کوالکام: 5 میلیارد اسمارت فون از سال 2012 تا سال 2016 به فروش خواهد رسید

نمایش خبر

تاریخ : 1391/8/29
برچسب‌ها : کوالکام Qualcomm ، آمار Statistics

واحد خبر mobile.ir : کوالکام (Qualcomm) یک شرکت بزرگ آمریکایی است که کار تولید محصولات و تجهیزات دیجیتال بی سیم را برعهده دارد. دفتر مرکزی این کمپانی در سن دیه‌گو قرار دارد و گفته می شود که در سرتاسر دنیا بیش از 157 شعبه دارد.

مدیر این کمپانی بزرگ آقای "پل جیکوبز" می گوید که درآمدهای کوالکام با ادامه روند خوبی که دارد، در 5 سال آینده با رشد چشمگیری روبه‌رو خواهد شد. جیکوبز روز پنج شنبه در نشست سرمایه گذاران شرکت که در سن دیه گو برگزار می شد، گفت که فروش کوالکام بخاطر افزایش فروش اسمارت فون ها، با رشد بسیار خوبی روبه‌رو خواهد شد. او پیش بینی کرد که مجموع فروش تلفن های هوشمند بین سال های 2012 تا 2016 به 5 میلیارد عدد خواهد رسید.

بخش عمده فروش کوالکام از فروش چیپ هاست، اما بخش اعظم سود این شرکت بخاطر صدور مجوز و اجازه استفاده از فناوری های این شرکت توسط شرکت ها و کمپانی های دیگر است، فناوری هایی اعم از تکنولوژی های بنیادین و تکنولوژی هایی مربوط به موبایل ها و شبکه های سراسری بی سیم.

جیکوبز گفت: «صدور مجوز و لایسنینگ باعث شده تا ما جلوتر از تکنولوژی حرکت کنیم.»

Qualcomm Headquarters

مقر اصلی کوالکام در سن دیگو آمریکا

کوالکام همانند دیگر تولید کننده های تجهیزات تلفن همراه، محصولات خود را برای قابلیت استفاده در بازار تبلت ها، دوباره طراحی می کند و شکل تازه ای به آنها می دهد. جیکوبز گفت که بازار تبلت ها در حال رشد است و در سال 2016 با 41 درصد رشد، با فروش 650 میلیون عددی از این دستگاه ها مواجه خواهد شد.

بد نیست بدانید سهام کواکام با یک درصد سقوط به 61.28 دلار رسیده است. سال جاری سهام این شرکت با رشد 12 درصدی روبه‌رو بوده است و هفته گذشته نیز برای اولین بار ارزش کل سهام این کمپانی از سهام اینتل پیشی گرفت. در حال حاضر کل سهام کوالکام ارزشی بیش از 105 میلیارد دلار دارد.

کوالکام به عنوان بزرگ ترین تولید کننده چیپ های LTE از روند اضافه شدن قابلیت های ارتباطات موبایل به کامپیوترهای قابل حمل هم منتفع خواهد شد، همانگونه که در تبلت ها هم این اتفاق خواهد افتاد. البته تنها این مسائل نیستند که باعث رشد فروش این شرکت خواهند شد. طبق گفته کوالکام میزان محتوایی که از طریق سرویس های اینترنتی به خانه ها راه می یابد نیز تا سال 2016 به سه برابر میزان کنونی خواهد رسید (و بالطبع این شرکت نیز از این افزایش ارتباطات منتفع خواهد شد.)

منبع : Businessweek


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا