درخواست پتنت سامسونگ برای یک دستگاه تاشو

نمایش خبر

تاریخ : 1394/6/23        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر Flexible Display ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir :  تاکنون درخواست پتنت‌های زیادی پیرامون دستگاه‌های تاشو و نمایشگرهای انعطاف‌پذیر توسط سامسونگ به ثبت رسیده‌ است. در اواخر سال 2014 یکی از اعضای اجرایی سامسونگ در گفت‌و‌گو با Wall Street Analysts گفته بود پس از گذشت یک دوره سه ماهه دشوار به دلیل فروش پایین گوشی‌های هوشمند، این شرکت قصد دارد به منظور بهبود بخشیدن به بازار فروش خود یک دستگاه تاشو را تا پایان سال 2015 عرضه کند. اما طبق گزارشات جدید، سامسونگ طرح خود برای رونمایی از Fonblet جدید سری Note را به کلی کنار گذاشته است. امکان دارد این همان دستگاه تاشویی باشد که در سال 2014 از آن صحبت شده بود اما نمی‌توان به طور قطع در این رابطه سخن گفت.

Samsung foldable smartphone patent application

هرچند پتنت‌های متعددی پیرامون دستگاه‌های تاشو و نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر توسط سامسونگ ثبت شده است اما تاکنون چنین محصولی توسط این شرکت عرضه نشده است. در فوریه سال جاری میلادی نیز یک درخواست پتنت برای دستگاهی تاشو توسط سامسونگ به ثبت رسید که به تازگی توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) منتشر شده است.

Samsung foldable smartphone patent application

در این درخواست پتنت آورده شده است که مکانیزم تاشدن دستگاه در زیر نمایشگر و در بخش میانی قرار داشته و طراحی پنل OLED انعطاف‌پذیر نیز امکان تا شدن از وسط را برای این صفحه‌نمایش فراهم می‌آورد. پیکربندی واحد الاستیک در این قسمت نیز به گونه‌ای ست که نیروی کششی تنها در حالت عادی و زمانی که صفحه‌نمایش در موقعیت تا نشده قرار گرفته به آن وارد می‌آید. طبق تصاویری که سامسونگ در این درخواست پتنت به نمایش گذاشته است دیوایس‌های احتمالی که طبق این طرح ساخته می‌شوند تنها دارای دو حالت بسته کامل و باز کامل نبوده و در یکی از این تصاویر امکان نیمه باز بودن صفحه‌نمایش و قرارگیری آن در زاویه‌ای خاص نیز به نمایش گذاشته شده که به بدین‌ترتیب در صورت به حقیقت پیوستن این طرح کاربری‌های دیگری نیز برای این مجموعه قابل تعریف کردن خواهد بود.

Samsung foldable smartphone patent application

با توجه به اینکه این طرح هنوز در حد یک درخواست پتنت است طبق انتظار هنوز نمی‌توان ساخت چنین محصولی توسط سامسونگ را پیش بینی کرد اما بنا به اخبار منتشر شده در ماه می سال جاری میلادی، سامسونگ احتمالا پروژه‌ای برای ساخت یک دستگاه تاشو با کد نام Project Valley مجهز به صفحه‌نمایش دو گانه تا شدنی را در دست دارد که به موارد اشاره شده در این درخواست پتنت بی شباهت نیست. علت نام‌گذاری اولیه این دیوایس با عنوان Project Valley احتمالا به شکل آن تعلق دارد جایی‌که ظاهر با دستگاهی دارای دو صفحه‌نمایش جدا از هم روبرو هستیم که با نگه‌داشتن دو صفحه‌نمایش در حالت نیمه باز ظاهری همچون یک دره (Valley) شکل می‌گیرد البته گفته می‌شود این دستگاه که از سوی سامسونگ تایید نشده هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و با توجه به این موضوع بعید به نظر می‌رسد در آینده نزدیک و حداقل تا پایان سال 2015 شاهد حضور این دیوایس در بازار باشیم.  

منبع : USPTO


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا