معرفی نوکیا 206 - فیچرفونی کلاسیک

نمایش خبر

تاریخ : 1391/9/8
برچسب‌ها : دو سیم کارته Dual SIM ، Nokia 206 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : هرچند نوکیا با عرضه اسمارت فون هایی نظیر لومیا 920 و لومیا 820 سخت در تلاش است تا سهم خود از بازار اسمارت فون های سطح بالا را گسترش دهد، اما هنوز هم عرضه فیچرفون های ارزان قیمت را به عنوان یکی از ارکان تجارت خود در دستور کار دارد.

در همین راستا نوکیا در روز 26 نوامبر 2012 (6 آذر 1391) فیچرفون جدیدی با نام نوکیا 206 را معرفی نمود (در این روز فیچرفونی از خانواده آشا نیز با نام آشا 205 توسط این کمپانی معرفی شد. برای مقایسه مشخصات این دو گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

نوکیا 206 به صفحه نمایش LCD با قطر 2.4 اینچ و رزولوشن 320 پیکسل در 240 پیکسل مجهز است. دوربین این گوشی 1.3 مگاپیکسلی (با رزولوشن 1280 در 960 پیکسل) است و به ویژگی تصویربرداری هوشمند مجهز است. با استفاده از این ویژگی گوشی به شما می گوید که چه موقع تصویر پرتره فوکوس مناسب دارد و این امکان را فراهم می آورد که دنباله ای از عکس ها را گرفته و بهترین آنها را انتخاب نمائید.

Nokia 206

گوشی نوکیا 206 از بدنه ای کلاسیک و مستطیلی با لبه های گرد برخوردار بوده و بر خلاف گوشی آشا 205 که به صفحه کلید QWERTY کامل مجهز است، گوشی نوکیا 206 از یک صفحه کلید فیزیکی 12 کلیدی بهره می برد.

کاربران این گوشی برای به اشتراک گذاری فایل های خود می توانند از فناوری Slam نوکیا استفاده نمایند. این فناوری از بلوتوث برای انتقال استفاده می کند، اما نیازی به جفت نمودن دو گوشی در آن وجود ندارد و گوشی نزدیک ترین دستگاه مجهز به بلوتوث را تشخیص داده و فایل را به آن ارائه می دهد. گیرنده نیز می تواند به سادگی انتقال را پذیرفته و فایل را دانلود نماید. لازم به ذکر است که گیرنده نیازی به داشتن گوشی نوکیا و یا گوشی مجهز به Slam ندارد. نوکیا فناوری Slam را در گوشی آشا 205 خود نیز ارائه نموده.

از دیگر ویژگی های نوکیا 206 می توان به نصب بودن مرورگر Xpress Browser نوکیا بر روی آن اشاره نمود. این مرورگر با استفاده از سرورهای نوکیا که از فناوری ابری استفاده می کنند می تواند داده ها را قبل از انتقال به گوشی فشرده نموده و بدین ترتیب علاوه بر تسریع در مرور صفحات وب، موجب کاهش پهنای باند دیتای مصرفی تا میزان 90 درصد گردد.

مجموعه ای از 10 برنامه سرگرمی خوب جهت دانلود نمودن و نصب برای کاربران این گوشی درنظر گرفته شده و علاوه بر آن کاربر می تواند از هزاران برنامه رایگان و غیر رایگان موجود در Nokia Store بهره گیرد.

Nokia 206

نوکیا 206 نیز همانند گوشی آشا 205 نوکیا در دو مدل تک سیم کارته و دو سیم کارته عرضه می شود. فناوری Easy Swap (تعویض آسان) نوکیا کار عوض کردن سیم کارت دوم قرار گرفته در اسلات کناری گوشی را ساده کرده و برای تعویض سیم کارت نیازی به خاموش کردن گوشی نخواهد بود.

از دیگر ویژگی های مناسب نوکیا 206 طول عمر بالای باطری آن است. نسخه تک سیم کارته این گوشی با یک بار شارژ کامل تا 1132 ساعت (بیش از 47 روز) زمان استند بای، تا 20 ساعت مکالمه و تا 41 ساعت پخش موسیقی را میسر می سازد. زمان استند بای برای نسخه دو سیم کارته این گوشی 680 ساعت (بیش از 28 روز) است.

گوشی نوکیا 206 در رنگ های مشکی، آبی، سفید، ارغوانی و زرد در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. بنا به گفته نوکیا قیمت این گوشی بدون احتساب سوبسید اپراتورها و مالیات 62 دلار خواهد بود (مشابه گوشی آشا 205 نوکیا.)

Nokia 206

منبع : Nokia Conversations


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا