افزایش 137 درصدی درآمد فروشگاه گوگل پلی

نمایش خبر

تاریخ : 1391/7/16
برچسب‌ها : اندروید Android ، گوگل پلی Google Play ، فروشگاه برنامه های اپل App Store ، گوگل Google

واحد خبر mobile.ir : طبق برخی از تحقیقات انجام شده بر روی فروشگاه های گوگل پلی و App Store، مشخص شده که کاربران سیستم عامل iOS -- که برای دسترسی به نرم افزارها باید از فروشگاه App Store استفاده کنند -- تمایل بیشتری به نصب و پرداخت پول برای نرم افزار های مورد نظر خود دارند.

یکی از مثال های این تفاوت را نیز می توان در بازی پرندگان خشمگین جستجو کرد؛ بطوری که در فروشگاه سیستم عامل iOS یا App Store، تمام نسخه های این بازی غیر رایگان بوده و کاربران می بایستی برای دریافت آنها پول پرداخت کنند، در حالی که همین بازی در سیستم عامل اندروید و فروشگاه گوگل پلی به صورت رایگان قابل دانلود است، اما کاربران در هنگام بازی تبلیغاتی را در گوشه و کنار نمایشگر مشاهده می کنند.

Google Play

این موضوع که چرا کاربران سیستم عامل iOS پول بیشتری صرف نرم افزارهای خود می کنند، نیازمند تحقیق و بررسی بسیاری است (یک دلیل ممکن است متوسط تمول مالی بالاتر دارندگان گوشی آیفون در مقایسه با دارندگان گوشی های اندرویدی باشد، چرا که گوشی های اندرویدی، میانه و حتی پائین بازار اسمارت فون ها را نیز پوشش می دهند) اما طبق یک گزارش جدید از App Annie، اختلاف در میزان درآمد این دو فروشگاه رو به کاهش است. این گزارش حاکی از آن است که فروشگاه اندروید یا گوگل پلی در هفت ماهه نخست سال جاری 137 درصد افزایش درآمد را تجربه کرده که پیشرفت قابل توجهی است.

آنچه که مشخص است این است که تعداد کاربران محصولات اندرویدی در این مدت 137 درصد رشد نکرده است، بنابراین می توان نتیجه گرفت که شرکت گوگل موفق شده که کاربران را به افزایش خرید نرم افزارهای غیر رایگان تشویق کند. این موفقیت گوگل، جدای از سودی که برای خود این شرکت به همراه دارد، باعث افزایش سود توسعه دهندگان اندرویدی و در آینده افزایش نرم افزار های با کیفیت تر و جذب کاربران بیشتر می شود.

البته به گفته برخی از تحلیلگران، این پیشرفت در درآمد فروشگاه گوگل پلی و بالطبع افزایش تعداد نرم افزارها، پیامد های منفی نیز با خود به همراه دارد که از جمله آنها می توان به سخت تر شدن پروسه جستجو در نرم افزارها اشاره کرد. بدین ترتیب که با افزایش تعداد نرم افزارها، تعداد کلمات کلیدی یا به اصطلاح "Keywords" نیز بیشتر می شود و به طور مثال هنگام جستجو برای کلمه کلیدی Platform Game، کاربر با حدود 1000 نتیجه مختلف مواجه می شود که بسیار گیج کننده است.

Google Play

نمودار درآمد ماهانه گوگل پلی از آغاز سال 2012

البته جدای از مشکلات گفته شده، افزایش تعداد نرم افزارها گریبان گیر توسعه دهندگان کوچک نیز خواهد شد. به طور معمول روزانه بیش از 800 نرم افزار وارد گوگل پلی می شود و توسعه دهندگان کوچک، باید تلاش بیشتری برای تبلیغ و معرفی نرم افزار خود انجام دهند که این موضوع نیز کار را برای این قشر از توسعه دهندگان -- که اتفاقاً درصد بیشتری را نسبت به توسعه دهندگان کوچک سیستم عامل iOS از کل جامعه توسعه دهندگان تشکیل می دهند -- سخت و هزینه بر خواهد کرد.

البته با وجود تمامی این گفته ها، افزایش درآمد فروشگاه گوگل پلی، برایند مثبتی دارد و قطعاً در موفقیت های آتی این سیستم عامل نیز نقش موثری خواهد داشت.

منبع : Android Authority


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا