معرفی آشا 310 - نخستین گوشی دو سیم کارته نوکیا که به وای فای مجهز است

نمایش خبر

تاریخ : 1391/11/25
برچسب‌ها : دو سیم کارته Dual SIM ، وای-فای Wi-Fi ، Nokia Asha 310 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : کمپانی نوکیا در روز 12 فوریه 2013 (24 بهمن 1391) به معرفی گوشی آشا 310 خود پرداخت.

بنا به گفته این کمپانی عرضه آشا 310 یک نقطه عطف برای نوکیا محسوب می شود چرا که این گوشی نخستین گوشی نوکیا است که هر دو ویژگی دو سیم کارته بودن و مجهز بودن به وای-فای را با هم دارد.

هرچند نوکیا در حال حاضر از این گوشی تحت عنوان یک گوشی هوشمند (اسمارت فون) یاد می کند، اما بسیاری از کارشناسان این گوشی و سایر گوشی های خانواده آشا نوکیا را در خانواده فیچرفون ها قرار می دهند.

گوشی آشا 310 همانند مدل های دو سیم کارته آشا 205 و نوکیا 206 به فناوری Easy Swap (تعویض آسان) نوکیا مجهز است. این فناوری امکان تعویض نمودن سیم کارت دوم را که در اسلات کناری گوشی قرار گرفته، بدون نیاز به خاموش نمودن گوشی برای کاربر فراهم می آورد. بدین ترتیب کاربر می تواند به راحتی بسته به نیاز خود سیم کارت دوم را تغییر دهد. سیم کارت اصلی نیز مطابق معمول در زیر باطری جا خوش کرده است.

Nokia Asha 310

با استفاده از قابلیت مدیریت سیم کارت ها امکان تعریف نمودن پروفایل های منحصر به فرد برای سیم کارت های مختلف (حداکثر تا 5 سیم کارت) وجود دارد و کاربر می تواند تعیین نماید که کدام سیم کارت برای تماس تلفنی، برای ارسال پیام و یا برای استفاده از اینترنت مورد استفاده قرار گیرد و بدین ترتیب مدیریت بهتری را نیز بر روی هزینه های اپراتوری خود داشته باشد.

آخرین نسخه مرورگر Xpress Browser نوکیا را می توان بصورت OTA مستقیماً دانلود و بر روی بر روی گوشی آشا 310 نصب نمود. هنگام مرور صفحات وب از طریق این مرورگر، داده ها با کمک سرورهای مبتنی بر فناوری ابری نوکیا فشرده شده و به مرورگر ارسال می شود و به این ترتیب بنا به گفته نوکیا حجم داده های دریافتی تا 90 درصد کاهش می یابد که می تواند افزایش سرعت دانلود شدن صفحات و کاهش هزینه سرویس دیتای کاربر (اگر مبتنی بر میزان انتقال داده باشد) را به ارمغان آورد.

Nokia Asha 310

در کنار برنامه های فیس بوک، توئیتر و eBuddy که به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب شده و امکان ارتباطات با دوستان و اعضای خانواده را برای کاربر فراهم می آورد، یک بسته مشتمل بر 40 بازی کمپانی Electronic Arts نیز برای کاربران این گوشی در نظر گرفته شده است. کاربر می تواند این بازی ها را دانلود نموده و برای همیشه بر روی دستگاه خود نگاه دارد. البته بدیهیست که امکان دسترسی به هزاران برنامه رایگان و غیر رایگان موجود در فروشگاه برنامه های Nokia Store نیز برای کاربر وجود دارد.

Nokia Asha 310

برنامه نقشه های نوکیا نیز با نقشه های از پیش بارگذاری شده امکان دسترسی آنلاین و آفلاین به نقشه ها را برای کاربر فراهم می آورد. برنامه مبتنی بر وب Nokia Nearby نیز برای استفاده بر روی این گوشی در نظر گرفته شده است. هرچند گوشی آشا 310 به GPS مجهز نیست اما با استفاده از Nokia Nearby می تواند از موقعیت دکل های موبایل (Cell Towers) استفاده کرده و مکان های نزدیک به موقعیت کاربر (نظیر رستوران ها و مکان های مهم) را بر روی نقشه نشان دهد. این برنامه از بانک اطلاعاتی بسیار بزرگ نقشه های نوکیا استفاده می کند و بنابراین می توان انتظار داشت که کارآیی خوبی در پیدا کردن مکان های مورد نظر کاربران داشته باشد.

گوشی آشا 310 به یک صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع TFT بوده که قطری 3 اینچی و رزولوشنی برابر 240x400 پیکسل دارد مجهز است.

دوربین این گوشی 2 مگا پیکسلی بوده و فیلمبرداری را تنها با سرعت 10 فریم بر ثانیه و رزولوشن 176x144 پیکسل میسر می سازد. این گوشی فاقد دوربین ثانویه است.

Nokia Asha 310

گوشی آشا 310 از کارت های حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی می کند. یک کارت حافظه 2 یا 4 گیگابایتی نیز همراه با گوشی به خریدار داده می شود.

گوشی آشا 310 همانند سایر گوشی های خانواده آشا نوکیا از طول عمر باطری بالایی برخوردار است. طبق گفته نوکیا یک بار شارژ کامل این گوشی امکان 17 ساعت مکالمه و یا تا 25 روز قرار گرفتن در وضعیت استند بای را فراهم می آورد.

سه رنگ مشکی، سفید و طلایی برای آشا 310 درنظر گرفته شده است.

گوشی آشا 310 در سه ماهه نخست سال 2013 به بازارهای آسیا، هند، خاورمیانه، آفریقا و برزیل عرضه می شود. بدون در نظر گرفتن مالیات و سوبسیدی که احتمالاً برخی اپراتورها برای این گوشی درنظر می گیرند قیمت گوشی آشا 310 نوکیا در حدود 102 دلار خواهد بود.

منبع : Nokia Conversations


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا