گزارش کام اسکور از سهم بازار اسمارت‌فون‌ها و محبو‌‌ب‌ترین برنامه‌های گوشی هوشمند در سه ماهه منتهی به ژوئن 2015 در آمریکا

نمایش خبر

تاریخ : 1394/5/21        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : کام اسکور comScore ، آمار Statistics ، گوشی هوشمند Smartphone

واحد خبر mobile.ir :  کمپانی کام ‌اسکور آخرین آمار مربوط به بازار گوشی‌های هوشمند و پرطرفدارترین اپ‌های اسمارت‌فون‌ را در سه ماهه منتهی به ژوئن 2015 منتشر کرد. کام ‌اسکور یکی از برترین موسسات آمارگیری و تحلیل بازار دیجیتال است که در سال 1999 در ایالت ویرجینیای آمریکا تأسیس شد.این موسسه با استفاده از سرویس‌های MobiLens و Mobile Metrix آمارهای مرتبط با گوشی‌های هوشمند را در استخراج می‌کند. کام اسکور از طریق MobiLens و نظرسنجی هوشمند این سرویس، نمونه‌های آماری مشترکین تلفن همراه با سن بیشتر از 13 سال را مورد بررسی قرار داده و ارائه تحلیل‌های مرتبط با الگوی کاربری گوشی‌های هوشمند را میسر می‌سازد. به علاوه سرویس Mobile Metrix نیز با تحلیل داده‌های حاصل از پنل‌های نرم‌افزاری، اطلاعات ارائه‌شده توسط شرکای فراهم‌کننده و نمونه‌های آماری، گزارشات کاربردی درخصوص الگوی استفاده از اپ‌های تلفن همراه را در اختیار فعالان بازار قرار می‌دهد.

در گزارش اخیر این موسسه که در تاریخ 7 آگوست 2015 (16 مرداد) منتشر شده است، پلت‌فرم‌های اندروید و iOS به طور مشترک با در دست داشتن 95.7 درصد از سهم بازار، پیشگام بوده‌اند.

مطابق این گزارش که بر اساس آمار سه ماهه پایان یافته در ماه ژوئن سال جاری میلادی ارائه شده است، 190.3میلیون نفر (معادل 76.7 درصد ضریب نفوذ بازار تلفن همراه) از کاربران تلفن همراه در آمریکا از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که در این میان اپل با دارا بودن 44.1 درصد عنوان برترین سازنده گوشی‌ تلفن همراه هوشمند را دارد. این رقم نشان‌دهنده رشد 1.5 درصدی اپل نسبت به ماه مارس سال جاری میلادی است. سامسونگ با داشتن 28.1 درصد از سهم بازار در جایگاه بعدی قرار گرفته است و کمپانی‌های ال‌جی با 8.3 درصد، موتورولا با 4.9 درصد و اچ‌تی‌سی با 3.4 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. این در حالی است که هر چهار کمپانی در مقایسه با سه ماهه منتهی به مارس با کاهش درصد سهم بازار مواجه شده‌اند.

comscore june 2015 us smartphone subscriber market share report

براساس گزارش کام ‌اسکور، پلتفرم اندروید گوگل در سه ماهه منتهی به ژوئن 2015 با در دست داشتن 51.6 درصد از سهم بازار-- علی‌رغم کاهش 0.8 درصدی از سهم بازار-- در صدر جدول برترین پلت‌فرم‌های گوشی هوشمند قرار دارد و عنوان برترین پلت‌فرم را در سه ماهه منتهی به ژوئن 2015 از آن خود کرده است. پس از آن پلتفرم iOS اپل با رشد 1.5 درصدی نسبت به سه ماهه قبلی، 44.1 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در این میان پلتفرم ویندوزفون مایکروسافت با 2.9 درصد در رده سوم قرار دارد که با وعده مایکروسافت مبنی بر عرضه دو مدل پرچمدار Lumia 950 و Lumia 950 XL مبتنی بر ویندوز 10 ممکن است جایگاه این غول فناوری در گزارش‌های سه ماهه سوم ارتقاء یابد. جایگاه چهارم در این فهرست متعلق به بلک‌بری با 1.2 درصد از سهم بازار است و سیمبین با 0.1 درصد در مکان پنجم قرار دارد.

comscore june 2015 us smartphone subscriber market share report

کام‌ اسکور در ادامه این گزارش، تحلیلی را نیز از پرطرفدارترین اپ‌های گوشی هوشمند در آمریکا ارائه داده که براساس آن فیس‌بوک با داشتن سهم 71.8 درصدی در میان کاربران در جایگاه اول 15 برنامه برتر گوشی‌های هوشمند حضور دارد و پس از آن برنامه‌های یوتیوب، فیس‌بوک مسنجر و گوگل سرچ به ترتیب با داشتن 56.3، 54.5 و 50 درصد سهم از برنامه‌های کاربران در مکان‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

comscore june 2015 us smartphone subscriber market share report

منبع : ComScore


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا