ارائه بروز رسانی برای گوشی های نوکیا پیور ویو، نوکیا 700، نوکیا 701 و نوکیا 603

نمایش خبر

تاریخ : 1391/7/12
برچسب‌ها : به روز رسانی Update ، سیمبیان (سیمبین) Symbian ، Nokia 808 PureView ، Nokia 701 ، Nokia 700 ، Nokia 603 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : شاید به نظر برسد که سیستم عامل سیمبیان -- که نسخه های جدید آن با نام نوکیا بل عرضه شده است -- روزهای پایانی زندگی بلند و پر افتخار خود را سپری می کند، اما شرکت نوکیا قطعاً به این زودی ها کاربران میلیونی این سیستم عامل را رها نمی کند. در همین رابطه نوکیا که این روزها حسابی سرگرم آماده سازی بسترهای لازم برای عرضه سری جدید محصولات ویندوز فونی خود است، خبر از ارائه یک بسته بروز رسانی برای چهار گوشی مبتنی بر نوکیا بل داده است.

گوشی اول این لیست، Nokia 808 PureView نام دارد که به داشتن یک دوربین فوق‌العاده با کیفیت معروف است. سه گوشی دیگر این لیست نیز عبارتند از Nokia 701، Nokia 700 و Nokia 603  که البته بروز رسانی های کوچک تری را دریافت خواهند کرد.

Nokia PureView 808

بسته بروز رسانی Nokia 808 PureView  بهبود های فراوانی را به ارمغان می آورد که بیشتر آنها مربوط به بخش دوربین و فیلم برداری می شود، مهمترین این بهبود ها عبارتند از:

  • حالت Grid در نرم افزار گالری، زمانی که گوشی را به صورت افقی در دست گرفته ایم.

Nokia PureView 808 Gallery

تصویری از حالت Grid در نرم افزار گالری

  • دسترسی به امکانات بیشتر هنگام باز کردن تصاویر از طریق ویجت قرار گرفته در صفحه اصلی. از جمله این امکانات بیشتر می توان به امکان مشاهده دیگر تصاویر، بزرگ نمایی، به اشتراک گذاری، ویرایش و ارسال سریع تر تصاویر اشاره کرد.
  • ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص عکس گرفته شده که شامل رزولوشن، مقدار ISO، تنظیمات رنگ سفید، حجم تصاویر و مکان گرفته شدن عکس ها می شود. همچنین در هنگام اتصال به اینترنت تنها با یک کلیک می توان بر روی سرویس مکان یابی نوکیا یا "Nokia Maps" مکان جغرافیایی عکس گرفته شده را مشاهده کرد.
  • امکان انتخاب و حذف چند تصویر در حالت Grid گالری.
  • اضافه شدن دکمه Reset در مد Creative برای برگرداندن تنظیمات تغییر یافته توسط کاربر به حالت اولیه یا به اصطلاح "Default".

در کنار موارد گفته شده در بالا، بهبود های دیگری نیز به Nokia 808 PureView اضافه شده که در زیر به صورت خلاصه آمده است:

  • بروز رسانی مرورگر اینترنتی به نسخه 8.3 با عملکرد سریع تر در بخش HTML 5
  • صفحه کلید جدید با عملکرد بسیار سریع تر
  • اضافه شدن حالت Car Mode برای دسترسی سریع و آسان به بخش های اصلی گوشی در حین رانندگی

ویژگی ها و بهبود های ذکر شده در بالا همگی تنها مربوط به گوشی Nokia 808 PureView می شود و طبق گفته نوکیا، سه گوشی نام برده دیگر تنها ویژگی هایی شامل مرورگر سریع تر و حالت Car Mode را دریافت خواهند کرد.

Nokia PureView 808 Update

بروز رسانی این چهار گوشی از روز 2 اکتبر (11 مهر) آغاز گردید اما به دلیل برخی مشکلات، عرضه این بروز رسانی موقتاً متوقف شد و قرار است پس از برطرف شدن مشکل دوباره از سر گرفته شود. البته پس از آن نیز کاربران ممکن است به دلایل مختلف، این بروز رسانی ها را با اختلاف زمانی دریافت کنند.

کاربران این چهار گوشی برای اطلاع از عرضه بروز رسانی می بایستی به بخش Software Update بر روی گوشی خود رفته و یا با اتصال گوشی به کامپیوتر و اجرای نرم افزار Nokia Suite، از آماده بودن بروز رسانی با خبر شوند.

منبع : Nokia Conversations


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا