معرفی Mi 5s و Mi 5s Plus پرچمداران جدید شیائومی برای نیمه دوم 2016

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/7/11        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، فراصوتی Ultrasonic ، Xiaomi Mi 5s ، Xiaomi Mi 5s Plus ، شیائومی Xiaomi

واحد خبر mobile.ir : پس از گذشت تنها 6 ماه از عرضه پرچمدار 2016 شیائومی، این شرکت دو پرچمدار دیگر را با نام‌های Mi 5s و Mi 5s Plus در چین معرفی کرده است. هر دو مدل با اینکه نسبت به پرچمدار قبلی --یعنی Mi 5-- پیشرفته‌تر هستند و هرکدام به نوعی قابلیت‌های جذابی دارند اما در بخش طراحی هنوز به ایده Mi 5 به خصوص در انحنای بخش پشتی وفادارند. برخلاف Mi 5 که بدنه آن از جنس فلز و شیشه بود جنس بدنه Mi 5s و Mi 5s Plus به صورت یک‌پارچه (unibody) تمام فلزی است. هدف اصلی شیائومی از عرضه این دو مدل رقابت با گوشی‌هایی است که در نیمه دوم سال 2016 توسط سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شوند (و یا در آینده عرضه خواهند شد).

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

برخی از مشخصات اصلی Mi 5s به این شرح هستند

• نمایشگر 5.15 اینچی فول ‌اچ‌دی با فناوری ساخت IPS LCD

• روشنایی حداکثر 600 نیت، با پوشش 95 درصدی طیف رنگ NTSC

• باتری 3200 میلی‌آمپرساعتی

• سنسور دوربین Sony IMX378 با سایز 1/2.3‌ اینچ از نوع CMOS

• چیپ‌ست پردازشی Snapdragon 821 با پشتیبانی از Quick Charge 3.0

• اسکنر اثرانگشت فراصوتی (ultrasonic)

• حافظه رم از نوع LPDDR 4 و حافظه داخلی با فناوری UFS 2.0

• پورت USB نوع C

• دو مدل حافظه داخلی 64 گیگابایت/ رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایت/ رم 4 گیگابایتی

در حقیقت Mi 5s جانشینن Mi 5 محسوب می‌شود. نمایشگر این گوشی در اندازه 5.15 اینچ، نسبت به نمایشگرهای دو گوشی Mi 5 و Mi 5s Plus کوچک‌تر و دارای رزولوشن 1080p است. صفحه‌نمایش دستگاه در ورژن بالای این مدل از فناوری تشخیص میزان فشار نیز پشتیبانی می‌کند.

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

همان طور که گفته شد برخلاف مدل قبلی، بدنه 5s تمام فلزی طراحی شده است. در ساخت دوربین اصلی این گوشی از سنسور 12 مگاپیکسلی سونی با گشودگی دهانه لنز f/2.0 استفاده شده است. این دوربین به گفته شرکت سازنده دارای سایز پیکسل 1.55 میکرونی است که نسبت به آیفون 6s تا 61 درصد سایز پیکسل بزرگ‌تری را ارائه می‌کند. سایز سنسور 1/2.3 اینچی این دوربین نیز نسبت به آیفون 6s به گفته شرکت سازنده تا 59 درصد بزرگ‌تر است. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین 2160p با 30 فریم در ثانیه خواهد بود. همچنین دوربین سلفی این گوشی 4 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است.

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

 

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

 

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

Mi 5s از چیپ‌ست پردازشی قدرتمند Qualcomm Snapdragon 821 بهره می‌برد و در دو نوع حافظه داخلی 64 گیگابایتی/ رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی/ رم 4 گیگابایتی تولید می‌شود.

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

برجسته‌ترین مشخصه شیائومی Mi 5s سنسور اثرانگشت فراصوتی آن است که براساس فناوری Qualcomm Sense ID توسعه یافته است. سنسورهای اثر انگشت معمول در دیگر گوشی‌ها احتیاج به سطحی جداگانه برای تشخیص اثر انگشت داشته و نه‌تنها از زیر شیشه و فلز قادر به انجام وظیفه خود نیستند بلکه تغییر در سطح سنسور و سطح انگشت (مواردی همنچون جذب آلودگی، رطوبت، تغییرات سطح پوست و...) در کار آنها اخلال ایجاد می‌کند. در سنسورهای فراصوتی مبتنی بر Sense ID شرکت کوالکام این محدودیت برطرف شده و می‌توان سنسور اثر انگشت را در زیر سطوح دلخواه (همچون شیشه یا فلز) قرار داد و در صورت وجود عرق یا جرم روی اسکنر اثر انگشت نیز خللی در کارکرد آن به وجود نخواهد آمد. این سنسور در Mi 5s در زیر صفحه‌نمایش و کاملا هم‌سطح با بدنه قرار گرفته است.

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

 

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

 

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

باتری گوشی شیائومی Mi 5s دارای ظرفیت 3200 میلی‌آمپرساعتی است و از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 از طریق پورت USB نوع C پشتیبانی می‌کند.

قیمت نوع 64 گیگابایت/ 3 گیگابایتی این گوشی 1999 یوان (معادل حدود 299 دلار) و نوع 128 گیگابایت/ 4 گیگابایتی آن 2299 یوان (معادل حدود 345 دلار) اعلام شده است و در چهار رنگ نقره‌ای، طلایی، سفید و صورتی‌طلایی (rose-gold) عرضه می‌شود.

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

برخی از مشخصات اصلی Mi 5s Plus به این شرح هستند

• نمایشگر 5.7 اینچی، گلس خمیده 2.5D با پوشش 94 درصدی از طیف رنگ NTSC

• حضور دو دوربین 13 مگاپیکسلی سونی

• باتری 3800 میلی‌آمپرساعتی

• چیپ‌ست پردازشی Snapdragon 821 مجهز به فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0

• پورت USB نوع C

• حافظه رم از نوع LPDDR 4 و حافظه داخلی با فناوری UFS 2.0

• دو مدل حافظه داخلی 64 گیگابایت/ رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایت/ رم 6 گیگابایتی

همان طور که از نام Mi 5s Plus برداشت می‌شود، شیائومی در ساخت این گوشی نسبت به مدل 5s یک قدم فراتر رفته است. اندازه نمایشگر این گوشی 5.7 اینچ اما رزولوشن آن مانند Mi 5s فول اچ‌دی است. در این گوشی نیز از تراشه Qualcomm Snapdragon 821 بهره برده شده اما در بخش حافظه رم در مقایسه با Mi 5s تغییرات مهمی دیده می‌شود جایی‌که ورژن 64 گیگابایتی گوشی دارای 4 گیگابایت رم و نسخه 128 گیگابایتی از 6 گیگابایت رم بهره می‌برد.

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

با توجه به اندازه نمایشگر بزرگتر این گوشی نسبت به 5s، از یک باتری قوی‌تر با ظرفیت 3800 میلی‌آمپرساعتی در این مدل استفاده شده است.

مهم‌ترین ویژگی گوشی شیائومی Mi 5s Plus دوربین اصلی دوتایی آن محسوب می‌شود. هر یک از سنسورهای دوربین این گوشی 13 مگاپیکسلی بوده و یکی از آن‌ها برای گرفتن عکس‌های رنگی و دیگری برای گرفتن عکس‌های تک‌رنگ با نور بیشتر و نویز کمتر در نظر گرفته شده است. دوربین و نرم‌افزار این گوشی به منظور به دست آوردن بهترین عکس، تصاویر گرفته شده توسط دو سنسور را با هم ترکیب می‌کنند. سیستم دوربین Mi 5s Plus شباهت زیادی به سیستم دوربین گوشی هواوی P9 دارد. البته پیش از این شیائومی در گوشی هوشمند Redmi Pro نیز از دو دوربین بهره برده بود اما دوربین دوم در Redmi Pro برای ایجاد عمق در تصویر و افزایش کیفیت مورد استفاده قرار می‌گرفت حال آنکه در Mi 5s Plus دوربین دوم تنها قادر به گرفتن عکس‌های تک رنگ سیاه و سفید است. دوربین سیاه و سفید در این مجموعه به دلیل نداشتن فیلتر تولید رنگ، از نویز کمتری در مقایسه با دوربین رنگی برخوردار است و همین موضوع جذابیت‌های این دوربین را افزایش می‌دهد. دوربین سلفی Mi 5s Plus مانند 5s دارای وضوح 4 مگاپیکسلی است.

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

 

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

 

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

یک نکته نچندان جذاب در مورد Mi 5s Plus به سنسور اثر انگشت آن تعلق دارد که در بخش پشتی دستگاه قرار دارد و برخلاف Mi 5s از نوع Ultrasonic نیست. نکته منفی دیگر که هر دو گوشی این رده را در بر می‌‌گیرد در نظر گرفته نشدن اسلات کارت حافظه در هر دو مدل است که البته با توجه به حافظه‌های داخلی حداقل 64 گیگابایت این مشکل چندان پر رنگی نیز به نظر نمی‌رسد.

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

با توجه به روند عرضه پرچمداران شیائومی که هر 6 ماه یک بار اتفاق می‌افتد، انتظار می‌رود شاهد عرضه پرچمداران بعدی این شرکت در ماه‌های اولیه سال 2017 باشیم و امید آن می‌رود که با عرضه مدل‌های جدید، گوشی‌های قبلی --مانند Mi 5-- به دست فراموشی سپرده نشوند.

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

بنا به اخبار منتشر شده مدل 64 گیگابایتی/ 4 گیگابایتی Mi 5s Plus به قیمت 2299 یوان (معادل حدود 344 دلار) و مدل 128 گیگابایت/ 6 گیگابایتی آن به قیمت 2599 یوان (معادل حدود 389 دلار) به فروش می‌رسد.

introducing xiaomi mi 5s and mi 5s plus

گفتنی است عرضه گوشی هوشمند شیائومی Mi 5s Plus در تاریخ 29 سپتامبر سال جاری میلادی (8 مهر 1395) در چین آغاز شد اما تا کنون در مورد عرضه این محصول در بازارهای دیگر و یا زمان این کار هیچ خبری منتشر نشده است. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا