عرضه رسمی مجموعه مایکروسافت آفیس برای گوشی‌های اندرویدی

نمایش خبر

تاریخ : 1394/4/15        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : مایکروسافت آفیس Microsoft Office ، مایکروسافت ورد Microsoft Word ، مایکروسافت اکسل Microsoft Excel ، مایکروسافت پاورپوینت Microsoft PowerPoint ، اندروید Android ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : پس از ارائه نسخه پیش‌نمایش اپلیکیشن‌های آفیس برای تبلت‌های اندرویدی در نوامبر 2014 (آبان 1393) و عرضه پیش‌نمایش این اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌های اندرویدی در می 2015 (اردیبهشت 1394)، سرانجام مایکروسافت مجموعه آفیس را به طور کلی از حالت بتا خارج کرده و آن را به صورت رسمی برای اسمارت‌فون‌های اندرویدی نیز ارائه کرد تا خیل وسیع‌تری از کاربران اندروید بتوانند از این برنامه‌های پرکاربرد بهره‌مند شوند.

وبلاگ رسمی آفیس در روز چهارشنبه 24 ژوئن 2015 (3 تیر 1394) از عرضه اپلیکیشن‌های Word ،Excel و PowerPoint برای گوشی‌های اندرویدی خبر داد. پس از ارائه نسخه پیش‌نمایش مجموعه آفیس برای گوشی‌های اندرویدی در 19 می (29 اردیبهشت)، مایکروسافت توانست با کمک کاربران داوطلب، این مجموعه را بر روی بیش از 1900 اسمارت‌فون اندرویدی در 83 کشور جهان امتحان کرده و با دریافت بازخورد‌های آنها، به نقاط ضعف و قوت آن پی ببرد. از جمله تغییراتی که در نتیجه بازخورد‌های کاربران در مجموعه آفیس اعمال شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سهولت بیشتر در اتصال به سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری طرف سوم نظیر Google Drive و Box، به علاوه بسیاری تغییرات کوچک در مجموعه آفیس ایجاد شده تا کاربر با سهولت بیشتری بتواند میان دستوارت مختلف در اپلیکیشن‌ها حرکت کند.

Microsoft Office for Android Phone

برخی از ویژگی‌های این برنامه‌های جدید اندرویدی عبارتند از:

  • امکان ویرایش و بازبینی on-the-go: ممکن است شرایط کاری شما به شکلی باشد که مجبور باشید فایل‌های آفیس را بین قرار‌های کاری خود در طول روز بازبینی کنید. در این مجموعه شما می‌توانید با یک رابط کاربر‌پسند داکیومنت‌ها را به سرعت بازبینی کنید، نظرات را بخوانید و سپس نظرات خود را اضافه نمایید.
  • ارائه مستقیم از تلفن همراه: برای آن دسته از کارمندان یا دانشجویانی که دوست دارند تنها از طریق گوشی خود و به صورت بی‌سیم موضوع جلسه یا درس خود را ارائه دهند، PowerPoint for Android گزینه مناسبی خواهد بود. در این اپلیکیشن تمامی انیمیشن‌ها، طرح‌ها و ترنزیشن‌های نسخه دسکتاپ پاورپوینت به چشم می‌خورد، علاوه بر اینکه با استفاده از فناوری ink مایکروسافت می‌توانید نکات مهم را در حین ارائه برجسته‌سازی (highlight) کنید.
  • دسترسی سریع به داکیومنت‌ها: مجموعه آفیس این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر بتواند به سرعت به داکیومنتی که در اداره در حال کار بر روی آن بوده، بر روی گوشی اندرویدی خود نیز دسترسی داشته باشد. هم‌چنین به کاربر نشان می‌دهد که آخرین بار بر روی کدام قسمت از داکیومنت مشغول کار بوده است. به علاوه، باتوجه به پشتیبانی از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری طرف سوم، کاربر می‌تواند علاوه بر ذخیره‌سازی و دسترسی به فایل‌ها در OneDrive (سرویس ابری مایکروسافت)، به فایل‌های ذخیره‌شده در Dropbox ،Google Drive یا Box نیز دسترسی داشته باشد.
  • همکاری با دیگر سازندگان: مایکروسافت با بیش از 30 شرکت سازنده تلفن‌های همراه، نظیر سامسونگ، سونی، ال‌جی و ... وارد همکاری شده تا این شرکت‌ها مجموعه آفیس را به طور پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی خود لحاظ کنند. گفتنی است بسیاری از این دستگاه‌ها در سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد.

Microsoft Office for Android Phone

هم‌اکنون اپلیکیشن‌های Word for Android ،Excel for Android و PowerPoint for Android در استور Google Play به صورت رایگان قابل دریافت هستند. با توجه به گستردگی Microsoft Office، آن دسته از دارندگان گوشی‌های مجهز به اندروید که آفیس را به Google Docs ترجیح می‌دهند، به احتمال زیاد از این مجموعه اندرویدی آفیس استقبال خواهند کرد. اما اگر از کاربران قدیمی آفیس نبوده و به آن وابستگی ندارید می‌توانید از دیگر برنامه‌های مشابه مانند WPS Office نیز استفاده کنید. ناگفته نماند که مجموعه آفیس برای اندروید، که تقریبا مشابه آفیس ارائه‌شده برای iOS است، باوجود امکانات زیاد، هنوز نمی‌تواند تمام انتظاراتی را که از نسخه دسکتاپ آفیس دارید فراهم کند؛ بلکه عمده کار این نسخه‌های موبایل به ویرایش‌های جزیی در داکیومنت‌ها، جداول و اسلاید‌ها مربوط می‌شود. البته برخورداری از امکانات بیشتر در این مجموعه و استفاده از نسخه دسکتاپ آن مستلزم عضویت در Office 365 و پرداخت حق اشتراک سالانه (69.99 دلار) یا ماهانه (6.99 دلار) است که این بخش آخر از استراتژی‌های ساتیا نادلا برای احیا و تقویت کسب‌و‌کار نرم‌افزاری مایکروسافت به شمار می‌رود.

هرچند که وبلاگ آفیس محدودیتی را برای استفاده از این مجموعه ذکر نکرده، ولی با توجه به آنچه در وبلاگ gsmarena آمده، به نظر می‌رسد دستگاه‌های اندرویدی برای اجرای این اپلیکیشن‌ها نیازمند حداقل یک گیگا‌بایت رم و اندروید 4.4 کیک‌کت یا بالاتر باشند. به علاوه برای استفاده از این مجموعه ناچار به داشتن یک حساب مایکروسافت نیز هستید چرا که در غیر این صورت فقط امکان مشاهده فایل‌های ذخیره‌شده در گوشی یا فضا‌های ابری را خواهید داشت.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا