انتصاب مدیرعامل جدید ال‌جی؛ امید به آینده بخش موبایل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/9/14        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : تولیدات موبایل شرکت ال‌جی با وجود نوآوری‌های مختلف در یکی دو سال گذشته و ارائه برخی ایده‌های جذاب مثل بدنه ماژولار و دوربین‌های دوگانه در تولیدات سال جاری و تغییرات وسیع طراحی در مدل‌های پیش از آن، هنوز در کسب سود بالایی از بازار به‌رغم حجم وسیعی از تبلیغات چندان موفق عمل نکرده‌‌اند؛ به طوری‌که نه‌تنها فاصله این برند با هم‌وطن بالانشین آن لحظه به لحظه در حال افزایش است بلکه آرام‌‌آرام برخی برند چینی نیز به سادگی جایگاه این شرکت در رده‌های بالای جدول عرضه و فروش اسمارت‌فون‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. تدبیر جدید ‌ال‌جی برای رفع این معضل انتصاب یکی از موفق‌ترین مدیران این شرکت به سمت مدیر اجرایی یا CEO جدید این برند است تا شرایط برای بازگشت به جایگاه قبلی فراهم شود.

lg electronics announced management reshuffle and new ceo

شرکت ال‌جی در تاریخ اول دسامبر 2016 (پنجشنبه 11 آذر 1395) از تصمیم خود برای تغییر ساختار مدیریتی و انتصاب مدیر اجرایی جدید در رأس هرم این شرکت خبر داد. تا پیش از این سه مدیر اجرایی مختلف به عنوان CEO فعالیت می‌کردند اما از این تاریخ به بعد کل مجموعه شرکت تنها یک مدیر اجرایی یکتا خواهد داشت؛ Jo Seong-jin مدیر عامل جدید ال‌جی نه‌تنها بر بخش موبایل بلکه بر تمامی قسمت‌های این شرکت از جمله بخش لوازم خانگی و تهویه مطبوع (H&A)،‌ بخش ارتباطات موبایل، قسمت سرگرمی و تجهیزات خانگی همراه با 120 واحد عملیاتی فعال در سرتاسر جهان نظارت خواهد کرد.

lg electronics announced management reshuffle and new ceo

Jo Seong-jin مدیر عامل جدید ال‌جی

این مدیر 60 ساله ال‌جی که در سال 1976 به برند گلداستار (که بعدها به ال‌جی تغییر نام داد) پیوست در ابتدا در تیم ارائه‌دهنده نخستین لباسشویی اتوماتیک ال‌جی در سال 1980 قرار داشت و پس از آن با پیشرفت در سلسله مراتب این شرکت به ریاست بخش ماشین لباسشویی در قسمت لوازم خانگی و تهویه مطبوع یا H&A ‌ال‌جی منسوب شد. Jo Seong-jin در سال 2007 مدال افتخار کره‌جنوبی را با درجه برنزی از دولت این کشور برای همکاری در گسترش فناوری‌های جدید در صنعت کره دریافت کرد. Jo Seong-jin در نهایت در سال 2015 به ریاست کل بخش لوازم خانگی و تهویه مطبوع (H&A) ال‌جی دست یافت و عملکرد موفقی را در این بخش به نمایش گذاشت؛ سود عملیاتی مجموعه H&A ال‌جی تحت مدیریت Seong-Jin در سه فصل سال جاری میلادی تا 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. از جمله نوآوری‌های جدید این مدیر شرکت ال‌جی می‌توان به ارائه سری لوازم خانگی Signature و راه‌‌کارهای تازه در زمینه خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیا اشاره کرد.

lg electronics announced management reshuffle and new ceo

این تغییر زمانی اعلام می‌شود که بخش موبایل ال‌جی اینک ششمین فصل زیان پی‌در‌پی از سه ماهه دوم سال 2015 به این سو را تجربه می‌کند؛ در این میان با اینکه بیشترین تمرکز در این مجموعه بر فروش گوشی‌های پرچمداری نظیر G5 و V20‌ قرار دارد اما ظاهرا استراتژی شرکت برای فروش گوشی‌های رده پایین نیز چندان کارآمد نبوده است که به عنوان نمونه می‌توان به عملکرد ضعیف این گوشی‌ها در بازارهای کلیدی همچون بازار ایالات متحده اشاره کرد. در آخرین گزارش مالی ال‌جی از سه ماهه سوم سال 2016 میزان زیان عملیاتی این شرکت به 436.4 میلیارد وان رسید که در مقایسه با زیان 302.9 میلیارد وان در زمان مشابه سال گذشته افزایش نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد. با وجود این شرایط، شرکت ال‌جی با تکیه بر تجربه و سابقه درخشان Seong-Jin به عملکرد مناسب بخش موبایل در آینده امیدوار بوده و انتظار بهبود اوضاع در روزهای پیش رو را دارد.

lg v20

LG V20

هیئت مدیره ال‌جی همچنین Song Dae-hyun که در حال حاضر به عنوان مسئول منطقه کشورهای مشترک‌المنافع و ریاست ال‌جی روسیه فعالیت می‌کند را به سمت ریاست و مدیر اجرایی بخش لوازم خانگی و تهویه مطبوع و جایگزین Seong-Jin معرفی کرد. در انتصابات جدید همچنین 5 مدیر به سمت معاونت اجرایی، 13 مدیر به سمت معاونت ارشد و 38 نفر به عنوان معاونان جدید شرکت انتخاب شدند. مسئولیت‌ها و وظایف جدید از ابتدای دسامبر 2016 عملی و اجرایی شده و در جلسه سهم‌داران در ابتدای ژانویه 2017 صورتی رسمی به خود خواهند گرفت.  

منبع : LG