درخواست پتنت اپل برای امکان تغییر میزان صدای آیفون با استفاده از اپل‌واچ

نمایش خبر

تاریخ : 1394/11/26        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir :  با وجود گسترش ساعت‌های هوشمند هنوز هم این دستگاه‌ها از نظر بیشتر کاربران یک وسیله غیر ضروری محسوب می‌شوند. امکان اطلاع از نوتیفیکیشن‌ها، خواندن پیامک‌های کوتاه و دادن جواب‌های کوتاه و شمردن قدم‌ها تقریبا همه امکاناتی است که در حال حاضر در ساعت‌های هوشمند موجود است. اکنون سازندگان ساعت‌های هوشمند به دنبال افزودن امکاناتی هستند که به وسیله ‌آن‌ها ساعت‌های هوشمند را به دستگاه‌هایی فراتر از یک ریموت کنترل کوچک برای گوشی‌ها تبدیل کنند و بدین ترتیب با گسترش تکنولوژی ساعت‌های هوشمند بر کاربران آن نیز بیفزایند. به تازگی یک درخواست پتنت اپل برای امکان تغییر اتوماتیک میزان صدای آیفون متناسب با محیط قرارگیری آن با استفاده از Apple Watch توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) منتشر شده است.

apple method to auto-adjust an iphones volume using apple watch patent application

طبق این درخواست پتنت راه‌های گوناگونی برای انجام این عمل در نظر گرفته شده است اما سر راست‌ترین آنها در حالتی رخ می‌دهد که ابتدا اطلاعات مربوط به میزان سر و صدای موجود در محیط اطراف کاربر توسط میکروفون Apple Watch جمع‌آوری و سپس برای آیفون فرستاده می‌شود. آیفون نیز با توجه به این اطلاعات میزان صدای زنگ یا نوتیفیکیشن‌ها را به صورت خودکار تنظیم می‌کند. لازم به ذکر است جمع آوری اطلاعات مربوط به صداهای اطراف کاربر در زمان ارسال دستور آن توسط آیفون به Apple Watch انجام می‌شود بنابراین اینگونه به نظر می‌رسد که گوشی زمانی این درخواست را ارسال می‌‌کند که آماده زنگ خوردن است.

apple method to auto-adjust an iphones volume using apple watch patent application

علاوه بر این، در درخواست پتنت اپل روشی شرح داده شده است که به وسیله آن Apple Watch از قرار داشتن آیفون در کیف یا جیب کاربر و یا قرار گیری آن در فاصله‌ای از کاربر مطلع می‌شود. در این روش آیفون و Apple Watch هر دو با استفاده از میکروفون‌های خود به طور همزمان سر و صدای محیط را بررسی می‌کنند. سپس اطلاعات به دست آمده توسط ساعت هوشمند اپل به آیفون ارسال می‌شود. در این مرحله اطلاعات به دست آمده از میکروفون هر دو دستگاه در جست‌وجوی ناهماهنگی در صداهای دریافتی و فرکانس‌های غیر معمول به وسیله آیفون تجزیه و تحلیل می‌شود و در آخر نه تنها میزان صدای آیفون متناسب با سر و صدای محیط و فاصله کاربر تنظیم می‌شود بلکه نحوه دریافت صدای کاربر نیز (احتمالا برای عملکرد بهتر Siri) تغییر می‌کند.

مانند همه پتنت‌ها نمی‌توان در مورد راهیابی این تکنولوژی به دستگاه‌های واقعی پیش‌بینی دقیق ارائه داد. شاید هدف اپل از ارائه این درخواست پتنت تنها ثبت کردن ایده‌ جدید خود باشد.

این درخواست پتنت در سال 2013 ثبت شده و نام David J. Shoemaker و Eugene Dvortsov به عنوان مخترعین آن درج شده است.  

منبع : USPTO


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا