تاریخ عرضه رسمی ویندوز 8 و تبلت سرفیس مایکروسافت مشخص شد

نمایش خبر

تاریخ : 1391/5/10
برچسب‌ها : مایکروسافت Microsoft ، تبلت Tablet ، ویندوز 8 Windows 8

واحد خبر mobile.ir : مایکروسافت قصد دارد تا با عرضه ویندوز 8 پای خود را فراتر گذاشته و جدای از بازار پی سی ها، بازار تبلت ها را نیز در دست گیرد. البته این شرکت برای نفوذ به این بازار به غیر از داشتن یک سیستم عامل بسیار قدرتمند، یک تبلت نیز داشته که قرار است مایکروسافت را وارد بازار سخت افزار تبلت ها کند.

طبق گزارش ارائه شده به کمیسیون مبادلات و امنیت ایالات متحده توسط مایکروسافت، این دو محصول در تاریخ 26 اکتبر (5 آبان) سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. البته همانطور که در خبر معرفی تبلت Surface مایکروسافت گفته شد ()، در این تاریخ فقط تبلت نوع Surface RT عرضه شده که دارای قیمت کمتر و پردازنده ARM است. تبلت Surface Pro نیز که دارای پردازنده Core i5 اینتل و قیمت بالاتر است، بعد از 90 روز از تاریخ ذکر شده توزیع می شود.

مایکروسافت در آمار سالیه خود در مورد موفقیت ویندوز 8 بیان داشت:

« در پاییز 2012 ما ویندوز 8 را عرضه خواهیم کرد ... موفقیت این سیستم عامل به عوامل بسیاری بستگی خواهد داشت که از جمله آنها می توان به میزان علاقه کاربران به رابط کاربری و کارایی های جدید، درصد موفقیت در تعامل با شرکای سخت افزاری در زمینه تولید محصولاتی که از قابلیت های جدید بهره می برند و جذب توسعه دهندگان به میزانی که نرم افزارهای با کیفیت را پوشش دهند، اشاره کرد.»

Microsoft Surface

تبلت Surface مایکروسافت به همراه ویندوز 8

و اما هرچند هنوز قیمت دقیق دو تبلت Surface مشخص نشده است، مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده که: «قیمت فروش در فاصله نزدیک به عرضه این دو محصول مشخص می شود و انتظار می رود که [قیمت این دو محصول]، قابل رقابت با تبلت های مبتنی بر معماری ARM همرده و اولترابوک ها باشد.» از این گفته می توان چنین نتیجه گیری کرد که تبلت Surface RT با قیمت حدود 500 تا 600 دلار و تبلت Surface Pro با قیمت حدود 1000 دلار در دسترس قرار گیرد.

البته شاید در نگاه اول این رنج قیمت در مقایسه با تبلت های 200 دلاری امروزی کمی گران به نظر برسد، اما واقعیت آن است که این تبلت ها، کارایی بسیار بیشتری از یک تبلت معمولی را ارائه داده و چون به همراه آفیس 2013 عرضه می شوند، می توانند برای بسیاری به عنوان جایگزین مناسبی برای نوت بوک ها یا پی سی ها مورد استفاده قرار گیرند.

منبع : CNET


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا