مایکروسافت: فروش تلفن های ویندوز فون روند صعودی بسیار سریعی خواهد داشت

نمایش خبر

تاریخ : 1391/8/17
برچسب‌ها : مایکروسافت Microsoft ، ویندوز فون Windows Phone ، ویندوز فون 8 Windows Phone 8

واحد خبر mobile.ir :  مایکروسافت معتقد است سیستم عامل جدید این کمپانی که چند روز پیش نسخه جدید آن بصورت رسمی معرفی شد، رقیب سرسختی برای سیستم عامل های موفق و پرفروش فعلی بازار اسمارت فون ها خواهد بود. این سخنان را استیو بالمر -- مدیر مایکروسافت -- در روز دوشنبه 5 نوامبر (15 آبان) گفت.

در حال حاضر اندروید گوگل و آی او اس اپل، غالبان بازار اسمارت فون ها هستند. اگرچه مایکروسافت، ویندوزفون 8 را 11 روز پیش رونمایی کرد اما بالمر معتقد است که فروش ویندوزفون با پیشرفت سریعی روبه‌رو خواهد شد. او دیروز در اولین مراسم رسمی رونمایی ویندوز 8 (سیستم عامل کامپیوترهای شخصی مایکروسافت) در خارج از خاک ایالات متحده در تلاویو گفت: «همکاری با نوکیا، اچ تی سی، سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان، فرصت خوب و مناسبی برای سومین پلتفرم قوی در بازار اسمارت فون ها بوجود خواهد آورد. در حال حاضر ویندوز فون سهم کوچکی از بازار را تسخیر کرده اما من انتظار دارم که فروش تلفن های ویندوز فونی رشد فوق العاده بالایی پیدا کند.»

هفته پیش نوکیا اسمارت فون های ویندوزفون 8 خود را رونمایی کرد. این کمپانی فنلاندی که روزی بزرگترین تولیدکننده موبایل در سرتاسر دنیا بود، امید زیادی روی سِری لومیا برای احیای دوباره موفقیت خود بسته است. نوکیا ماه پیش خبر از ضرر هنگفت خود در سه ماهه سوم سال 2012 داد. این سومین سه ماهه متوالی است که نوکیا متحمل زیان می شود.

Nokia Lumia 920

اسمارت فون لومیا 920 نوکیا در دستان استیو بالمر - مراسم رونمایی از ویندوز فون 8 در سانفرانسیسکو (29 اکتبر 2012)

بد نیست بدانید فروش اسمارت فون های اندرویدی سامسونگ، اچ تی سی و دیگر تولید کننده ها در سه ماهه قبل دو برابر شده و به فروش تعدادی 136 میلیون عدد رسیده است. این میزان فروش، سهم بازار اندروید را که در سال پیش در سه ماهه سوم 57.5 بوده، به 75 درصد در سه ماهه سوم سال جاری رسانده است.

با این حال، سهم بازار اپل از 13.8 درصد در سه ماهه سوم سال گذشته به 14.9 درصد به سه ماهه سوم سال جاری افزایش یافته است. تلفن های اپل روی سیستم عامل آی او اس بناگذاری شده اند.

بالمر در ادامه می گوید مایکروسافت برای ویندوز 8، تبلت سرفیس و ویندوز فون بیشتر از هر محصول دیگری بازاریابی و تبلیغات انجام خواهد داد. بالمر با اشاره به فروش 400 میلیون عددی کامپیوترهای شخصی در هر سال می گوید: «واکنش اولیه نسبت به این محصولات واقعاً منحصر به فرد بود... اگر شما می خواهید بدانید که کاربران چگونه از ویندوز 8 استفاده خواهند کرد، باید بگویم که آنها به جای بروزرسانی ویندوزهای فعلی خود به 8، کامپیوترهایی می خرند که بصورت پیش فرض از ویندوز 8 استفاده کنند.»

منبع : Reuters


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا