درخواست پتنت سامسونگ برای نمایشگر حساس به فشار

نمایش خبر

تاریخ : 1394/8/1        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، kipris ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir :  به تازگی درخواست پتنت سامسونگ برای فناوری Force Touch -- مشابه تاچ سه بعدی مورد استفاده در iPhone 6S-- که در 9 آوریل 2014 (20 فروردین 1393) در دفتر مالکیت معنوی کره (KIPO) ثبت شده انتشار یافته است. با استفاده از این تکنولوژی بسته به میزان فشار وارد شده به نمایشگر امکان استفاده از عملکردهای متفاوت فراهم می‌شود. همچنین شایعات فراوانی پیرامون به‌کارگیری این تکنولوژی در Galaxy S7 منتشر شده است. نام انتخابی سامسونگ برای این پتنت "تجهیزات ورودی لمسی و دیوایس‌های الکترونیکی با ورودی‌های لمسی است" و به گفته یک سخنگوی سامسونگ با کمک این فناوری امکان تعریف وظایف گوناگون برای یک کلید تکی متناسب با فشار وارد شده به آن وجود دارد.

samsung pressure sensitive display patent

در این درخواست پتنت سامسونگ، نمودار خام یک نمایشگر حساس به فشار نشان داده شده است که در هنگام وارد شدن فشار کم یا زیاد عکس‌العمل‌های متفاوت نشان می‌دهد یا به بیان دیگر میزان حس در قسمت الکترومغناطیسی که به دستورات نرم‌افزار تبدیل می‌شود، تغییر می‌کند. سیستم شرح داده شده توسط سامسونگ ظاهرا بیشتر در بخش نوشتن متن کارایی دارد و در آن از تغییر فشار دست به عنوان یک کلید تغییر دهنده مانند Shift یا Control استفاده می‌شود. به عنوان مثال با وارد کردن فشار کم حروف کوچک و با افزایش فشار حروف بزرگ‌ درج می‌شوند. یکی دیگر از کاربردهای احتمالی مطرح شده در هنگام حرکت در میان منوهای سیستم‌عامل است جایی‌که می‌توان با به‌کارگیری این فناوری از یک دکمه --بسته به میزان فشار وارد شده-- هم به عنوان دکمه خانه و هم به عنوان دکمه بازگشت استفاده کرد.

Huawei ،Apple و ZTE شرکت‌هایی هستند که تاکنون از Force Touch در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌ و یا قصد دارند در آینده از آن استفاده کنند. در صورت افزوده شدن سامسونگ به این شرکت‌ها، به احتمال زیاد Force Touch به عنوان یک رابط کاربری جدید در گوشی‌های هوشمند تثبیت خواهد شد.

huawei mate s with force touch technology

نمی‌توان در مورد افزوده شدن فناوری Force Touch به گوشی‌های سامسونگ نظر قطعی داد چرا که این طرح فعلا در حد یک درخواست پتنت است. علاوه بر این در خیلی از موارد هدف شرکت‌ها از ثبت یک پتنت بیشتر محافظت از ایده‌ها و نوآوری‌های‌شان است تا به‌کارگیری آن در دستگاه‌ها. از سوی دیگر با توجه به شایعات منتشر شده استفاده از فناوری Force Touch در Galaxy S7 --که قرار است در اوایل سال 2016 میلادی عرضه شود-- بعید به نظر نمی‌رسد اما مسلما باید تا اعلام آن توسط سامسونگ صبر کرد.  

منبع : KIPRIS


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا