دلایل انتخاب سیستم عامل اندروید طبق بررسی اپل

نمایش خبر

تاریخ : 1391/5/24
برچسب‌ها : ، اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : اگر قصد خرید یک اسمارت فون را داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که اولین و مهمترین قدم در خرید اسمارت فون، انتخاب سیستم عامل است. امروزه سیستم عامل های متنوعی برای اسمارت فون ها وجود دارد اما از بین آنها، دو سیستم عامل اندروید و iOS از محبوبیت و قابلیت های بیشتری نسبت به دیگر سیستم عامل های موجود در بازار برخوردارند. هر کدام از این دو سیستم عامل نیز مزایا و معایبی نسبت به دیگری داشته و نمی توان به سادگی یکی را به عنوان سیستم عامل برتر انتخاب کرد.

اما به تازگی و در ادامه دادگاه جنجالی اپل و سامسونگ که تا کنون باعث آشکار شدن حقایق بسیاری شده است، مدارکی از اپل منتشر شده که به دلایل ترجیح کاربران به انتخاب سیستم عامل اندروید در مقابل iOS یا به بیان دیگر آیفون اشاره دارد. طبق این بررسی دلیل اصلی انتخاب کاربران، ارتباطی با سیستم عامل اندروید نداشته و 43 درصد از کاربران گزینه "ماندن بر روی اپراتور کنونی" را مهمترین دلیل انتخاب سیستم عامل اندروید دانسته اند. البته توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که بررسی ذکر شده در ژانویه سال 2011 انجام شده و تا قبل از آن زمان آیفون فقط در آپراتور AT&T به فروش می رسید، اما سپس اپل تصمیم گرفت آیفون را در اپراتور Verizon نیز عرضه کند.

Top Android Smartphones

گزینه بعدی در جذب کاربران نیز "اعتماد به برند گوگل" است که توانسته با 36 درصد آرا، به عنوان دومین عامل مهم در انتخاب سیستم عامل اندروید بدل شود. گزینه های دیگر نیز از جمله "ترجیح نمایشگر بزرگتر" با 30 درصد آرا، "ترجیح فروشگاه اندروید" با 27 درصد آرا، "هماهنگی بیشتر با سرویس های گوگل" با 26 درصد آرا و "انتخاب بهترین و آخرین اسمارت فون" نیز با 26 درصد آرا به ترتیب چهار عامل مهم دیگر در این بررسی محسوب می شوند.

 Android vs Apple

همچنین با توجه به اینکه 25 درصد از کاربران در زمان خرید اسمارت فون اندرویدی، آیفون را نیز مد نظر داشته اند، می توان تصور کرد که تصمیم اپل مبنی بر اختصاصی کردن آیفون تنها برای اپراتور AT&T، چقدر به محبوبیت آیفون و سیستم عامل iOS آسیب رسانده است.
 

منبع : The Verge


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا