عرضه فیچر پک 1 نوکیا بل برای گوشی های 603، 700 و 701 این کمپانی

نمایش خبر

تاریخ : 1391/1/24
برچسب‌ها : سیمبیان بل (نوکیا بل) Symbian Belle (Nokia Belle) ، به روز رسانی Update ، Nokia 603 ، Nokia 700 ، Nokia 701 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : کمپانی نوکیا پیش‌تر و در تاریخ 1 مارس 2012 (11 اسفند 1390) اعلام نمود که گوشی‌های Nokia 700 ،Nokia 603 و Nokia 701 این شرکت در آینده نزدیک بروز رسانی Nokia Belle Feature Pack 1  را دریافت خواهند کرد. بدین ترتیب دیروز و در تاریخ 11 آوریل 2012 (23 فروردین 1391)، نوکیا به قول خود عمل کرد و این بروز رسانی را به صورت OTA -- بدین معنی که برای بروز رسانی نیازی به اتصال گوشی به رایانه نیست -- برای گوشی‌های ذکر شده عرضه نمود.

طبق گفته این کمپانی، 1 Nokia Belle Feature Pack بزرگ‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و پیشرفت های بسیاری را هم در بخش بهبود عملکرد سخت افزاری و هم بخش نرم افزاری شامل می‌شود که در زیر به بررسی مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت:

عملکرد:

با ارتقاء به Nokia Belle Feature Pack 1، سرعت پردازنده این گوشی‌ها از 1 گیگاهرتز به 1.3 گیگاهرتز تغییر می‌یابد که باعث افزایش 30 درصدی در سرعت پردازنده این گوشی‌ها می‌شود (طبق اظهارات قبلی نوکیا این تغییر تنها برای گوشی های Nokia 700 و Nokia 701 خواهد بود.) در عین حال ظاهراً مصرف باتری تنها به مقدار ناچیزی افزایش یافته به طوری که برای کاربران کاملاً محسوس نیست.

همچنین به دلیل بهینه سازی نرم افزاری، عملکرد کلی، مدیریت حافظه و عملکرد گرافیکی نیز بهتر شده که این تغییرات باعث بهبود وسیع در رابط کاربری و برنامه های جانبی خواهد شد.

رابط کاربری و ویجت ها:

با این بروز رسانی، تعدادی ویجت (widget) جدید نیز به رابط کاربری اضافه خواهد شد که زیبایی و کارایی را برای کاربران به همراه دارد.

Nokia Belle Feature Pack 1

صفحه Multi-Tasking یا چند وظیفگی نیز دست‌خوش تغییرات ظاهری شده به طوری که اکنون در این صفحه، نمایشی زنده و کارت مانندی از برنامه های در حال اجرا را خواهید داشت که برای زیبایی بیشتر طراحی شده است.

Nokia Belle Feature Pack 1

دیگر بخش تغییر یافته در این بروز رسانی، Notifications Menu یا منوی اطلاع رسانی است که با جابجا کردن بخش‌های Activity و Notifications (اکنون Notifications در بالا وActivity در پایین قرار گرفته) سرعت بیشتر را در خواندن اطلاعیه ها به همراه خواهد داشت. همچنین دکمه Clear برای حذف تمام اطلاعیه ها در این بخش اضافه شده است.

Nokia Belle Feature Pack 1

هدفون Dolby و Dolby Digital Plus:

Dolby Headphone / Dolby Digital Plus بهبود تجربه شنیداری را در زمان استفاده از هدفون به همراه خواهد داشت. اکنون اگر محتویات مولتی مدیا شما به صورت Dolby Digital Plus کد گذاری شده باشند، صدای خروجی در هدفون، به صورت Surround خواهد بود که این تغییر برای اکثر افراد، به خصوص در زمان مشاهده فیلم پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

Nokia Belle Feature Pack 1

مرورگر نسخه 8.2:

این مرورگر که اکنون به نسخه 8.2 ارتقا داده شده، از نظر ظاهری دست‌خوش تغییراتی شده اما قطعا مهم‌ترین پیشرفت صورت گرفته مربوط به اجرای HTML 5 می‌شود به طوری که اکنون این مرورگر امتیازی برابر با 226 -- در مقابل نسخه قبلی با امتیاز 164 -- را در اجرای HTML 5 در یافت کرده است. عملکرد و سرعت این مرورگر نیز در اجرای فرامین رابط کاربری و بارگذاری صفحات بهبود یافته و افزایش 30 درصدی سرعت پردازنده، به خوبی در بارگذاری صفحات سنگین دیده می شود.

Nokia Belle Feature Pack 1

عرضه بروز رسانی:

این بروز رسانی هم اکنون به صورت مرحله به مرحله عرضه می‌شود و ممکن است برای برخی کاربران در دسترس نباشد. در حال حاضر کاربران این گوشی‌ها می‌بایستی کد بروز رسانی برابر با 112.xx.yyy را مشاهده کنند که این کد در صورت بروز رسانی به 1 Nokia Belle Feature Pack به 112.010.1404 تغییر پیدا خواهد کرد.

Nokia Belle Feature Pack 1

هم اکنون این بروز رسانی به صورت گسترده در آسیا منتشر شده و کاربران در زمان مشخص هشدار مربوط به بروز رسانی را به صورت خودکار دریافت خواهند کرد. البته کاربران می‌توانند به صورت دستی نیز با رفتن به بخش Software Update از وضعیت این بروز رسانی مطلع شوند.

منبع : All About Symbian


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا