کانالیز: دو‌ سوم از عرضه ساعت‌های هوشمند در سال 2015 متعلق به اپل بوده است

نمایش خبر

تاریخ : 1394/11/19        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، ساعت هوشمند Smartwatch ، اندروید ور Android Wear ، فیت‌بیت Fitbit ، اپل واچ Apple Watch ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir :  امروزه ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های پوشیدنی با برندها و مدل‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود. اما در این میان به نظر می‌رسد شرکت اپل توانسته است از رقبای خود پیش بیفتد. طبق گزارش جدید موسسه تحلیلی کانالیز پیرامون بازار ساعت‌های هوشمند در سال 2015 ساعت Apple Watch موفقیت خوبی برای این شرکت به ارمغان آورده است. بنا به این گزارش در طی سال 2015 اپل بیش از 12 میلیون Apple Watch به بازار عرضه کرده است. البته از این تعداد 5 میلیون دستگاه در عرضه‌های مربوط به سال نوی میلادی (سه‌ماهه چهارم سال) روانه بازار شده‌اند. با وجود آن که Apple Watch به مدت 4 ماه دیرتر از ساعت‌های هوشمند رقیبش عرضه شد اما دو سوم از عرضه ساعت‌های هوشمند سال 2015 متعلق به این دستگاه پوشیدنی بوده است.

apple watch

همچنین ساعت هوشمند Gear S2 نیز به کمک سامسونگ آمد تا با داشتن طراحی و کارکرد بهتر نسبت به اسمارت‌واچ‌های قبلی کلاس Gear، این شرکت را در جایگاه دوم قرار دهد. پس از آن Pebble در مقام سوم و Huawei در مقام چهارم قرار گرفته‌اند. از میان این چهار برند، Huawei تنها سازنده Android Wear است که نشانه خوبی برای گوگل محسوب نمی‌شود. متاسفانه موسسه کانالیز در گزارش خود اعداد واقعی [فروش و عرضه] این شرکت‌ها را ارائه نکرده است.

samsung gear s2

این اخبار بلافاصله پس از گزارش موسسه گارتنر منتشر شده که طبق پیش‌بینی آن در سال جاری میلادی حدود 50 میلیون ساعت هوشمند به فروش خواهد رسید. با فرض اینکه اپل همچنان دو سوم از عرضه‌ها را به خود اختصاص خواهد داد (و آمار فروش این شرکت به آمار عرضه آن نزدیک باشد) می‌توان پیش‌بینی کرد 33 میلیون دستگاه ساعت هوشمند Apple Watch عرضه خواهد شد.

در گزارش موسسه کانالیز به وضعیت بازار دستبند‌های ساده (Basic Bands) --که عمدتا برای ورزش و فیتنس کاربرد دارند-- نیز اشاره شده است. فروش‌ مربوط به این پوشیدنی‌ها در سال 2015 بیش از 37 میلیون دستگاه بوده و Fitbit بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. پس از آن شیائومی با عرضه 12 میلیون دستگاه Mi Band --که با داشتن قیمت ارزان و کارایی مناسب موقعیت خوبی کسب کرده است-- قرار دارد.

fitbit charge 2

به گفته Daniel Matte از تحلیلگران کانالیز «نرم‌افزار به طور فزاینده در حال یافتن [جایگاه] خود روی [دیوایس‌های‌پوشیدنی] مچ دست است و این جهتی است که بازار به سمت آن می‌رود. به عنوان قدم بعدی در این راه، Fitbit Blaze محصول مناسبی برای شرکت سازنده آن در جهت توسعه است. این دستگاه به صورت قابل رقابت قیمت‌گذاری شده است و همچنان مستقیما بر فیتنس تمرکز دارد.» این یک تحلیل جالب است چرا که در یک گزارش قدیمی‌تر آورده شده است که امکان دارد ساعت‌های هوشمند به دلیل داشتن امکانات بیشتر نسبت به دستبندهای فیتنس محبوبیت بیشتری کسب کنند. ممکن است این موضوع هنوز حقیقت داشته باشد اما در طی سال گذشته میلادی Fitbit در مقایسه با سایر سازندگان دیوایس‌های پوشیدنی در مقام اول قرار گرفته است و پس از آن اپل و شیائومی به ترتیب در مقام‌های دوم و سوم قرار دارند. شاید با گذشت زمان اظهار نظر در این رابطه نیز آسان‌تر شود. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا