اسمارت‌واچ‌ها از یک باتری 420mAh بهره گرفته که به گفته شرکت سازنده 10 ساعت دوام در هنگام روشن بودن GPS و LTE و دوام 2 روزه در زمان خاموش بودن این دو ویژگی را ارائه می‌کند. Watch 2 همچنین از قابلیتی برای مصرف حداقلی باتری به نام "Watch Mode" برخوردار است که در طی آن دستگاه تنها زمان را نشان داده و تعداد گام‌های کاربر را می‌شمارد. در این حالت طبق اعلام هواوی می‌توان با یک بار شارژ به دوام 25 روزه دست پیدا کرد. البته ذکر این نکته نیز بسیار اهمیت دارد که هیچ‌یک از زمان‌های اعلام شده برای دوام باتری، گزینه جذاب و در عین حالت پر مصرف اندروید ور 2 یعنی "حالت همواره روشن صفحه‌نمایش" را در نظر نگرفته‌اند.

introducing huawei watch 2

زمان ارائه – قیمت

introducing huawei watch 2

به گفته هواوی، ورژن‌های مختلف واچ 2 قرار است ابتدا در ماه مارچ در کشورهای اسپانیا، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، آلمان و چین در دسترس قرار گرفته و سپس در ماه آوریل در دیگر مناطق از جمله آمریکا، بریتانیا، هلند، بلژیک، تایلند، استرالیا، نیوزلند، روسیه، هند، آفریقای جنوبی، لهستان، اتریش، امارات، ژاپن و عربستان ارائه شود. مالزی آخرین منطقه ارائه این اسمارت‌واچ در چند ماه آینده است که Watch 2 در ماه می به آن عرضه می‌شود. قیمت پایه Watch 2 به گفته شرکت سازنده از 329 یورو (حوالی 347 دلار آمریکا) آغاز خواهد شد. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا