معرفی اچ تی سی 8 ایکس و اچ تی سی 8 اس - سربازان اچ تی سی در بازار ویندوز فون 8

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/6/29
برچسب‌ها : ویندوز فون 8 Windows Phone 8 ، گوشی هوشمند Smartphone ، ویندوز فون Windows Phone ، HTC Windows Phone 8X ، HTC Windows Phone 8S ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : شرکت اچ تی سی را می توان بزرگترین تولید کننده پاکت پی سی های منقرض شده در بین برند های بازار دانست. اچ تی سی بود که ویندوز موبایل را با محصولات بی نظیر خود به اوج رساند و حتی در اواخر عمر این سیستم عامل، با عرضه اسمارت فون HTC HD2، اندروید و iOS را به چالش کشاند. در زمان معرفی ویندوز فون 7 نیز این شرکت بسیار هیجان زده شد و بلافاصله 5 محصول بسیار قدرتمند و رقابتی را به بازار معرفی کرد که در مقایسه با محصولات دیگر تولید کنندگان عدد قابل توجهی بود.

اما در ادامه راه ویندوز فون، شانس چندان با این شرکت همراه نبود چرا که مایکروسافت، که دوست دیرینه اچ تی سی در بخش سیستم عامل های اسمارت فون ها محسوب می شد، نوکیا را به عنوان شریک اصلی خود در بخش ویندوز فون معرفی کرد. اما اچ تی سی همچنان فرصت و فضای کافی برای رقابت در بازار ویندوز فون را داشت، چرا که شرکت های دیگر از جمله سامسونگ، موتورولا و ال جی همگی سرگرم سیستم عامل اندروید بودند و این موضوع موقعیت خوبی را برای اچ تی سی در بازار رو به رشد ویندوز فون فراهم می آورد.

به همین دلیل با ورود ویندوز فون 8، اچ تی سی نیز بار دیگر عزم خود را جزم کرد تا با عرضه محصولات قدرتمند و جذاب همیشگی خود، بازار ویندوز فون را دوباره به دست آورد. در همین راستا این شرکت دیشب طی یک کنفرانس خبری با همکاری مایکروسافت، به روی صحنه رفت و با معرفی محصولات جدید مبتنی بر ویندوز فون 8، بار دیگر تجربه و توان خود را به رخ رقبا و بخصوص نوکیا کشید.

HTC press Conference

مدیرعاملان اچ تی سی و مایکروسافت در مراسم معرفی محصولات جدید ویندوز فونی

یکی از طراحان اچ تی سی در این مراسم به یک نکته جالب و کمی عجیب اشاره کرد، اینکه هیچ اسمارت فونی قدرت واقعی ویندوز فون 8 را نشان نمی دهد. همانطور که می دانید چندی پیش نوکیا پرچمداران ویندوز فونی خود را به نمایش گذاشت () و این جمله بیان از آن دارد که اچ تی سی چندان از مدل های معرفی شده توسط نوکیا تحت تاثیر قرار نگرفته. به همین دلیل نیز این شرکت قصد دارد تا با معرفی محصولی متفاوت از جانب خود به مایکروسافت نشان دهد که اچ تی سی در تولید اسمارت فون های ویندوز فونی دست کمی از نوکیا ندارد.

HTC 8X و HTC 8S دو محصول جدیدی هستند که اچ تی سی برای بازار ویندوز فون در نظر گرفته است. اسمارت فون اول این سری پرچمدار این شرکت در بازار ویندوز فون محسوب می شود و مدل دوم نیز برای کاربران با بودجه کمتر طراحی شده است. همچنین اچ تی سی برای رقابت با فناوری های عجیب و غریب بکار رفته در Nokia Lumia 920، از فوت و فن های اختصاصی خود استفاده کرده که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. با نگاه کردن به این دو محصول می توان دریافت که واقعاً بازار ویندوز فون چقدر برای اچ تی سی حائز اهمیت است، شاید حتی نوکیا بعد از این مراسم مجبور شود به فکر تولید محصولات پیشرفته تری برای بازار آخر سال باشد.

HTC 8X:

ابتدا با HTC 8X شروع می کنیم که به عقیده برخی پادشاه جدید ویندوز فون محسوب می شود. در مراسم دیشب، اچ تی سی از طراحی این اسمارت فون بسیار تعریف کرد و آن را محصولی دانست که تا به امروز دیده نشده است. البته اچ تی سی در طراحی همیشه به خوشنامی معروف بوده و HTC 8X نیز یکی دیگر از شاهکار های این شرکت است.

HTC 8X

بدنه HTC 8X یکپارچه و بسیار مستحکم طراحی شده و لبه های گرد آن حس باریک بودن را القا می کند. البته این اسمارت فون با داشتن ابعاد 132.3 x 66.2 x 10.1 میلی متری نسبتا باریک است، اما با نگاه کردن به رقبایی چون آیفون 5، در میابیم که بازار سوپر اسمارت فون ها چه استاندارد سخت گیرانه ای دارد.

نمایشگر HTC 8X نیز همانطور که تصور می شد، خمیده و از نوع S-LCD 2 است بدین معنی که رنگ های بسیار عمیق در کنار کنتراست بالا ارائه می دهد. این نمایشگر از نظر بسیاری از کارشناسان، بهترین نمایشگر موجود در بازار محسوب می شود ولی باید تا عرضه Lumia 920 برای نتیجه گیری نهایی صبر کرد.

نمایشگر HTC 8X دارای سایز 4.3 اینچی با رزولوشن 1280*720 پیکسل است که تراکم پیکسلی برابر با 342 ppi را ارائه می دهد. این تراکم پیکسلی از اکثر رقبا بهتر است و سایز 4.3 اینچی نیز استفاده از HTC 8X را برای کاربران عادی ساده تر می کند.

چیپست این مدل از نوع Snapdragon S4 Plus بوده که شامل دو هسته 1.5 گیگاهرتزی Krait و واحد گرافیکی Adreno 225 می شود. همچنین به همراه این چیپست قدرتمند، 1 گیگابایت رم و حافظه داخلی 16 گیگابایت نیز عرضه خواهد شد که مشابه آنچه در Lumia 920 دیده ایم است.

دوربین HTC 8X هم بسیار قدرتمند طراحی شده و می توان کیفیت بسیار بالایی را از آن انتظار داشت. سنسور این دوربین حساسیت 8 مگاپیکسلی داشته و لنز آن نیز همان مدل بسیار پیشرفته موجود بر روی سری One این شرکت است. سرعت عکس برداری پیاپی بالا، کیفیت مناسب عکس برداری در شب و لنز واید از جمله ویژگی های این دوربین پیشرفته است.

HTC 8X

HTC 8X با هردو دوربین پشتی و دوربین دو مگاپیکسلی قرار گرفته در جلو، توانایی فیلم برداری با کیفیت 1080p را دارد که در نوع خود بسیار جالب است. البته دوربین جلو یک ویژگی قابل توجه دیگر نیز دارد و آن فیلم برداری با زاویه دید بیشتر است که اجازه می دهد در هنگام تماس تصویری، اشخاص بیشتری در فیلم دیده شوند.

از دیگر وجوه متمایز کننده HTC 8X با رقبا می توان به فناوری Beats Audio به همراه آمپلی فایر اختصاصی اشاره کرد که کیفیت صدای بسیار بالایی را ارائه می کند.

تاریخ عرضه جهانی این اسمارت فون و قیمت آن هنوز مشخص نشده اما می دانیم که در ماه نوامبر (اواسط آبان به بعد) باید منتظر عرضه آن در آمریکا باشیم.

HTC 8S:

اسمارت فون بعدی این سری که برای کاربران با بودجه کمتر طراحی شده، HTC 8S نام دارد. از نظر ظاهر این اسمارت فون نیز بسیار عالی طراحی شده و نوار رنگی تعبیه شده در قسمت پایینی بدنه، جلوه ای خاص به آن بخشیده است. HTC 8S با داشتن ابعاد 120.5 x 63 x 10.28 میلی متری هرچند از بهترین های بازار فاصله دارد، اما برای رده قیمتی خود چندان هم بد نیست.

اچ تی سی برای نمایشگر HTC 8S، از فناوری نسبتاً قدیمی S-LCD استفاده کرده که شاید برای طرفداران این برند کمی نا امید کننده باشد. سایز 4 اینچی و رزولوشن 800*480 پیکسلی با تراکم پیکسلی ppi 233 نیز هرچند اکنون در بازار سوپر اسمارت فون ها جایی ندارد اما یادمان نرود که HTC 8S برای بازار های در حال توسعه در نظر گرفته شده است.

HTC 8S

در عوض اچ تی سی در بخش پردازنده کم نگذاشته و این بار نیز از یک چیپست Snapdragon S4 Plus استفاده کرده که عملکرد بسیار خوبی دارد. این چیپست شامل دو هسته Krait و واحد گرافیکی Adreno 305 است، با این تفاوت که فرکانس هسته ها در این چیپست به یک گیگاهرتز کاهش یافته است. رم این مدل نیز نسبت به HTC 8X نصف شده و به مقدار 512 مگابایت تقلیل یافته است. حافظه داخلی دستگاه هم تنها 4 گیگابایت است اما خوشبختانه اینبار امکان افزایش آن از طریق کارت حافظه microSD وجود دارد.

دوربین اصلی HTC 8S نیز 5 مگاپیکسلی به همراه فلش LED در پشت قرار گرفته و نباید از آن انتظار عملکرد فوق‌العاده ای را داشت. کیفیت فیلم برداری در حد 720p محدود شده که با توجه به پردازنده قدرتمند آن کمی عجیب است. دوربین جلو نیز به دلایل نا مشخصی تعبیه نشده و به همین دلیل نمی توان از بسیاری از امکانات اسکایپ روی HTC 8S استفاده کرد.

HTC 8S در رنگ های متنوعی در ماه نوامبر (اواسط آبان به بعد) عرضه خواهد شد و هنوز در مورد قیمت آن اطلاعاتی منتشر نشده است.


به روزرسانی - قیمت اچ تی سی ویندوز فون 8 ایکس و اچ تی سی ویندوز فون 8 اس در بازار ایران

گوشی اچ تی سی Windows Phone 8X به بازار ایران راه یافته.

گوشی اچ تی سی Windows Phone 8S نیز در بازار ایران موجود است.

شما می توانید با مراجعه به صفحات فروشندگان و قیمت گوشی اچ تی سی Windows Phone 8X و فروشندگان و قیمت گوشی اچ تی سی Windows Phone 8S از قیمت عرضه این گوشی ها در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.