زمان عرضه آپدیت اندروید 6.0 مارشملو برای دستگاه‌های مختلف

نمایش خبر

تاریخ : 1394/7/27        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : نرم افزار Software ، اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، نکسوس ، sony ، سامسونگ Samsung ، ال جی LG ، موتورولا Motorola ، huawei ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir :  آپدیت بعدی سیستم‌عامل گوگل، اندروید 6.0 یا Marshmallow نام‌گذاری شده است و برای دستگاه‌های مختلف در راه است. مانند گذشته گوگل سیستم‌عامل جدید را در دستگاه‌های جدید نکسوس --Nexus 5X و Nexus 6P-- راه اندازی خواهد کرد و سپس آپدیتی برای ارتقا نسل‌های قبلی گوشی‌ها و تبلت‌های Nexus عرضه می‌کند. در ادامه به دستگاه‌هایی که نسخه جدید اندروید را دریافت خواهند کرد و همچنین زمان دریافت این آپدیت اشاره می‌کنیم. اندروید 6.0 مارشملو گوگل از ابتدای ماه اکتبر در اختیار کاربران دستگاه‌های Nexus در آمریکا قرار گرفت و پس از مدتی کاربران این دستگاه‌ها در سایر نقاط دنیا نیز از آن بهره‌مند شدند.

android marshmallow schedule for various brands

شکل نهایی اندروید 6.0 در 5 اکتبر 2015 (13 مهر 1394) با بیلد نهایی برای کسانی که مایل به جمع‌آوری فایل‌های اصلی و آپدیت دستگاه‌های Nexus خود به صورت دستی بودند، به صورت رسمی منتشر شد. هرچند آپدیت‌های OTA باید تاکنون در دسترس کاربران بیشتر تبلت‌ها و گوشی‌های Nexus پشتیبانی شده توسط این آپدیت در ایالات مختلف قرار گرفته باشد.

Nexus 5X و Nexus 6P در 22 اکتبر (30 مهر 2015) به بازار عرضه شدند و هردو دستگاه به اندروید 6.0 مجهز هستند. اما تا کنون تنها LG با عرضه آپدیت اندروید برای LG G4 در لهستان در هفته سوم اکتبر از به‌روزرسانی ارائه آپدیت مستقل خود خبر داده است.

huawei nexus 6p and lg nexus 5x

آپدیت اندروید 6.0 Marshmallow برای دستگاه‌هایNexus

از تاریخ 5 اکتبر (13 مهر 1394) ارائه اندروید Marshmallow برای نکسوس‌های 5، 6، 7 و 9 آغاز شد. انتظار می‌رود تاکنون این آپدیت برای کاربران Nexus Player در آمریکا نیز منتشر شده باشد. همان طور که گفته شد Nexus 5X و Nexus 6P نیز به صورت پیش‌فرض با اندروید 6.0 عرضه می‌شوند.

ایمیج‌های کارخانه‌ای اندروید 6.0 برای کسانی که قصد دارند گوشی خود را به صورت دستی به‌روزرسانی کنند و تاکنون نسخه OTA را دریافت نکرده‌اند منتشر شده است.

علاو بر این اخباری مبنی بر ارائه اندروید 6.0 Marshmallow برای کاربران Nexus 9 در انگلستان منتشر شده است.

آپدیت اندروید 6.0 Marshmallow برای دستگاه‌های HTC

بر خلاف سایر شرکت‌ها، HTC قول داده است طی 90 روز بعد از عرضه نسخه جدید اندروید توسط گوگل آپدیت آن را در دسترس کاربران خود قرار دهد. همچنین این شرکت به‌روز ماندن دستگاه‌های کاربرانش را به مدت دو سال پس از ارائه آنها ضمانت کرده است. در حقیقت HTC هدف خود را عرضه آپدیت در طی 90 روز قرار داده است اما ممکن است این آپدیت پس از این مدت نیز در دسترس برخی کاربران مناطق مختلف قرار نگیرد.

htc one m9

به گفته HTC دستگاه‌های HTC One M9 و HTC One M8 در «آغاز پایان سال 2015» آپدیت‌ها را دریافت خواهند که فارغ از معنی و مفهومی که HTC با این عبارت نچندان گویا در ذهن دارد سایر دستگاه‌های این شرکت که در ادامه می‌آید نیز قابل ‌به‌روزرسانی خواهند بود.

این دستگاه‌ها شامل فهرست زیر می‌شود:

HTC One M9+

HTC One E9+

HTC One M8

HTC One E9

HTC One ME

HTC One E8

HTC One M8 Eye

HTC Butterfly 3

HTC Desire 826

HTC Desire 820

HTC Desire 816

به گفته HTC در آینده نزدیک اطلاعات مربوط به به‌روزرسانی سایر دستگاه‌ها نیز منتشر خواهد شد. این شرکت همچنین مدل One A9 را نیز به صورت مجهز به سیستم‌عامل Marshmallow چندی پیش ارائه کرد.

آپدیت اندروید 6.0 Marshmallow برای دستگاه‌های Huawei

Huawei فهرست دستگاه‌هایی که نرم‌افزار جدید را (البته همراه با رابط کاربری Emotion UI) دریافت خواهند کرد منتشر کرده است. این دستگاه‌ها شامل مدل‌های زیر می‌شوند:

Huawei P8

• Huawei P8 Youth Edition

Huawei P8 Max

• Huawei Maimang 4 (نسخه چینی G8)

Huawei G7

Huawei G7 Plus

Huawei Mate 7

Huawei Mate S

Huawei Honor 7

Huawei Honor 7i

Huawei Honor 6 Plus

Huawei Honor 6

Huawei X2

Huawei 4X

• Huawei Play 4C

huawei p8

با اینکه هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار آپدیت‌ها توسط این شرکت اعلام نشده اما به گفته هواوی آغاز ارائه این آپدیت‌ها از ماه نوامبر خواهد بود است. این بار از آن جایی که این شرکت Nexus 6P را برای گوگل می‌سازد پیش‌بینی می‌شود Marshmallow زودتر از معمول به دستگاه‌های Huawei راه پیدا کند.

آپدیت اندروید 6.0 Marshmallow برای دستگاه‌های LG

LG اعلام کرده است که کاربران LG G4 در لهستان آپدیت اندروید 6.0 مارشملورا در هفته سوم اکتبر دریافت خواهند کرد. کاربران سایر نقاط دنیا در اروپا، آسیا و آمریکا --از جمله انگستان و ایالات متحده-- نیز پس از آن قادر به به‌روزرسانی دستگاه‌های خود خواهند بود. این یعنی کاربران باید تا اوایل سال آینده میلادی صبر کند. پس انتظار می‌رود این آپدیت در ژانویه یا فوریه 2016 (اواسط دی تا اواسط اسفند 1394) به گوشی‌های LG G4 راه پیدا کند.

lg g4

به نظر می‌رسد کاربران LG G3 نیز اندروید 6.0 را دریافت خواهند کرد چرا که این موضوع به عنوان یک آپشن در صفحه پشتیبانی کره‌ای شرکت ال‌جی پیش از این درج شده بود. هرچند LG به زودی اخبار مربوط به این به‌روز‌رسانی را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

آپدیت اندروید 6.0 Marshmallow برای دستگاه‌های Motorola

Motorola در زمینه به‌روزرسانی‌های اندروید سریع عمل می‌کند. با توجه به تغییرات معدود افزوده شده به این مدل‌ها، ، دستگاه‌های Motorola گاهی هم‌زمان و یا حتی سریع‌تر از برخی دستگاه‌های Nexus به‌روزرسانی شده‌اند.

Moto X Style

Motorola به تازگی فهرست زیر را به عنوان مدل‌هایی که Marshmallow را دریافت خواهند کرد اعلام کرده است:

Moto X Pure Edition 2015 (نسل سوم)

Moto X Style 2015 (نسل سوم)

Moto X Play 2015

Moto G 2015 (نسل سوم)

• Moto X Pure Edition 2014 در آمریکا (نسل دوم)

Moto X 2014 در کشورهای آمریکای لاتین، اروپا و آسیا (نسل دوم)

Moto G 2014 و Moto G با قابلیت 4G LTE2 (نسل دوم)

Moto Maxx 2014

• Moto Turbo 2014

آپدیت اندروید 6.0 Marshmallow برای دستگاه‌های Samsung

ممکن است به زودی Samsung از عرضه آپدیت‌ها خبر دهد اما معمولا کمی طول می‌کشد تا این آپدیت‌ها در دسترس کاربران قرار گیرد. در آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید، Samsung نسخه مربوط به دستگاه‌های خود را 31 روز پس از انتشار آن توسط گوگل ارائه داد. با این حال در همان زمان نیز برخی گوشی‌ها قادر به دریافت بلافاصله آپدیت نبودند. گونه‌های متفاوت از لحاظ نوع شبکه نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشد و موجب تاخیر به‌روزرسانی شود.

samsung galaxy note5

وب‌سایت YouMobile فهرست زیر را به عنوان دستگاه‌هایی که آپدیت Marshmallow را دریافت خواهند کرد منتشر کرده است:

Samsung Galaxy Note5

Samsung Galaxy S6 edge+

Samsung Galaxy S6

• Samsung Galaxy S6 Duos

Samsung Galaxy S6 edge

Samsung Galaxy Note 4

Samsung Galaxy Note 4 Duos

Samsung Galaxy Note Edge

Samsung Galaxy Alpha

• Samsung Galaxy Tab A

آپدیت اندروید 6.0 Marshmallow برای دستگاه‌های Sony Xperia

Sony نیز فهرست مربوط به دستگاه‌هایی که آپدیت را دریافت خواهند کرد منتشر کرده است. این فهرست شامل دستگاه‌های زیر است:

XPERIA Z5

XPERIA Z5 Compact

XPERIA Z5 Premium

• تبلت XPERIA Z4

XPERIA Z3+

XPERIA Z3

XPERIA Z3 Compact

XPERIA Z3 Tablet Compact

XPERIA Z2

•  XPERIA Z2 tablet

XPERIA M5

XPERIA C5 Ultra

XPERIA M4 Aqua

XPERIA C4

sony xperia Z5

به گفته Sony این شرکت در تلاش است تا با بیشترین سرعت ممکن به‌روزرسانی‌ها را به دستگاه‌های خود انتقال دهد. هرچند تا به حال هیچ تاریخی برای این کار اعلام نشده است. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا